CORPORIS..................249
malis vitae huius, sicut corporis morbus, eripuit: quos autem CD, 1/ 10
illa captivitate illisque cruciatibus corporis animi virtute beatum esse CD, 1/ 15
coguntur fateri non propter corporis bona vel earum rerum CD, 1/ 15
ab animi sede membris corporis imperare sanctumque corpus usu CD, 1/ 16
vivitur, sed in bonis corporis numerabitur, qualia sunt vires CD, 1/ 18
amittatur, etiam cum periculo corporis laboratur? Si autem animi CD, 1/ 18
existimet etiam de ipsius corporis sanctitate, quamvis membri illius CD, 1/ 18
admoneamur ita non amitti corporis sanctitatem manente animi sanctitate CD, 1/ 18
oppresso, sicut amittitur et corporis sanctitas violata animi sanctitate CD, 1/ 18
potest vel duram sui corporis servitutem vel stultam vulgi CD, 1/ 22
de his adventiciis et corporis potius quam animi malis CD, 2/ 22
stulti sola perpeti exhorrent, corporis videlicet externarumque rerum, quaeCD, 4/ 2
bona vel animi vel corporis vel externa tantam deorum CD, 4/ 21
nec aetatem nec definita corporis membra. Haec pontifex nosse CD, 4/ 27
exercitationibus, quae non de corporis temperatione, sed de animi CD, 5/ 2
daret de proximo pari corporis temperamento, sed eamdem quoque CD, 5/ 5
ad corpus pertinens quam corporis sexus? Et tamen sub CD, 5/ 6
omnia creatorque est omnis corporis et omnis creati spiritus CD, 5/ 9
omnis animae atque omnis corporis, cuius sunt participatione felices CD, 5/ 11
et enervationi animi et corporis in concupiscendis et augendis CD, 5/ 12
virtutes humanae gloriae quam corporis voluptati." Solent philosophi, qui CD, 5/ 20
voluptas, quam etiam in corporis sanitate Epicurei maximam ponunt CD, 5/ 20
consona et tamquam eiusdem corporis membrum convenientissime copulata. QuidCD, 6/ 7
haec Libero eamdem virilem corporis partem in templo poni CD, 6/ 9
territae motus est, alter corporis ne morbus quidem, sed CD, 6/ 10
opinatur deum, etiam hanc corporis sui infimam partem permeet CD, 7/ 23
unum, quod omnes partes corporis, quae vivunt, transit et CD, 7/ 23
omnis animae et omnis corporis conditori, tribuantur, advertamus hoc CD, 7/ 29
est corpus, sed similitudo corporis; illud autem, unde videtur CD, 8/ 5
in animo haec similitudo corporis, nec corpus est nec CD, 8/ 5
corpus est nec similitudo corporis; et unde videtur atque CD, 8/ 5
est, si iam illa corporis similitudo, cum in animo CD, 8/ 5
esse quam corpus, speciemque corporis esse sensibilem, intellegibilem vitaeCD, 8/ 6
dicimus, quae visu tactuque corporis sentiri queunt; intellegibilia, quae CD, 8/ 6
corporalis sive in statu corporis, sicut est figura, sive CD, 8/ 6
iudicium veritatis in sensibus corporis eorumque infidis et fallacibus CD, 8/ 7
quam dialecticam nominant, a corporis sensibus eam ducendam putarunt CD, 8/ 7
nisi sapientes, quibus sensibus corporis istam pulchritudinem viderint, qualibusCD, 8/ 7
quia et de bono corporis et de bono animi CD, 8/ 8
enim animo ab obstaculo corporis libero animum nostrum videre CD, 8/ 21
sumus vitae merito, non corporis loco. Non enim quia CD, 8/ 25
bona appellare, sed commoda corporis et extrema, eo quod CD, 9/ 4
est vita ista salusque corporis: non ita illud periculum CD, 9/ 4
sententiam, vitam illam salutemque corporis, quorum amissionem minabatur tempestatisCD, 9/ 4
haec amittere, quibus natura corporis salva et incolumis habetur CD, 9/ 4
Sallustius ait: Animi imperio, corporis servitio magis utimur. Adiunxit CD, 9/ 9
etiam miseriores sunt perpetuo corporis vinculo. Non enim aliqua CD, 9/ 10
qui nobis infimis ex corporis mortalitate coaptatus immortali spiritus CD, 9/ 17
illum sincerius audiunt, non corporis aure, sed mentis, ministri CD, 10/ 15
dignarentur: profecto non sensu corporis, sed ratione mentis praeponenda CD, 10/ 16
