DEFUNGI...................1
erant digni tali morte defungi, qua in impios vindicatum CD, 15/ 24
 
 DEFUTURA..................2
nec defuisse umquam nec defutura mortalibus, et ea nunc CD, PR
futura vel utrum numquam defutura et quo si male CD, 11/ 28
 
 DEFUTUROS.................1
accedant Ecclesiae illo tempore defuturos; sed profecto tam fortes CD, 20/ 8
 
 DEFUTURUM.................2
aut corporis aut animi defuturum: ego tamen facilius est CD, 21/ 9
peribit, dictum est non defuturum esse quod fuit, non CD, 22/ 14
 
 DEGANT....................1
turtur, sive inter illas degant, sicut columba; utraque tamen CD, 16/ 24
 
 DEGENERES.................2
ab eis ipsis Romanis degeneres, quorum praeclara multa laudantur CD, 2/ 2
remissio peccatorum. Non audias degeneres tuos Christo Christianisve detrahentesCD, 2/ 29
 
 DEGERENT..................1
plurimi eius in alienigenarum degerent terris, non habuit tamen CD, 17/ 23
 
 DEHISCENS.................1
Tartareumque chaos monstrabit terra dehiscens. Et coram hic Domino CD, 18/ 23
 
 DEHISCENTE................1
invisibilis poenae vivos terra dehiscente submersos; virga percussam petramCD, 10/ 8
 
 DEHONESTARI...............1
quanto minus senatoriam curiam dehonestari sinunt. In hac disceptatione CD, 2/ 13
 
 DEHONESTATUR..............2
non timetur. Ibi sic dehonestatur novae nuptae verecundia, ut CD, 7/ 24
vituperatio est, quod illo dehonestatur natura laudabilis. Sicut ergo CD, 12/ 1
 
 DEI.......................988
AURELII AUGUSTINI DE CIVITATE DEI CONTRA PAGANOS RETRACTATIONUM LIBRI CD, PR
ego exardescens zelo domus Dei adversus eorum blasphemias vel CD, PR
errores libros De civitate Dei scribere institui. Quod opus CD, PR
Hoc autem De civitate Dei grande opus tandem viginti CD, PR
civitatum, quarum est una Dei, altera huius mundi; secundi CD, PR
acceperunt, ut De civitate Dei potius vocarentur. In quorum CD, PR
sic incipit: "Gloriosissimam civitatem Dei" etc. LIBER I PRAEFATIO CD, PR
et argumento." Gloriosissimam civitatem Dei sive in hoc temporum CD, 1/ Pr
gratiam." Hoc vero, quod Dei est, superbae quoque animae CD, 1/ Pr
adversus quos defendenda est Dei civitas, quorum tamen multi CD, 1/ 1
asylum illud non cuiuslibet dei gregalis vel de turba CD, 1/ 4
divitias bonitatis et longanimitatis Dei" contemnentes, "secundum duritiam cordisCD, 1/ 8
et revelationis iusti iudicii Dei, qui reddet unicuique secundum CD, 1/ 8
opera eius": tamen patientia Dei ad paenitentiam invitat malos CD, 1/ 8
invitat malos, sicut flagellum Dei ad patientiam erudit bonos CD, 1/ 8
erudit bonos; itemque misericordia Dei fovendos amplectitur bonos, sicut CD, 1/ 8
amplectitur bonos, sicut severitas Dei puniendos corripit malos. Placuit CD, 1/ 8
gaudere potuerunt, qui monitu Dei sui illuc migraverunt, quo CD, 1/ 10
quos defendendam suscepimus civitatem Dei. Verum tamen sepulturae curam CD, 1/ 12
cadaveribus sensus, sed ad Dei providentiam, cui placent etiam CD, 1/ 13
quam expiasse commissum, quoniam Dei misericordiam desperando exitiabiliter paenitensCD, 1/ 17
habent autem coram oculis Dei sui nec requirunt amplius CD, 1/ 19
quaeritur utrum pro iussu Dei sit habendum, quod Iephte CD, 1/ 21
est. 28 "Quo iudicio Dei in corpora continentium libido CD, 1/ 28
humilibus consentiendo de dono Dei cum tremore exultasse, nec CD, 1/ 28
familia summi et veri Dei consolationem suam, non fallacem CD, 1/ 29
permansistis. 34 "De clementia Dei, quae Urbis excidium temperavit CD, 1/ 34
Et tamen quod vivitis Dei est, qui vobis parcendo CD, 1/ 34
ex illorum numero etiam Dei civitas habet secum, quamdiu CD, 1/ 35
expediam propter gloriam civitatis Dei, quae alienis a contrario CD, 1/ 35
Deus impertiet, asseramus civitatem Dei veramque pietatem et Dei CD, 1/ 36
Dei veramque pietatem et Dei cultum, in quo uno CD, 1/ 36
libro, cum de civitate Dei dicere instituissem, unde hoc CD, 2/ 2
omnibus enim cotidianis vel Dei muneribus vel hominum cladibus CD, 2/ 2
postea nobis erit in Dei veri Domini voluntate disquirendi CD, 2/ 7
ulli sancto angelo summi Dei nec veridico prophetae nec CD, 2/ 14
tamquam ex oraculis et Dei nubibus intonare. Et tamen CD, 2/ 19
caelestique re publica, ubi Dei voluntas lex est, clarissimum CD, 2/ 19
sunt de te, civitas Dei. 22 "Quod diis Romanorum CD, 2/ 21
daemonum, sed ex veri Dei pendere iudicio." Quid quod CD, 2/ 23
sed occultae potius providentiae Dei ad istorum ora claudenda CD, 2/ 23
ac bonos unius veri Dei cultores invitis daemonibus praepolluisse CD, 2/ 23
eis habeant in iudicio Dei. Deinde cum venisset Tarentum CD, 2/ 24
