CUPIUNTQUE................5
et dicat: Hinc metuunt cupiuntque, dolent gaudentque, nec auras CD, 14/ 3
complexus est: Hinc metuunt cupiuntque, dolent gaudentque. Dixit etiam CD, 14/ 8
secundum Deum viventes metuunt cupiuntque, dolent gaudentque, et quia CD, 14/ 9
terreni corporis membris) metuunt cupiuntque, dolent gaudentque. Sed convicimusCD, 21/ 3
quod animae Hinc metuunt cupiuntque, dolent gaudentque, nec auras CD, 21/ 13
 
 CUR.......................228
communia sunt." Dicet aliquis: "Cur ergo ista divina misericordia CD, 1/ 8
ad impios ingratosque pervenit?". Cur putamus, nisi quia eam CD, 1/ 8
irati facere potuerunt? Sed cur non ratiocinationem meam potius CD, 1/ 15
velut mercedem reddit felicitatem, cur calumniantur temporibus Christianis, ideoCD, 1/ 15
suo scelere occisus est. Cur autem homo, qui mali CD, 1/ 17
adstat quam punire possitis, cur interfectricem innocentis et castae CD, 1/ 19
ubi dicitur: "si adulterata, cur laudata; si pudica, cur CD, 1/ 19
cur laudata; si pudica, cur occisa?". Nobis tamen in CD, 1/ 19
etiam illorum liceat occidere. Cur non ergo et herbas CD, 1/ 20
sub victoria Caesaris vivere, cur auctor huius turpitudinis filio CD, 1/ 23
benignitate omnia sperare praecepit? Cur non et illum secum CD, 1/ 23
victorem laudabiliter Torquatus occidit, cur victus victo filio pepercit CD, 1/ 23
morte spontanea recte fit, cur non tunc potissimum fit CD, 1/ 27
non tunc potissimum fit? Cur baptizatus sibi quisque parcit CD, 1/ 27
baptizatus sibi quisque parcit? Cur liberatum caput tot rursus CD, 1/ 27
periculum, incidet in illud? Cur ergo amantur tot et CD, 1/ 27
Quid igitur causae est, cur in eis exhortationibus tempora CD, 1/ 27
sunt. Quod si forte, cur permissi sint, quaeritis, alta CD, 1/ 28
ab hac impudentia cohiberet. Cur enim afflicti rebus adversis CD, 1/ 30
iudicarent. Inde incidit quaestio, cur haec divina beneficia et CD, 2/ 2
impios ingratosque pervenerint, et cur illa itidem dura, quae CD, 2/ 2
nobis imputanda esse contendunt. Cur enim ea, quae dicturus CD, 2/ 3
enim causae reperire possent, cur sacerdotes honorarent, quia per CD, 2/ 11
honoribus dicari exhiberique iusserunt? Cur non ergo hinc magis CD, 2/ 13
in deos convicia iaculantes cur non ut scaenici habeantur CD, 2/ 14
et augeri. Unde subnectens cur hoc dixerit:Nam iniuriae CD, 2/ 18
silvescerent, astutia maligna inserentibus: cur mala praesentia Christo imputantCD, 2/ 18
censeret? Quam ob rem cur non curarunt dii eorum CD, 2/ 21
ita est, non habent cur querantur de religione Christiana CD, 2/ 22
tanto studio colendi requiruntur? Cur laboriosis tristibusque temporibus, tamquamCD, 2/ 23
beneficii vel maleficii potestatem, cur in eis adfuerunt pessimo CD, 2/ 23
habens deos et colens cur a Graecis victum, captum CD, 3/ 2
Martis. Si autem illud, cur non et illud? An CD, 3/ 3
quam Paris Troianorum caput; cur igitur Troianis iram deorum CD, 3/ 6
cineribus Roma castior nasceretur: cur et postea deseruerunt eamdem CD, 3/ 7
urbem miseri portas clauserant: cur eidem Sullae tanta bona CD, 3/ 7
Romae vel Pompilio contulerunt, cur imperio Romano per ipsa CD, 3/ 9
ut magnum esset imperium, cur esse deberet inquietum? Nonne CD, 3/ 10
ita est, non habent cur isti in hac causa CD, 3/ 22