non erubuerunt: Mihi voluptas corporis bonum est; aut quod CD, 10/ 18
arrogant spiritus, non cuiuslibet corporis fumo, sed supplicantis animo CD, 10/ 19
mentis et spiritus et corporis sui. Propterea quippe totum CD, 10/ 27
forte vos offendit inusitatus corporis partus ex virgine? Neque CD, 10/ 29
sensibus pulsi sunt, vitia corporis languoresque sanati, fera animalia CD, 10/ 32
nam et sic velut corporis auribus loquitur, quia velut CD, 11/ 2
ad suum quemque sensum corporis pertinent: ita de his CD, 11/ 3
etiam per singulas partes corporis tota est nec alibi CD, 11/ 10
quia omnis pars incorruptibilis corporis etiam ceteris inaequalis aequaliterCD, 11/ 10
quilibet in quibuslibet cruciatibus corporis, cui non opinione, sed CD, 11/ 12
voluptas vero quid iucundum corporis sensibus blandiatur spectat. Sed CD, 11/ 16
foris sunt, ullo sensu corporis tangimus, velut colores videndo CD, 11/ 26
Sed nos ea sensu corporis ita capimus, ut de CD, 11/ 27
de his non sensu corporis iudicemus. Habemus enim alium CD, 11/ 27
et tamquam in elementis corporis nostri aquarum vicem obtinet CD, 11/ 34
superiore omnibus ceteris humani corporis parte posuerit, isti trutinatoresCD, 11/ 34
neque enim cetera membra corporis nostri ideo dicendum est CD, 12/ 1
et corpore videant unius corporis pulchritudinem, qua visa unus CD, 12/ 6
Neque enim pulchritudo illa corporis; nam eam non fecit CD, 12/ 6
eadem fuerat in utroque corporis et animi affectio? Amborum CD, 12/ 6
eam deserit Deus, sicut corporis, cum id deserit anima CD, 13/ 2
ex Deo; mors autem corporis quonam modo, cum vivat CD, 13/ 2
animae sive animae et corporis. De prima igitur corporis CD, 13/ 2
corporis. De prima igitur corporis morte dici potest, quod CD, 13/ 2
et infirmitatem animi et corporis, quam videmus in parvulis CD, 13/ 3
sacramentum continuo sequeretur immortalitas corporis, ipsa fides enervaretur, quaeCD, 13/ 4
mortis, quo animae et corporis societas separatur." Quapropter quod CD, 13/ 6
Quapropter quod attinet ad corporis mortem, id est separationem CD, 13/ 6
molestiam nonnumquam unus ictus corporis vel animae raptus intercipit CD, 13/ 6
cum venerit, aufert omnem corporis sensum, qui ea propinquante CD, 13/ 9
anima abscesserit omnemque abstulerit corporis sensum, iam post mortem CD, 13/ 11
ne ista ratione mors corporis nulla esse dicatur? Si CD, 13/ 11
qui, quantum attinet ad corporis mortem, de qua nunc CD, 13/ 11
fit separatione animae et corporis, sed in aeternam poenam CD, 13/ 11
custodirent, utrum animae an corporis an totius hominis an CD, 13/ 12
duabus, una animae, altera corporis; ut sit prima totius CD, 13/ 12
Deo dedignata servire pristino corporis servitio destituebatur, et quia CD, 13/ 13
fidem etiam ipsam nobis corporis mortem non lege naturae CD, 13/ 15
deos Plato dicit et corporis animaeque colligatione mortales, et CD, 13/ 16
in tam magna mole corporis eius inclusa, ipsiusque corporis CD, 13/ 17
corporis eius inclusa, ipsiusque corporis tamquam membra locis suis CD, 13/ 17
oblitus et cupiditate habendi corporis victus redeat ad labores CD, 13/ 19
id est necessitate reficiendi corporis, sicut vos facitis, me CD, 13/ 22
terram ibis mortem significaverit corporis, quae illi fit anima CD, 13/ 23
animam perspicuus iste etiam corporis sensus. In hominis autem CD, 13/ 24
carnali, quae non ex corporis tantum sed etiam ex CD, 14/ 2
summum bonum hominis in corporis voluptate posuerunt, et si CD, 14/ 2
sunt, qui quoquo modo corporis bonum summum bonum esse CD, 14/ 2
alicuius errorem a voluptatibus corporis temperetur; et tamen etiam CD, 14/ 2
causam non naturam substantiamque corporis, sed eius corruptionem scientes CD, 14/ 3
fides nostra. Nam corruptio corporis, quae aggravat animam, non CD, 14/ 3