imitandumque proponitur, ubi veri Dei aut praecepta insinuantur aut CD, 2/ 28
digni occultissimo atque iustissimo Dei iudicio fuerunt? Verum ne CD, 3/ 1
beneficium est pax, sed Dei veri beneficium est, plerumque CD, 3/ 9
disputata sunt." De civitate Dei dicere exorsus prius respondendum CD, 4/ 1
triste misericordia potius admonentis Dei quam punientis severitate patiunturCD, 4/ 1
probitas eorum, quae magna Dei dona sunt, sufficit eis CD, 4/ 3
hac re novit voluntatem Dei? 8 "Quorum deorum praesidio CD, 4/ 7
daemoniorum turbae prostitueretur, unius Dei veri castum dedignata complexumCD, 4/ 8
mundi et mundum corpus Dei esse putaverunt." Quid? Illud CD, 4/ 12
quod non sit pars Dei. Quod si ita est CD, 4/ 12
quod calcaverit quisque, partem Dei calcet, et in omni CD, 4/ 12
omni animante occidendo pars Dei trucidetur? Nolo omnia dicere CD, 4/ 12
animantia partes esse unius Dei asserunt." Si autem sola CD, 4/ 13
sicut sunt homines, partes Dei esse contendunt: non video CD, 4/ 13
infelicius credi potest, quam Dei partem vapulare, cum puer CD, 4/ 13
vapulat? Iam vero partes Dei fieri lascivas, iniquas, impias CD, 4/ 13
non est, sed donum Dei est, ipsa ab illo CD, 4/ 20
facit; haec enim veri Dei munera sunt, non ipsae CD, 4/ 21
non intellectum est dona Dei esse, non deas? Si CD, 4/ 21
praemium, non dea, sed Dei donum est; si autem CD, 4/ 21
est enim verax veri Dei cultus, non cultus falsorum CD, 4/ 23
verum est, munus est Dei: ille Deus quaeratur, qui CD, 4/ 23
hominum multitudo vana sectatur, Dei dona deos sibi faciens CD, 4/ 23
non liberat nisi gratia Dei per Iesum Christum Dominum CD, 4/ 26
rerum sub unius veri Dei regimine atque imperio constitutae CD, 4/ 29
benedictus in saecula. Huius Dei veri erat auxilium necessarium CD, 4/ 29
licet ad notitiam veri Dei non pervenerit, unum tamen CD, 4/ 31
non liberat nisi gratia Dei per Iesum Christum Dominum CD, 4/ 31
confiteri ea potius occulta Dei voluntate compulsi sunt quam CD, 4/ 31
Quod iudicio et potestate Dei veri omnium regum atque CD, 4/ 33
aeternitas, et in quibus Dei donis esset vera felicitas CD, 4/ 33
possunt, in ipsius unius Dei esse posita potestate, non CD, 4/ 34
eam tamen deam, sed Dei sui munus habuerunt. Sine CD, 4/ 34
sunt, illius unius veri Dei providentia est, ut, quod CD, 4/ 34
est dea, sed donum Dei, et ideo nullum deum CD, 5/ Pr
ea fatalia, quae praeter Dei et hominum voluntatem cuiusdam CD, 5/ 1
fato tribuit, quia ipsam Dei voluntatem vel potestatem fati CD, 5/ 1
quod aliqui alienant a Dei voluntate, aliqui ex illa CD, 5/ 1
Sed illi, qui sine Dei voluntate decernere opinantur sidera CD, 5/ 1
quidve mali accidat ex Dei voluntate suspendunt, si easdem CD, 5/ 1
si voluntates hominum et Dei munera cogitentur) ille coniugatus CD, 5/ 6
sed conexionem causarum ex Dei voluntate pendentem fati nomine CD, 5/ 8
ordinem et quandam connexionem Dei summi tribuunt voluntati et CD, 5/ 8
voluntates. Ipsam itaque praecipue Dei summi voluntatem, cuius potestas CD, 5/ 8
fatorum. 9 "De praescientia Dei et libera hominis voluntate CD, 5/ 9
rerum praedictionem. Ita et Dei praescientiam negat et omnem CD, 5/ 9
autem causarum, ubi voluntas Dei plurimum potest, neque negamus CD, 5/ 9
haec audivi, quoniam potestas Dei est, et tibi, Domine CD, 5/ 9
latentes, easque tribuimus vel Dei veri vel quorumlibet spirituum CD, 5/ 9
vero causae voluntariae aut Dei sunt aut Angelorum aut CD, 5/ 9
seu bonorum, quos Angelos Dei dicimus, seu malorum, quos CD, 5/ 9
angelorum; sed omnia maxime Dei voluntati subdita sunt, cui CD, 5/ 9
causarum esse certissimum et Dei praescientiae notissimum, plus eum CD, 5/ 9
Neque enim et vitam Dei et praescientiam Dei sub CD, 5/ 10
vitam Dei et praescientiam Dei sub necessitate ponimus, si CD, 5/ 10
hominis voluntas; sed potestas Dei. (nam si voluntas tantum CD, 5/ 10
cogimur aut retenta praescientia Dei tollere voluntatis arbitrium aut CD, 5/ 10
11 "De universali providentia Dei, cuius legibus omnia continentur CD, 5/ 11
potius id tribueret quam Dei summi potentissimae voluntati. Veteres CD, 5/ 12
sit cupiditas gloriae quam Dei timor vel amor, ut CD, 5/ 14
gloriam hominum magis quam Dei. Quod sancti Apostoli non CD, 5/ 14
est, vel coram Angelis Dei, inter maledicta et opprobria CD, 5/ 14
eam quoque ipsam ad Dei gloriam referentes, cuius gratia CD, 5/ 14
de summi et veri Dei iustitia conquerantur; perceperunt mercedem CD, 5/ 15
opprobria sustinentium pro veritate Dei, quae mundi huius dilectoribus CD, 5/ 16
non dea, sed donum Dei; inde fidei pignus accepimus CD, 5/ 16