tamquam in carcere includi. Cur enim, si rebus gestis CD, 3/ 25
An ulla ratio redditur, cur Concordia dea sit, et CD, 3/ 25
Quod si ita est, cur tam male tractatus est CD, 4/ 9
diversis mundi partibus praefecerunt." Cur illi etiam Iuno uxor CD, 4/ 10
in singulis simul sunt? Cur ergo aether datur Iovi CD, 4/ 10
Iovis capite nata sit: cur non ergo ipsa potius CD, 4/ 10
erat praeponere patri filiam? Cur non de Iove ipso CD, 4/ 10
de diis meliora sentiantur: cur ergo non data est CD, 4/ 10
sufficeret." Hic primum quaero, cur non etiam ipsum regnum CD, 4/ 14
regnum aliquis deus est? Cur enim non ita sit CD, 4/ 14
gererentur et augeretur imperium. Cur autem et iniquitas dea CD, 4/ 15
regnum munus est Iovis, cur non et victoria munus CD, 4/ 15
si victoria dea est, cur non deus est et CD, 4/ 17
Ipsa est ergo Felicitas: cur adhibentur diversa nomina? Sed CD, 4/ 18
deorum turba vanescet. Sed cur et Fides dea credita CD, 4/ 20
verum credatur Deum? Sed cur non sufficerat Virtus? Nonne CD, 4/ 20
et aras dedicare potuerunt? Cur temperantia dea esse non CD, 4/ 20
non parvam gloriam compararint? Cur denique fortitudo dea non CD, 4/ 20
ad eamdem pertinet felicitatem: cur non intellectum est dona CD, 4/ 21
ad depellenda mala quaereretur? Cur enim esset invocanda propter CD, 4/ 21
si autem dea est, cur non dicatur et virtutem CD, 4/ 21
opitulari atque ita ignores cur ei debeas supplicare. Hoc CD, 4/ 22
et Felicitas dea est, cur non ipsa una quae CD, 4/ 23
quam ut felix fiat? Cur denique tam sero huic CD, 4/ 23
principes Lucullus aedem constituit? Cur ipse Romulus felicem cupiens CD, 4/ 23
dea colenda visa est, cur non vel illustrius ceteris CD, 4/ 23
et operis dignitate praemineret. Cur enim non aliquid melius CD, 4/ 23
divinorum criminum poeta confictor. Cur ergo ludi scaenici, ubi CD, 4/ 26
Poeticum sane deorum genus cur Scaevola respuat, eisdem litteris CD, 4/ 27
sententiam teneat, linguam corrigat. Cur enim non hoc primum CD, 5/ 1
nihil umquam dicere potuerunt, cur in vita geminorum, in CD, 5/ 1
obveniat, alteri non obveniat: cur audent ceteris, qui gemini CD, 5/ 3
corporum simili temperatione veniebat? Cur enim similiter eodemque tempore CD, 5/ 5
rerum diversitates valere contendunt? Cur potuerunt diversis temporibus peregrinariCD, 5/ 5
disparilitatem intulit ceteris rebus: cur illud in aegritudinibus mansit CD, 5/ 5
ad nascendum fata disparia, cur non et duorum uno CD, 5/ 5
prior, alter posterior nasceretur: cur, uno momento si duo CD, 5/ 5
utero geminos habere permittit, cur nativitas momenti unius non CD, 5/ 5
tollantur? Quid est hoc, cur uno tempore, momento uno CD, 5/ 5
quia temporibus diversis nascuntur, cur non potius intellegamus iam CD, 5/ 5
caelo sunt, constellationibus subiacent, cur aliter eligunt dies accommodatosCD, 5/ 7
vel ita fiat, nescio cur eam timeamus, ne nobis CD, 5/ 10
ubi posset vivere gloriosius: cur extollatur, velut grande aliquid CD, 5/ 18
humanis; si de aliqua, cur non etiam ipsa res CD, 6/ 4
sed etiam rationem reddens cur id fecerit. Quam si CD, 6/ 4
qualiter explicet. Video quidem, cur debet discerni fabulosum: quia CD, 6/ 5
non sint statuae delubrorum? Cur Forculus, qui foribus praeest CD, 6/ 7
ostendantur rerum significare naturam: cur non etiam poetica similiter CD, 6/ 8