essetis. 5 "Quod de corporis animaeque natura tolerabilior quidem CD, 14/ 5
ingemiscunt adoptionem exspectantes, redemptionem corporis sui; gaudent in speCD, 14/ 9
mors metuebatur nec ulla corporis mala valetudo, nec aberat CD, 14/ 10
erat paradisus corporalis propter corporis bona et propter mentis CD, 14/ 11
nostro, ut nos servitio corporis indigemus, et ideo nostra CD, 14/ 15
illa, qua obscenae partes corporis excitantur. Haec autem sibi CD, 14/ 16
sequatur, qua maior in corporis voluptatibus nulla est; ita CD, 14/ 16
plecteretur, exstitit in motu corporis quaedam impudens novitas, unde CD, 14/ 17
qua fiebat ut nuditas corporis nulla eos lege peccati CD, 14/ 17
ut quidam barbari illas corporis partes nec in balneis CD, 14/ 17
quia in ceteris membra corporis non ipsae affectiones, sed CD, 14/ 19
voluntate. At vero genitales corporis partes ita libido suo CD, 14/ 19
quippe inoboedientia, quae genitalia corporis membra solis suis motibus CD, 14/ 20
intellectu mentis et sensu corporis, sed aperte de vinculo CD, 14/ 22
ut filiis dixit imperari corporis membris propter oboediendi facilitatem CD, 14/ 23
de aliis cum loquimur corporis partibus. Quisquis ergo ad CD, 14/ 23
cum tranquillitate animi et corporis nulla corruptione integritatis infundereturCD, 14/ 26
non est, quando illas corporis partes non ageret turbidus CD, 14/ 26
secundum hominem viventes aut corporis aut animi sui bona CD, 14/ 28
alloquatur humanos, sive istos corporis sive illos, quos istis CD, 15/ 6
alterius civitatis, propter pulchritudinem corporis. Quod bonum Dei quidem CD, 15/ 22
societate servabant. Sic enim corporis pulchritudo, a Deo quidem CD, 15/ 22
cum agitatur flabello sensu corporis tactuque sentitur) possint hanc CD, 15/ 23
et venit. Humani quippe corporis longitudo a vertice usque CD, 15/ 26
spiritui sive corporalibus vocibus corporis sensui. Illud sane quod CD, 16/ 6
nostris inusitatam sensibus gerat corporis formam seu colorem sive CD, 16/ 8
propter excellentiam dominationis et corporis seorsum eminentius nominatus estCD, 16/ 11
vir non habet potestatem corporis sui, sed mulier, uteretur CD, 16/ 25
et vinum in Sacramento corporis eius et sanguinis. Ei CD, 16/ 37
id fieri flagitassent, quae corporis viri sui habebant legitimam CD, 16/ 38
neque id ullis membris corporis operetur, ideo non erit CD, 17/ 4
quia id non motu corporis gessit, cum hoc per CD, 17/ 4
et pes et alia corporis membra. Et ne secundum CD, 17/ 5
ibi Aristippus in voluptate corporis summum bonum ponens, ibi CD, 18/ 41
corpus addentes; alii sensibus corporis semper, alii non semper CD, 18/ 41
voluptatem, qua delectabiliter movetur corporis sensus, aut quietem, qua CD, 19/ 1
fit ut nullam molestiam corporis quisque patiatur, aut utramque CD, 19/ 1
invenire. Cum ergo voluptas corporis animi virtuti aut subditur CD, 19/ 1
neutrum fieri potest sine corporis voluptate; nam sine illa CD, 19/ 1
ad consequendam vel conservandam corporis voluptatem; quae vita deformis CD, 19/ 1
et animae scilicet et corporis. Ac per hoc prima CD, 19/ 3
bonorum vel animi vel corporis nihil sibi virtus omnino CD, 19/ 3
et aliis animi et corporis bonis, sine quibus virtus CD, 19/ 3
desit vel animi vel corporis, beatissima. Non enim hoc CD, 19/ 3
sapientis irruere? Status quoque corporis atque motus, cum decentes CD, 19/ 4
faciat? Nonne omnem statuendi corporis et movendi speciem decusque CD, 19/ 4
inquit, tormenta atque cruciatus corporis, et tanto sunt peiora CD, 19/ 4
et in hac coniunctione corporis atque animae vivere velit CD, 19/ 4
vocaretur. Aut si eius corporis forma et atrorum ignium CD, 19/ 12
perversus est utique situs corporis et ordo membrorum, quia CD, 19/ 12
meruit voluntate." Pax itaque corporis est ordinata temperatura partium CD, 19/ 13