his rebus beneficio Domini Dei nostri; consideramus quanta contempserint CD, 5/ 17
terrenae gloria tenuerunt, pro Dei gloriosissima civitate non tenuerimus CD, 5/ 18
contemptus eius in conspectu Dei est, iudicio autem non CD, 5/ 19
est qui de Spiritu Dei virtutes habet, ut etiam CD, 5/ 19
non datur nisi summi Dei providentia, quando res humanas CD, 5/ 19
vox divina est loquente Dei sapientia: Per me reges CD, 5/ 19
pietate, id est veri Dei vero cultu, veram posse CD, 5/ 19
Litteris nostris dicitur civitas Dei, utiliores esse terrenae civitati CD, 5/ 19
non tribuunt nisi gratiae Dei, quod eas volentibus credentibus CD, 5/ 19
gratia et misericordia veri Dei. 20 "Tam turpiter servire CD, 5/ 19
nisi contra illud auspicium dei Termini, de quo superiore CD, 5/ 21
Tempora exitusque bellorum ex Dei pendere iudicio." Sic etiam CD, 5/ 22
miseri gratias tantae misericordiae Dei, qui cum statuisset irruptione CD, 5/ 23
non pertinent ad regnum Dei, quo pertinent isti; et CD, 5/ 24
si suam potestatem ad Dei cultum maxime dilatandum maiestati CD, 5/ 24
Aegypti heremo constitutum, quem Dei servum prophetandi spiritu praeditum CD, 5/ 26
in daemoniorum, sed in Dei veri esse posita potestate CD, 5/ 26
non Deus, nec spiritu Dei ad videnda et annuntianda CD, 6/ 6
rationem non naturae, sed Dei. Quamvis enim qui verus CD, 6/ 8
vera autem theologia opus Dei est terra, non mater CD, 6/ 8
diis custodibus contra vim dei Silvani feta conservaretur? Ita CD, 6/ 9
feta conservaretur? Ita contra dei nocentis saevitiam non valeret CD, 6/ 9
suo loco in adiutorio Dei veri diligentius disserendum est CD, 6/ 9
post modum a populo Dei, cui vitae aeternae mysterium CD, 6/ 11
dea, sed munus est Dei: cui Deo nisi datori CD, 6/ 12
est alienatio a vita Dei in aeternitate supplicii. Vitam CD, 6/ 12
partes mundi et opera Dei, quae sunt in elementis CD, 7/ 14
est enim haec opinari, Dei scire. Rerum igitur non CD, 7/ 17
ut ossa, ut ungues Dei; solem vero, lunam, stellas CD, 7/ 23
mundum, sed tamquam opus Dei propter Deum laudet mundum CD, 7/ 26
illa unius et veri Dei opera percurrere, propter quae CD, 7/ 30
31 "Quibus proprie beneficiis Dei excepta generali largitate sectatores CD, 7/ 31
Numa, ad quem nullus Dei propheta, nullus sanctus angelus CD, 7/ 35
attestationibus supponebant. Sed occulta Dei veri providentia factum est CD, 7/ 35
efficere; sinuntur autem alto Dei summi iustoque iudicio pro CD, 7/ 35
verus philosophus est amator Dei. Sed quia res ipsa CD, 8/ 1
tamen sufficere unius incommutabilis Dei cultum ad vitam adipiscendam CD, 8/ 1
in unius ac summi Dei voluntate esse credebat; unde CD, 8/ 3
dogmata." Si ergo Plato Dei huius imitatorem cognitorem amatorem CD, 8/ 5
his tantis et tanti Dei cognitoribus viris, ut Thales CD, 8/ 5
tanta mutabilitas animae, quam Dei naturae tribuere nefas est CD, 8/ 5
Ita quod notum est Dei, manifestavit eis ipse, cum CD, 8/ 6
evenire posse, qui notitiam Dei habeat et imitationem nec CD, 8/ 8
vult esse philosophum amatorem Dei, ut, quoniam philosophia ad CD, 8/ 8
Quia quod notum est Dei, manifestum est in illis CD, 8/ 10
et immutaverunt gloriam incorruptibilis Dei in similitudinem imaginis corruptibilisCD, 8/ 10
super abyssum, et Spiritus Dei superferebatur super aquam; in CD, 8/ 11
quod scriptum est: Spiritus Dei superferebatur super aquam. Parum CD, 8/ 11
illa Scriptura appellare Spiritum Dei, quoniam et aer spiritus CD, 8/ 11
quod Plato dicit amatorem Dei esse philosophum, nihil sic CD, 8/ 11
sanctum Moysen ita verba Dei per angelum perferantur, ut CD, 8/ 11
quia quod notum est Dei manifestum est in illis CD, 8/ 12
homini. Praeclara igitur sanctitas Dei, qui non miscetur homini CD, 8/ 20
et immutaverunt gloriam incorrupti Dei in similitudinem imaginis corruptibilisCD, 8/ 23
comparetur, quam ut operi Dei ad eius imaginem facto CD, 8/ 23
tu es Christus, Filius Dei vivi. Huic autem Aegyptio CD, 8/ 23
enim domus Domino civitas Dei, quae est sancta Ecclesia CD, 8/ 24
a malignis daemonibus tenebantur, Dei domus aedificatur in omni CD, 8/ 24
permittuntur alta et secreta Dei providentia), non autem tamquam CD, 8/ 24
eorum tamquam sanctorum hominum Dei, qui usque ad mortem CD, 8/ 27
sanctum corpus martyris ad Dei honorem cultumque constructum, dicere CD, 8/ 27
puniant, quos accipiunt aeterna Dei lege puniendos, et miseris CD, 9/ 5
homines corpore, ad misericordiam Dei patris pertinere arbitratus est CD, 9/ 10
Porro quia providentia summi Dei, sicut etiam ipsi fatentur CD, 9/ 13
coniungi. 15 "De mediatore Dei et hominum, homine Christo CD, 9/ 15
quae beata est, unius Dei participatione fit beata; cuius CD, 9/ 15