pars populi facit, quod cur faciat ignorat. Sed de CD, 6/ 11
de sacramentis Iudaeorum, vel cur vel quatenus instituta sint CD, 6/ 11
vivescunt et sensibus adminiculantur: cur non deus ille, qui CD, 7/ 3
enim possunt invenire causam, cur celebrata sit Venus et CD, 7/ 3
enim Venerem quam Virtutem: cur celebrata est dea Minerva CD, 7/ 3
est deorum ista selectio, cur dea Pecunia Minervae praelata CD, 7/ 3
sapientium est ista distinctio, cur non praelata est Veneri CD, 7/ 3
est atque aperta responsio. Cur ergo ad eum dicuntur CD, 7/ 7
rerum cognoscere causas. Sed cur ei praeponitur Ianus? Hoc CD, 7/ 9
et feminae habeant pecuniam, cur non et Pecunia et CD, 7/ 11
mundi, sed actus hominum: cur Arieti et Tauro et CD, 7/ 15
quae in salum redit. Cur ergo deae fiunt duae CD, 7/ 22
desipiat, ut hoc sapiat? Cur ergo vobis duas deas CD, 7/ 22
plura vos daemonia possiderent? Cur autem illa Salacia per CD, 7/ 22
elementis mundique infimam partem. Cur eam volunt deam? An CD, 7/ 23
An quia fecunda est? Cur ergo non magis homines CD, 7/ 23
sicut una est terra, cur non etiam unam fecit CD, 7/ 23
Tellurem, a masculi Tellumonem. Cur ergo pontifices, ut ipse CD, 7/ 23
nec hic sanum furor. Cur haec frustra referre nituntur CD, 7/ 28
primores quasdam causas legissent, cur quidque in sacris fuerit CD, 7/ 34
Haec itaque causa est cur istos ceteris praeferamus, quia CD, 8/ 10
aqua et terra, quaero cur animi daemonum passionum turbelis CD, 8/ 17
motus animi contra rationem. Cur ergo sunt ista in CD, 8/ 17
publicam lucem testem citabo? Cur enim tam graviter ista CD, 8/ 19
operibus daemonum, quos viderit cur censeat honorandos, eos necessarios CD, 8/ 19
Quod si ita est, cur non ipsi potius medii CD, 9/ 14
est super omnes deos, cur dictum sit, deinceps ostenditur CD, 9/ 23
daemonum quod dignum afferant, cur eos tamquam adiutores colere CD, 9/ 23
Quid enim causae est, cur deus potentior adhiberi possit CD, 10/ 10
fallacibus potestatibus. Quaerit enim cur tamquam melioribus invocatis quasiCD, 10/ 11
iniusta praecepta hominis, exsequantur; cur attrectatum re Veneria non CD, 10/ 11
quoslibet ducere non morentur; cur animantibus suos antistites oportere CD, 10/ 11
credunt: quid causae est, cur illis Litteris nolint credere CD, 10/ 18
huius inquisitione laborasse, volentem cur ita esset apprehendere, donec CD, 10/ 25
soleatis? Quid causae est, cur propter opiniones vestras, quas CD, 10/ 29
aliquid emendare existimatur indignum, cur ipse Porphyrius nonnulla et CD, 10/ 30
Deo asserunt esse coaeternam." Cur ergo non potius divinitati CD, 10/ 31
esse coepit ex tempore, cur non fieri potuerit, ut CD, 10/ 31
loco. Ita enim quaeritur, cur potius tunc et non CD, 11/ 5
ad modum quaeri potest, cur hic potius ubi est CD, 11/ 5
infinitis extra mundum locis, cur in eis ab opere CD, 11/ 5
infinitis ante mundum temporibus, cur in eis ab opere CD, 11/ 5
est, sed qui diligit. Cur ergo et in nobis CD, 11/ 28
habemus; de quorum fide cur nulla debeat esse dubitatio CD, 11/ 28
adhaerent; et cum quaeritur, cur isti sint miseri, recte CD, 12/ 1
intuentis in causa est? cur non et illius? An CD, 12/ 6
illius? An vero animus? cur non utriusque? Ambos enim CD, 12/ 6
voluntatem malam fuerit: quaerat cur eam fecerit, utrum quia CD, 12/ 6