cognitionis actionisque consensio, pax corporis et animae ordinata vita CD, 19/ 13
autem animi aequitas quam corporis sanitas); profecto convenientius iniustusCD, 19/ 13
praeter ordinatam temperaturam partium corporis et requiem appetitionum; nihilCD, 19/ 14
copiam voluptatum, ut pax corporis prodesset paci animae. Si CD, 19/ 14
Si enim desit pax corporis, impeditur etiam irrationalis animae CD, 19/ 14
salutis. Sicut enim pacem corporis amare se ostendunt animantia CD, 19/ 14
hoc omnem pacem vel corporis vel animae vel simul CD, 19/ 14
vel animae vel simul corporis et animae refert ad CD, 19/ 14
toleranda minimeque augenda onera corporis corruptibilis, quod aggravat animamCD, 19/ 17
agitur, quantislibet animi et corporis externarumque rerum bonis plena CD, 19/ 20
recte imperat. Nam qualis corporis atque vitiorum potest esse CD, 19/ 25
confligit cum ipsa natura corporis vis doloris, ut neutrum CD, 19/ 28
eorum memoria in communicatione corporis Christi; nec aliquid prodesset CD, 20/ 9
ingemescunt, adoptionem exspectantes, redemptionem corporis sui? An ipse apostolusCD, 20/ 17
videndas poenas malorum? Numquid corporis motu beatas illas relicturi CD, 20/ 22
omni carens molestia immortalitas corporis in sanctis futura credatur CD, 21/ 1
dicitur, nisi quod sensu corporis homines et experientia collegerunt CD, 21/ 3
non habendo nec doloribus corporis carere moriendo. Prima mors CD, 21/ 3
diligentius dolor, qui dicitur corporis, magis ad animam pertinet CD, 21/ 3
est enim dolere, non corporis, etiam quando ei dolendi CD, 21/ 3
est ex moribundis terreni corporis membris) metuunt cupiuntque, dolent CD, 21/ 3
ipsos ab omni etiam corporis labe purgatas diram cupiditatem CD, 21/ 3
anima sit invisibilis visibilis corporis. Iam vero quam mirum CD, 21/ 4
animi poenas, non ad corporis pertinere, dicunt etiam uri CD, 21/ 9
poenas et animi et corporis in illo supplicio futuras CD, 21/ 9
est, ibi dolorem aut corporis aut animi defuturum: ego CD, 21/ 9
etiam haereticis propter participationem corporis Christi." Item sunt alii CD, 21/ 19
ablutis, qui participes fiunt corporis eius, quomodolibet vixerint, in CD, 21/ 19
baptismatis Christi et eius corporis sacramentum, sed solis catholicis CD, 21/ 20
nulla haeresis habet a corporis eius unitate praecisa; et CD, 21/ 21
Christi baptismate abluti et corporis eius et sanguinis participes CD, 21/ 25
habentibus sacramentum baptismatis et corporis Christi, sed solis catholicisCD, 21/ 25
ergo est in eius corporis unitate, id est, in CD, 21/ 25
Christianorum compage membrorum, cuius corporis sacramentum fideles communicantes deCD, 21/ 25
schismatici ab huius unitate corporis separati possunt idem percipere CD, 21/ 25
gentilium superstitionem ex illius corporis unitate labuntur, liberationem quandoqueCD, 21/ 25
baptizati sunt et sacramentum corporis Christi in vero Christi CD, 21/ 25
saeculorum. Post istius sane corporis mortem, donec ad illum CD, 21/ 26
et amores in huius corporis vita, ut eorum ligna CD, 21/ 26
incredibilia, resurrectionem scilicet nostri corporis in aeternum et rem CD, 22/ 5
in posteriore atque ima corporis parte. Iam secuerant eum CD, 22/ 8
unus, ottulit ibi sacrificium corporis Christi, orans quantum potuit CD, 22/ 8
omni veste ad nuda corporis cingeretur; qui anulus haberet CD, 22/ 8
non habuerunt in mole corporis illi abortivi, si resurgent CD, 22/ 12
versant, unde illis mensura corporis, quam nunc defuisse videmus CD, 22/ 12
ut statura et modus corporis Christi omnium, qui in CD, 22/ 12
magnitudine et longitudine detrahendum corporis; et ubi iam erit CD, 22/ 12
peribit, si de ipsa corporis quantitate tam multum peribit CD, 22/ 12
redeat tam multum quod corporis curatura desecuit. Et ubi CD, 22/ 12