beati, hoc est Verbo Dei non facto, per quod CD, 9/ 15
esse voluit, in forma Dei supra Angelos mansit; idem CD, 9/ 15
corpore removerunt, intellectum huius Dei, id quoque interdum velut CD, 9/ 16
sancta Scriptura praedicat, Mediator Dei et hominum, homo Christus CD, 9/ 17
meritis possidebatur genus humanum, Dei humilitas, quae in Christo CD, 9/ 20
eius, secundum id quod Dei Verbum est, participata aeternitate CD, 9/ 21
sint, sed quod illis Dei, qua sanctificantur, caritas cara CD, 9/ 22
principales causas in Verbo Dei conspiciunt, per quod factus CD, 9/ 22
quodam modo cardinales in Dei Sapientia contemplantur, sed quorundam CD, 9/ 22
in aeternis atque incommutabilibus Dei legibus, quae in eius CD, 9/ 22
homines quoque in populo Dei eadem Scriptura deos appellat CD, 9/ 23
dii, quod in populo Dei sunt, quem per Angelos CD, 9/ 23
homines dii in populo Dei, ut certi ac fidentes CD, 9/ 23
dii hominum in populo Dei constitutorum, quibus dictum est CD, 9/ 23
Angelos esse dicimus, qui Dei voluntatem hominibus annuntiarent, illis CD, 9/ 23
nisi participato lumine illius Dei, a quo et ipsa CD, 10/ 1
distinctius non quemlibet, sed Dei cultum significare videatur (unde CD, 10/ 1
non esse nisi cultum Dei, quoniam videtur hoc verbum CD, 10/ 1
auferri. Pietas quoque proprie Dei cultus intellegi solet, quam CD, 10/ 1
sed Theosebeian, quod ex Dei cultu compositum resonat, dicere CD, 10/ 1
uno verbo exprimere, sed Dei cultum possumus appellare: hanc CD, 10/ 1
supra se naturam nisi Dei, qui fabricatus est mundum CD, 10/ 2
accepimus. 3 "De vero Dei cultu, a quo Platonici CD, 10/ 3
diligendum Deum? Hic est Dei cultus, haec vera religio CD, 10/ 3
antiquus sit in sacrificando Dei cultus, duo illi fratres CD, 10/ 4
ut existimet aliquibus usibus Dei esse necessaria, quae in CD, 10/ 5
victimis pecorum, quae nunc Dei populus legit, non facit CD, 10/ 5
esse praecepta, ad dilectionem Dei et proximi significando referuntur CD, 10/ 5
appellaverint. Unde ipse homo Dei nomine consecratus et Deo CD, 10/ 6
vos, fratres, per miserationem Dei, ut exhibeatis corpora vestra CD, 10/ 6
vos quae sit voluntas Dei, quod bonum et bene CD, 10/ 6
probandum quae sit voluntas Dei, quod bonum et bene CD, 10/ 6
enim, inquit, per gratiam Dei, quae data est mihi CD, 10/ 6
suos, sed unius veri Dei velint esse cultores." Merito CD, 10/ 7
enim sumus una civitas Dei, cui dicitur in psalmo CD, 10/ 7
sunt de te, civitas Dei; cuius pars in nobis CD, 10/ 7
quippe superna civitate, ubi Dei voluntas intellegibilis atque incommutabilisCD, 10/ 7
facta sint attestantia promissis Dei, quibus ante annorum milia CD, 10/ 8
eos de prole ventura Dei promissa tenuerat, ipsoque imminente CD, 10/ 8
per Moysen pro populo Dei de iugo servitutis eruendo CD, 10/ 8
potentius, quanto iustius, nomine Dei, qui fecit caelum et CD, 10/ 8
completae sunt, quibus ad Dei populum dimittendum Pharaonis et CD, 10/ 8
prostratos; seditiosos in populo Dei ac sese ab ordinata CD, 10/ 8
fiebant ad commendandum unius Dei veri cultum et multorum CD, 10/ 9
et a vero veri Dei cultu, quo solo mundantur CD, 10/ 10
nec tamen ad unius Dei cultum referuntur, cui simpliciter CD, 10/ 12
ita divinitus fiunt, ut Dei unius, in quo solo CD, 10/ 12
te. Cum igitur oporteret Dei legem in edictis Angelorum CD, 10/ 13
humani generis, quod ad Dei populum pertinet, recta eruditio CD, 10/ 14
sanctorum angelorum, quo providentiae Dei serviunt." Sic itaque divinae CD, 10/ 15
daretur de unius veri Dei cultu, in quibus et CD, 10/ 15
quibus et persona ipsius Dei, non quidem per suam CD, 10/ 15
intellegerent pauci. Unius tamen Dei cultus apertissima illic et CD, 10/ 15
promittunt? Illa namque visio Dei tantae pulchritudinis visio est CD, 10/ 16
illis, quae in populo Dei facta legimus, virtute ac CD, 10/ 16
sunt illi, qui unius Dei deorum angeli sunt, cui CD, 10/ 16
quod maius quam unius Dei contra eos eligendum est CD, 10/ 16
facta sunt." Proinde lex Dei, quae in edictis data CD, 10/ 17
ceperant, in templo eam dei sui, quem prae ceteris CD, 10/ 17
qui de miraculis quibus Dei populus eruditus est, negant CD, 10/ 18
sanctos etiam sancti homines Dei. Nam Paulus et Barnabas CD, 10/ 19
veroque sacrificio quod ipse Dei et hominum mediator effectus CD, 10/ 20
accipiens mediator effectus est Dei et hominum, homo Christus CD, 10/ 20
Iesus, cum in forma Dei sacrificium cum Patre sumat CD, 10/ 20
possident excitatis inimicitias adversus Dei civitatem tyrannice exerceant sibiqueCD, 10/ 21
numerus impleatur; quos civitas Dei tanto clariores et honoratiores CD, 10/ 21