eos, qui similiter moventur, cur homo per innumerabilia atque CD, 12/ 13
fecit: similiter quaeri posset, cur ante non fecerit. Dei CD, 12/ 13
factus est potuit inquirere, cur non ante sit factus CD, 12/ 13
finem non habet temporis. Cur non ergo et mundus CD, 12/ 14
non ergo et mundus? cur non et homo factus CD, 12/ 14
et ideo beati erimus, cur hic per eorum scientiam CD, 12/ 21
repetita, nullo repetenda circuitu: cur in rebus mortalibus fieri CD, 12/ 21
posuit prodigia super terram. Cur ergo ex latere viri CD, 12/ 28
bona esse, sed nulla. Cur enim esset ulla poena CD, 13/ 3
obligatione non transeunt. 4 "Cur ab his qui per CD, 13/ 4
Si quem vero movet, cur vel ipsam patiantur, si CD, 13/ 4
etiam lex ipsa contemnitur. Cur hoc commemorandum putavimus? Quia CD, 13/ 5
Deum facere confitetur Plato? Cur ergo non possit, ut CD, 13/ 17
suspicionibus suis ista permittant, cur nolunt credere, divina voluntate CD, 13/ 17
onera sentire credendum est? Cur ergo sanctorum perfectos et CD, 13/ 18
corporum. Nolo enim quaerere, cur non credant terrenum esse CD, 13/ 18
constitutis humanas animas anteponere: cur eis videtur absurdum, quod CD, 13/ 19
pneuma, sed pnoen dixerit: cur non dicimus: Quid opus CD, 13/ 24
Nulla itaque causa est, cur apertissime loquenti resistamus Apostolo CD, 13/ 24
animositates ad animum pertinere. Cur ergo haec omnia et CD, 14/ 2
Si quem vero movet, cur aliis peccatis sic natura CD, 14/ 12
a pudicis auribus poscere, cur id fieret nulla causa CD, 14/ 23
iuste esset poena communis. Cur ergo non crearet Deus CD, 14/ 26
haberet, bene utens Deus cur non permitteret, ut ab CD, 14/ 27
Deus non esset ignarus, cur eum non sineret invidi CD, 14/ 27
peccasti? quia non elucet cur vel unde sit dictum CD, 15/ 7
Sed rationem reddens Deus, cur eius oblationem accipere noluerit CD, 15/ 7
creduntur incognita nobis loca, cur non habuisse credantur et CD, 15/ 9
varietas. Sed rursus movet, cur in octava generatione, antequam CD, 15/ 13
est factum esse diluvium. Cur ergo ibi legitur: Et CD, 15/ 14
Abraham, inquit, genuit Isaac; cur non dixit Ismael, quem CD, 15/ 15
autem, inquit, genuit Iacob; cur non dixit Esau, qui CD, 15/ 15
semen aliud pro Abel? Cur ergo huic proprie tribuitur CD, 15/ 18
generationum memorandarum ordo transcurrit. Cur ergo tanta paucitas successionumCD, 15/ 20
generationum primogenitos fuisse commemoratos. Cur ergo tam pauci sunt CD, 15/ 20
et illa esse causa, cur non ordo generationum per CD, 15/ 20
esse terram verticem montis? Cur igitur usque ad illa CD, 15/ 27
errasse Creatorem, quamvis nesciens cur hoc fecerit. Ita etsi CD, 16/ 8
patre suo habitaverat Abraham. Cur ergo eum Scriptura non CD, 16/ 13
quod eos duxerit secum? Cur, putamus, nisi forte quod CD, 16/ 13
omnibus, Abraham et Sarra. Cur autem mutatum sit nomen CD, 16/ 28
ante te, et cetera: cur non et illud advertunt CD, 16/ 29
sane Abraham obiurganti regi, cur tacuisset uxorem sororemque dixisset CD, 16/ 30
significaverunt carnales Veteris Testamenti, cur non etiam Cettura et CD, 16/ 34
semen. Neque enim video, cur etiam Cettura post uxoris CD, 16/ 34
hoc velut quaereretur causa cur factum sit: Quia sterilis CD, 17/ 4
terrae. Quis hoc dixerit? Cur ergo additum est: In CD, 17/ 4
deus. Nominis autem huius, cur non Apis etiam post CD, 18/ 5