ea sint resurrecturi habitudine corporis, quam habituri erant aetatis CD, 22/ 14
in ea resurrecturi sunt corporis exiguitate, qua mortui, sed CD, 22/ 14
mortuo perfecta quantitas sui corporis; perfecto quippe infanti deest CD, 22/ 14
rationem profecto in resurrectione corporis detrimenta corporis non timemusCD, 22/ 14
in resurrectione corporis detrimenta corporis non timemus, quia, etsi CD, 22/ 14
15 "An ad dominici corporis modum omnium mortuorum resurrectura CD, 22/ 15
Christus in ea mensura corporis, in qua mortuus est CD, 22/ 15
autem dixerimus ad dominici corporis modum etiam quorumque maiora CD, 22/ 15
esse dictum in mensuram corporis vel in mensuram staturae CD, 22/ 15
erit infantilis vel senilis corporis forma, ubi nec mentis CD, 22/ 16
nec mentis nec ipsius corporis ulla remanebit infirmitas. Unde CD, 22/ 16
si quis in eo corporis modo, in quo defunctus CD, 22/ 16
et Apostolus aedificationem dicit corporis Christi, quod est Ecclesia CD, 22/ 17
opus ministerii, in aedificationem corporis Christi, donec occurramus omnesCD, 22/ 18
mensuram uniuscuiusque partis incrementum corporis facit in aedificationem suiCD, 22/ 18
multi sumus. De cuius corporis aedificatione et hic dictum CD, 22/ 18
opus ministerii, in aedificationem corporis Christi; ac deinde subiectum CD, 22/ 18
uniuscuiusque partis, ita totius corporis, quod omnibus suis partibus CD, 22/ 18
Dominum. 19 "Quod omnia corporis vitia, quae in hac CD, 22/ 19
ut quemcumque ibi locum corporis teneant, servata partium congruentia CD, 22/ 19
esse voluissent. Omnis enim corporis pulchritudo est partium congruentia CD, 22/ 19
quamvis in corpore, non corporis, sed virtutis pulchritudo fulgebit CD, 22/ 19
aliquid inde etiam staturae corporis addi posse credamus, cum CD, 22/ 20
in ea quemque statura corporis resurrecturum esse, in qua CD, 22/ 20
felicitate. 21 "De novitate corporis spiritalis, in quam sanctorum CD, 22/ 21
sepulcris remansit, in spiritalis corporis novitatem ex animalis corporis CD, 22/ 21
corporis novitatem ex animalis corporis vetustate mutatum resurget incorruptioneCD, 22/ 21
et quam magna spiritalis corporis gratia, quoniam nondum venit CD, 22/ 21
privatio sensuum, et oppressio corporis ad obscenam libidinem opprimentis CD, 22/ 22
figura et statura totius corporis ita modificata, ut ad CD, 22/ 24
sed erecta in caelum corporis forma admonet eum quae CD, 22/ 24
extrinsecus atque intrinsecus totius corporis constat, quid dicam, nemo CD, 22/ 24
facile intellegi in conditione corporis dignitatem necessitati fuisse praelatamCD, 22/ 24
ulla corruptio, quod est corporis malum. De ordine elementorum CD, 22/ 25
redituras ad miserias corruptibilis corporis animas sanctas; ut non CD, 22/ 27
isti auctores talem resurrectionem corporis factam fuisse narrarunt, qualesCD, 22/ 28
hoc umquam per sensus corporis vidi. Si autem mente CD, 22/ 29
videbunt et per oculos corporis cum eos apertos habebunt CD, 22/ 29
cordis constat esse, non corporis. Sed quia spiritale corpus CD, 22/ 29
intellegibilia videri et sensu corporis sensibilia, id est corporalia CD, 22/ 29
certum esset per oculos corporis etiam spiritalis nullo modo CD, 22/ 29
tanta erit potentia spiritalis corporis, ut corpore videatur et CD, 22/ 29
corpore, quocumque fuerint spiritalis corporis oculi acie perveniente directiCD, 22/ 29
membra et viscera incorruptibilis corporis, quae nunc videmus per CD, 22/ 30
intrinsecus et extrinsecus per corporis cuncta dispositi, et cum CD, 22/ 30
membrum utrumque contineat totius corporis pacata compago. Sic itaque CD, 22/ 30
arte sciuntur, omnes fere corporis morbos novit; sicut autem CD, 22/ 30
solum spiritus, verum etiam corporis requiem praefigurans. Ibi vacabimus CD, 22/ 30