purgatio." Vera pietate homines Dei aeriam potestatem inimicam contrariamqueCD, 10/ 22
id est per Mediatorem Dei et hominum, hominem Christum CD, 10/ 22
peccati similitudine mundaremur. Hac Dei gratia, qua in nos CD, 10/ 22
et lunae, alicuius alterius dei de turba valere ad CD, 10/ 23
donec intraret in sanctuarium Dei et intellegeret in novissima CD, 10/ 25
pro modulo nostro angeli Dei, id est nuntii eius CD, 10/ 25
Haec est gloriosissima civitas Dei; haec unum Deum novit CD, 10/ 25
Porphyrii inter confessionem veri Dei et cultum daemonum fluctuantis CD, 10/ 26
veris virtutibus et veri Dei muneribus invidas habere liberam CD, 10/ 26
ac fideliter amasses,Christum Dei virtutem et Dei sapientiam CD, 10/ 28
Christum Dei virtutem et Dei sapientiam cognovisses nec ab CD, 10/ 28
mundi? Nam quoniam in Dei sapientia non cognovit mundus CD, 10/ 28
Iudaeis et Graecis Christum Dei virtutem et Dei sapientiam CD, 10/ 28
Christum Dei virtutem et Dei sapientiam; quoniam stultum Dei CD, 10/ 28
Dei sapientiam; quoniam stultum Dei sapientius est hominibus, et CD, 10/ 28
est hominibus, et infirmum Dei fortius est hominibus. Hoc CD, 10/ 28
sed incarnationem incommutabilis filii Dei, qua salvamur, ut ad CD, 10/ 29
esse concessum, procul dubio Dei gratiam, non hominis sufficientiam CD, 10/ 29
omne quod deest providentia Dei et gratia post hanc CD, 10/ 29
compleri. O si cognovisses Dei gratiam per Iesum Christum CD, 10/ 29
fortasse non frustra. Gratia Dei non potuit gratius commendari CD, 10/ 29
quam ut ipse unicus Dei Filius in se incommutabiliter CD, 10/ 29
paternae illi menti, quem Dei Filium confitemini, fieri posse CD, 10/ 29
Angeli docuerunt, quod Prophetae Dei Spiritu acti locuti sunt CD, 10/ 30
nondum receptum hoc donum Dei et nondum in suam CD, 10/ 32
Domini et in domum Dei Iacob; et annuntiabit nobis CD, 10/ 32
paucis hominibus ubi potuerunt Dei gratiam reperientibus et maxime CD, 10/ 32
prophetationem et praenuntiationem civitatis Dei ex omnibus gentibus congregandaeCD, 10/ 32
sonuerunt, verum etiam hominibus Dei Verbo simplicis pietatis agentibus CD, 10/ 32
quae quantum dabatur cognita Dei voluntate futura nuntiabant. Christus CD, 10/ 32
regnumque aeternum gloriosissimae civitatis Dei conspectu eius immortaliter perfruentisCD, 10/ 32
fines incipient demonstrari." Civitatem Dei dicimus, cuius ea Scriptura CD, 11/ 1
sunt de te, civitas Dei; et in alio Psalmo CD, 11/ 1
laudabilis nimis in civitate Dei nostri, in monte sancto CD, 11/ 1
Domini virtutum, in civitate Dei nostri; Deus fundavit eam CD, 11/ 1
Fluminis impetus laetificat civitatem Dei, sanctificavit tabernaculum suum AltissimusCD, 11/ 1
didicimus esse quamdam civitatem Dei, cuius cives esse concupivimus CD, 11/ 1
pervenit nisi per mediatorem Dei et hominum, hominem Christum CD, 11/ 2
excedere, atque ad incommutabilem Dei substantiam pervenire, et illic CD, 11/ 2
credatur factus ad imaginem Dei: profecto ea sui parte CD, 11/ 2
veritatem, ipsa veritas, Deus Dei Filius, homine adsumpto, non CD, 11/ 2
Hic est enim mediator Dei et hominum, homo Christus CD, 11/ 2
intemporalis sit, nec novo Dei ordinata consilio, quasi postea CD, 11/ 4
sed ibi fuit sapientia Dei, per quam facta sunt CD, 11/ 4
etiam se transfert, amicos Dei et prophetas constituit eisque CD, 11/ 4
Loquuntur eis quoque angeli Dei, qui semper vident faciem CD, 11/ 4
sit, ut eodem spiritu Dei, quo haec sibi revelata CD, 11/ 4
fieri manente incommutabilitate consilii Dei. Sic ergo credant et CD, 11/ 4
resolvi, isti autem opere Dei factos dicturi sunt, si CD, 11/ 5
veritati. An forte substantiam Dei, quam nec includunt, nec CD, 11/ 5
cogitare praeterita tempora vacationis Dei, cum tempus nullum sit CD, 11/ 5
septimoque in magno mysterio Dei vacatio commendetur. Qui dies CD, 11/ 6
primitus quidem lux verbo Dei facta, atque inter ipsam CD, 11/ 7
dicam, quam cum in Dei sapientia cognoscitur, velut in CD, 11/ 7
Quae qualisque intellegenda sit Dei requies qua post opera CD, 11/ 8
et temporali. Sed requies Dei requiem significat eorum qui CD, 11/ 8
praecepto legis in vetere Dei populo figuratum est, unde CD, 11/ 8
non essent in operibus Dei, a quibus in die CD, 11/ 9
septimo requievit? Opus autem Dei esse angelos, hic quidem CD, 11/ 9
ad istorum dierum opera Dei pertinent angeli, ipsi sunt CD, 11/ 9
Deus, et septimam quietis Dei. Cum enim dixit Deus CD, 11/ 9
est ipsa incommutabilis sapientia Dei, per quam facta sunt CD, 11/ 9
omnia, quem dicimus unigenitum Dei Filium; ut ea luce CD, 11/ 9
diei, quod est Verbum Dei, per quod et ipsi CD, 11/ 9