eodem philosopho quaesitum fuisset, cur in domo eius fecerit CD, 18/ 18
accomodate ad beatitudinem capessendam, cur dissenserunt et a magistris CD, 18/ 41
tutoribus disputabant? Unde miror cur Anaxagoras reus factus sit CD, 18/ 41
quacumque Christum ferventissimus praedicabat? Cur ergo eis a Nerone CD, 18/ 52
magicis artibus factum est, cur credere dubitant eadem virtute CD, 18/ 54
duodecim nihil dici potest, cur sectae non sint habendae CD, 19/ 2
Quid igitur causae est, cur non etiam miseram fracta CD, 19/ 4
exemplum atque dictum est: "Cur igitur Deus homini, animus CD, 19/ 21
ignorantes. Interrogantibus autem, inquit: Cur ergo damnatus est? oraculo CD, 19/ 23
erit imperitae querellae locus, cur iniustus ille sit felix CD, 20/ 1
ille sit felix et cur ille iustus infelix. Omnium CD, 20/ 1
eodem corpore separatus est. Cur enim fiunt ista, nisi CD, 20/ 9
quia corporum est cadere: cur non audiunt: Non recedatis CD, 20/ 10
brevissima, non tamen nulla. Cur autem nobis incredibile videatur CD, 20/ 20
in Christianorum credulitate culpatur; cur non similiter sapientiam tamquamCD, 20/ 24
legitur caelos esse perituros; cur usque adeo vana est CD, 20/ 24
Si autem hoc creditur, cur non et illud? "An CD, 21/ 2
mori, quid momenti affert cur illa corpora, quoniam futura CD, 21/ 3
faciunt, ut animae doleant, cur eis dolorem possunt, mortem CD, 21/ 3
faciat quod dolorem facit? Cur ergo incredibile est ita CD, 21/ 3
ratio sit omnipotentia Creatoris." Cur itaque facere non possit CD, 21/ 7
Tota itaque ratio est, cur Agrigentinum salem flamma fluere CD, 21/ 7
auctor sit naturarum omnium, cur nolunt fortiorem nos reddere CD, 21/ 7
brevius dici: Vindicta impii. Cur ergo dictum est: carnis CD, 21/ 9
aut contentiosa disputatione certandum. Cur enim non dicamus, quamvis CD, 21/ 10
prolixa quantumlibet saecula liberandos. Cur usque universam naturam manat CD, 21/ 17
quaeri oportet atque cognosci, cur Ecclesia ferre nequiverit hominum CD, 21/ 23
atque manifestior inveniri potest, cur verissima pietate teneatur fixum CD, 21/ 23
erunt, quid causae est cur diabolus et angeli eius CD, 21/ 23
nullum habentium omnino peccatum. Cur ergo eadem perfectissima sanctitate CD, 21/ 24
Alioquin nulla causa est, cur non etiam nunc pro CD, 21/ 24
Eadem itaque causa est, cur non oretur tunc pro CD, 21/ 24
intrabitis in regnum caelorum? Cur illud timendo multi currunt CD, 21/ 27
modo connexa et implicita. Cur ergo eodem volente Deo CD, 22/ 4
istis non creditur, fecit. Cur enim non vehementius admiramur CD, 22/ 4
erat incredibile, crederet mundus; cur id quod reliquum est CD, 22/ 5
et scribentibus credidit mundus, cur pauci obstinatissimi, qui remanserunt CD, 22/ 5
mundo credente non desinunt." Cur, inquiunt, nunc illa miracula CD, 22/ 8
credita esse dicturi sunt? Cur ergo ipsi non credunt CD, 22/ 8
quibus praenuntiatus est Christus: cur et mortui tanta possunt CD, 22/ 9
sub terra vivere debuerunt. Cur ergo non saltem de CD, 22/ 11
aera in nubibus pendeant? Cur denique aer est medius CD, 22/ 11
esse non potest terra; cur est ipse ignis in CD, 22/ 11
ut terrenis habitationibus congruat: cur ergo nolunt, ut credamus CD, 22/ 11
mundum crediturum esse praedixit. Cur enim non potius ita CD, 22/ 25