simplici et incommutabili trinitate Dei Patris et Dei Filii CD, 11/ 10
trinitate Dei Patris et Dei Filii et Dei Spiritus CD, 11/ 10
et Dei Filii et Dei Spiritus sancti, unius Dei CD, 11/ 10
Dei Spiritus sancti, unius Dei, cui non est aliud CD, 11/ 10
luce incorporea simplicis sapientiae Dei, sicut illuminatur aeris corpus CD, 11/ 10
angelorum in participatione summi Dei, quam erat ille homo CD, 11/ 12
quod erunt aequales angelis Dei; quibus etiam promittitur, quod CD, 11/ 13
monstraret, ab effectu exauditionis Dei clamoris sui ostendit affectum CD, 11/ 14
Ezechiel: In deliciis paradisi Dei fuisti, omni lapide pretioso CD, 11/ 15
universitatis, quae per ordinationem Dei etiam ex contrariorum fit CD, 11/ 18
mihi videtur ab operibus Dei absurda sententia, si, cum CD, 11/ 19
aeterna et incommutabili scientia Dei ac voluntate, qua semper CD, 11/ 21
artem facti, quae Sapientia Dei est? Deus autem usque CD, 11/ 21
non quod ullo modo Dei scientia varietur, ut aliud CD, 11/ 21
Deo, nec ars efficacior Dei Verbo, nec causa melior CD, 11/ 21
sive acerrimo ingenio invisibilia Dei per ea, quae facta CD, 11/ 21
ad bona creanda bonitatem Dei, hanc, inquam, causam tam CD, 11/ 22
vel potius insanirent, si Dei naturam, sicuti est, incommutabilem CD, 11/ 22
veritatis luce privari, non Dei partem nec eius naturae CD, 11/ 22
nec eius naturae, quae Dei est, sed ab illo CD, 11/ 22
dicunt, non quidem partes Dei, sed factas a Deo CD, 11/ 23
quae per omnia opera Dei subiungens: Et vidit Deus CD, 11/ 23
servare noluit, ideo iusti Dei leges omnia bene ordinantis CD, 11/ 23
audacia, ut in operibus Dei secreto quodam loquendi modo CD, 11/ 24
videt, amat; in aeternitate Dei viget, in veritate Dei CD, 11/ 24
Dei viget, in veritate Dei lucet, in bonitate Dei CD, 11/ 24
Dei lucet, in bonitate Dei gaudet. 25 "De tripertita CD, 11/ 24
factis natura propinquius, imaginem Dei, hoc est illius summae CD, 11/ 26
autem libro de civitate Dei, quae non peregrinatur in CD, 11/ 28
hoc est in sapientia Dei, tamquam in arte, qua CD, 11/ 29
haec aliter in Verbo Dei cognoscuntur ab angelis, ubi CD, 11/ 29
Nec frustra in laudibus Dei dictum est: Omnia in CD, 11/ 30
alia ratione perfectus est, Dei requies commendatur, in qua CD, 11/ 31
etiam ipsa aliter in Dei Verbo, aliter in se CD, 11/ 31
omnem veritatem. Ibi requies Dei, qua requiescitur in Deo CD, 11/ 31
compleretur: Et Spiritus, inquit, Dei superferebatur super aquam. Proinde CD, 11/ 32
ait: Erunt aequales angelis Dei; verum ipsi quoque angeli CD, 11/ 32
prostratus adoraveris me; unam Dei sancto amore flagrantem, alteram CD, 11/ 33
tenebrosis cupiditatibus turbulentam; illam Dei nutu clementer subvenientem, iusteCD, 11/ 33
ut quantum vult consulat, Dei bonitati ministram, istam, ne CD, 11/ 33
ne quantum vult noceat, Dei potestate frenatam; illam huic CD, 11/ 33
hic commemorata sunt opera Dei, habent procul dubio nonnullam CD, 11/ 33
pervenit intentio, ut homo Dei tam eximiae divinaeque sapientiae CD, 11/ 33
immo per eum Spiritus Dei in commemorandis operibus Dei CD, 11/ 33
Dei in commemorandis operibus Dei, quae omnia sexto die CD, 11/ 33
sedes est phlegmatis, secundum Dei opus utique aptissime, secundum CD, 11/ 34
est. 3 "De inimicis Dei non per naturam, sed CD, 12/ 3
autem in Scripturis inimici Dei, qui non natura, sed CD, 12/ 3
deficit." Hoc scio, naturam Dei numquam, nusquam, nulla ex CD, 12/ 8
bona voluntate, hoc est Dei amore, numquam sanctos angelos CD, 12/ 9
posse dici, quod caritas Dei diffusa sit in eis CD, 12/ 9
et sunt una civitas Dei eademque vivum sacrificium eius CD, 12/ 9
cur ante non fecerit. Dei quippe ab hominis creatione CD, 12/ 13
intellexerint, tamquam in praedestinatione Dei iam facta fuisse omnia CD, 12/ 14
claudatur; quando quidem altitudinem Dei penetrare non possunt, qua CD, 12/ 15
hominum potest scire consilium Dei, aut quis poterit cogitare CD, 12/ 16
Dico autem per gratiam Dei quae data est mihi CD, 12/ 16
incommutabili consilio ac voluntate Dei fides sana defendat contra CD, 12/ 18
ratiocinationes eorum, qui opera Dei ex aeternitate repetita per CD, 12/ 18
videlicet, si aliquando primum Dei opera coepta dicuntur, priorem CD, 12/ 18
quod in adiutorio Domini Dei nostri hos volubiles circulos CD, 12/ 18
quae infinita sunt nec Dei posse scientia conprehendi." Illud CD, 12/ 19
aliud quod dicunt, nec Dei scientia quae infinita sunt CD, 12/ 19
quamdam summam numerorum scientia Dei pervenit, ceteros ignorat? Quis CD, 12/ 19
et eos dicere ad Dei scientiam non pertinere, apud CD, 12/ 19
si infinitas numerorum scientiae Dei, qua comprehenditur, esse non CD, 12/ 19
intellegantur saecula in sapientia Dei inconcussa stabilitate manentia istorumCD, 12/ 20
ita pervenire ad conspectum Dei atque ita fieri beatum CD, 12/ 21
quaestione difficillima propter aeternitatem Dei nova creantis sine novitateCD, 12/ 22
animae creatae ad imaginem Dei." Fecit ergo Deus hominem CD, 12/ 24
industria potuerint, fabricantes. Manus Dei potentia Dei est, qui CD, 12/ 24
fabricantes. Manus Dei potentia Dei est, qui etiam visibilia CD, 12/ 24
qui virtutem ac sapientiam Dei, qua novit et potest CD, 12/ 24
creaturae non nisi opere Dei fieri atque formari." Cum CD, 12/ 26
esse coniunctio. Haec opera Dei propterea sunt utique inusitata CD, 12/ 28
evidentiam, iam tamen secundum Dei praescientiam exortas fuisse existimemusCD, 12/ 28
praemio sociandi, quamvis occulto Dei iudicio, sed tamen iusto CD, 12/ 28
cohaerentium diremptio naturarum, sive Dei et animae sive animae CD, 13/ 2
peccetur. Sic per ineffabilem Dei misericordiam et ipsa poena CD, 13/ 4
eis exceptis qui per Dei gratiam liberantur, miseriarum connexione CD, 13/ 14
quorum calumnias defendimus civitatem Dei, hoc est eius ecclesiam CD, 13/ 16
mortales, et tamen immortales Dei a quo facti sunt CD, 13/ 16
cum ipsam universam terram dei sui, non quidem summi CD, 13/ 17
volunt? Nimirum quippe consilium Dei et potestatem potuerunt philosophi CD, 13/ 17
cum potius e contrario Dei prophetas ad enuntiandam eius CD, 13/ 17
fecit primis hominibus bonitas Dei, sed qualia esse compulit CD, 13/ 17
occultus aliquis modus operationis Dei, cuius omnipotentissima voluntate PlatoCD, 13/ 18
vetita simul erat, mirabili Dei gratia praestabatur), tamen et CD, 13/ 20
est intellegibili, paradiso sapientia Dei, de qua scriptum est CD, 13/ 20
tamen moriturum, nisi in Dei praedicentis minantisque sententiam delinquendoCD, 13/ 23
secunda morte per Mediatorem Dei gratia liberavit. In corpore CD, 13/ 23
quando illi anima flatu Dei creata est: Et factus CD, 13/ 23
non nisi per mediatorem Dei et hominum, hominem Christum CD, 13/ 23
sit vel illa insufflatio Dei qua primus homo factus CD, 13/ 24
quaedam vita sit Spiritus Dei, sine quo animae rationales CD, 13/ 24
dicatur homo ad imaginem Dei et homo terra atque CD, 13/ 24
vel aspirationem, quando etiam Dei dicitur, interpretati sunt; pnema CD, 13/ 24
divinitus impertitur dono Spiritus Dei. Cum enim vivat anima CD, 13/ 24
exprimens nomine. Sed enim Dei flatus, inquiunt, Dei ore CD, 13/ 24
enim Dei flatus, inquiunt, Dei ore exisse intellegitur, quem CD, 13/ 24
quidem dixit sapientia ore Dei efflatam se fuisse, sed CD, 13/ 24
dici exire ex ore Dei, quod est aequalis eiusdemque CD, 13/ 24
vita sua, hoc est Dei Spiritu, quo etiam sapienter CD, 13/ 24
carebunt. Sed homines ad Dei gratiam pertinentes, cives sanctorum CD, 13/ 24
ruituros fuisse nisi multos Dei gratia liberaret." Diximus iam CD, 14/ 1
nisi inde quosdam indebita Dei gratia liberaret. Ac per CD, 14/ 1
qui talia agunt regnum Dei non possidebunt. Iste totus CD, 14/ 2
stetit, ut non de Dei, sed de suo mendacium CD, 14/ 3
ait: Si autem veritas Dei in meo mendacio abundavit CD, 14/ 4
Nostrum dixit mendacium, veritatem Dei. Cum itaque vivit homo CD, 14/ 4
est? Sic et quae Dei sunt, nemo scit nisi CD, 14/ 4
nemo scit nisi spiritus Dei. Nos autem, inquit, non CD, 14/ 4
percipit quae sunt spiritus Dei; stultitia est enim illi CD, 14/ 4
doctrinam cives sanctae civitatis Dei in huius vitae peregrinatione CD, 14/ 9
quemdam virum fortem civitatis Dei dicentem: Proba me, Domine CD, 14/ 9
et pluribus epistulis populos Dei, non eos tantum, qui CD, 14/ 9
Israelitis habentem, quod ignorantes Dei iustitiam et suam volentes CD, 14/ 9
suam volentes constituere iustitiae Dei non essent subiecti; nec CD, 14/ 9
hac peregrinatione cives civitatis Dei, viventes secundum spiritum, non CD, 14/ 9
est ea quae lex Dei prohibet concupiscere atque ab CD, 14/ 10
non potuit, quia in Dei dispositione non fuit. Neque CD, 14/ 11
igitur voluntas opus est Dei; cum ea quippe ab CD, 14/ 11
fuit quidam ab opere Dei ad sua opera quam CD, 14/ 11
eius, qui ex angelis Dei angeli eius effecti sunt CD, 14/ 11
homini, coniugem coniugi, ad Dei legem transgrediendam non tamquam CD, 14/ 11
dixisse serpentem, vel ille Dei mandato uxoris praeponeret voluntatem CD, 14/ 13
quod nunc in civitate Dei et civitati Dei in CD, 14/ 13
civitate Dei et civitati Dei in hoc peregrinanti saeculo CD, 14/ 13
quibus praecessit hac amor Dei, hac amor sui. Manifesto CD, 14/ 13
non sua veritate, sed Dei veri participatione sunt dii CD, 14/ 13
sua superbia sibi placuerat, Dei iustitia sibi donaretur; nec CD, 14/ 15
tamen per iustitiam dominantis Dei, cui subditi servire noluimus CD, 14/ 15
est quod, posteaquam mandatum Dei aperta transgressione violarunt, scriptumCD, 14/ 17
perniciem perpetratum est et Dei iustitia vindicatum, Dei gratia CD, 14/ 20
et Dei iustitia vindicatum, Dei gratia in singulis expietur CD, 14/ 20
modo dubitamus secundum benedictionem Dei crescere et multiplicari et CD, 14/ 22
est. Huic quippe operi Dei etiam benedictio ipsa subiuncta CD, 14/ 22
peccasset, quantus nunc per Dei gratiam de multitudine colligitur CD, 14/ 23
ut, si de adiutorio Dei fideret bonus homo, malum CD, 14/ 27
ipsum fidere de adiutorio Dei non quidem posset sine CD, 14/ 27
quidem posset sine adiutorio Dei, nec tamen ideo ab CD, 14/ 27
bene vivere sine adiutorio Dei etiam in paradiso non CD, 14/ 27
neque homo caderet, in Dei potestate non fuisse? Sed CD, 14/ 27
sui usque ad contemptum Dei, caelestem vero amor Dei CD, 14/ 28
Dei, caelestem vero amor Dei usque ad contemptum sui CD, 14/ 28
et immutaverunt gloriam incorruptibilis Dei in similitudinem imaginis corruptibilisCD, 14/ 28
posterior Abel, ad civitatem Dei. Sicut enim in uno CD, 15/ 1
et pertinens ad civitatem Dei, gratia praedestinatus, gratia electus CD, 15/ 1
De sterilitate Sarrae, quam Dei gratia fecundavit." Sara quippe CD, 15/ 3
non quod ista beneficia Dei non sint aut non CD, 15/ 3
sed ubi significandum fuerat Dei donum, quod indebitum hominibus CD, 15/ 3
sunt et sine dubio Dei dona sunt. Sed si CD, 15/ 4
inter duas ipsas civitates, Dei et hominum, inimicitias demonstravit CD, 15/ 5
peccati etiam cives civitatis Dei in huius vitae peregrinatione CD, 15/ 6
modo curantur cives civitatis Dei in hac terra peregrinantes CD, 15/ 6
a facinore concepto nec Dei sermo revocavit." Sed hoc CD, 15/ 7
omnes faciunt, qui non Dei, sed suam sectantes voluntatem CD, 15/ 7
aliena damnanda. Sed illud Dei praeceptum Cain sicut praevaricator CD, 15/ 7
eius semine ad populum Dei, in quo distincto a CD, 15/ 8
satis esset, ut civitas Dei etiam suae adversariae comparatione CD, 15/ 8
viventium, seorsum autem filiorum Dei, id est hominum secundum CD, 15/ 8
illam, quae dicitur civitas Dei, de qua ut scriberemus CD, 15/ 14
praefigurationem quamdam peregrinantis civitatis Dei, quod ab impiis et CD, 15/ 15
eum. Noluit enim Spiritus Dei in terrenae civitatis generationibus CD, 15/ 15
speravit invocare nomen Domini Dei. Nempe clamat attestatio veritatis CD, 15/ 18
quamdiu peregrinatur hic, civitas Dei, quae gignitur ex fide CD, 15/ 18
fide gignitur hic civitas Dei, id est homo, qui CD, 15/ 18
speravit invocare nomen Domini Dei. Spe enim salvi facti CD, 15/ 18
speravit invocare nomen Domini Dei, cuius sacrificium Scriptura tam CD, 15/ 18
speravit invocare nomen Domini Dei, de quo dictum est CD, 15/ 18
Hic invocavit nomen Domini Dei; sed: Speravit, inquit,invocare CD, 15/ 18
inquit,invocare nomen Domini Dei. Quid sibi hoc vult CD, 15/ 18
gratiae invocaret nomen Domini Dei? Hoc est, quod per CD, 15/ 18
hoc populo intellegit ad Dei gratiam pertinente: Et erit CD, 15/ 18
speravit invocare nomen Domini Dei, satis ostenditur, quod non CD, 15/ 18
amplius. Sive autem domus Dei dicatur sive templum Dei CD, 15/ 19
Dei dicatur sive templum Dei sive civitas Dei, id CD, 15/ 19
templum Dei sive civitas Dei, id ipsum est nec CD, 15/ 19
pervenit aeternum regem civitatis Dei: quid intendebat in generationibus CD, 15/ 20
et generantur. Civitatem vero Dei peregrinantem in hoc saeculo CD, 15/ 20
utrique commune est; quamvis Dei civitas habeat etiam hic CD, 15/ 20
erat in itinere populi Dei velut templum ambulatorium, undecim CD, 15/ 20
Deus Adam, ad imaginem Dei fecit illum. Masculum et CD, 15/ 21
speravit invocare nomen Domini Dei, nisi quia sic oportebat CD, 15/ 21
speravit invocare nomen Domini Dei? Hoc est quippe in CD, 15/ 21
hoc mundo peregrinantis civitatis Dei totum atque summum in CD, 15/ 21
speret invocare nomen Domini Dei; eam quippe societatem hominum CD, 15/ 21
oliva fructifera in domo Dei speravi in misericordia Dei CD, 15/ 21
Dei speravi in misericordia Dei; vanas autem glorias famosi CD, 15/ 21
saeculi, altera in spe Dei, tamquam ex communi, quae CD, 15/ 21
speret invocare nomen Domini Dei. Quoniam voluntas in natura CD, 15/ 21
22 "De lapsu filiorum Dei alienigenarum mulierum amore captorum CD, 15/ 22
amatae sunt a filiis Dei, civibus scilicet peregrinantis in CD, 15/ 22
pulchritudinem corporis. Quod bonum Dei quidem donum est; sed CD, 15/ 22
commune; ac sic filii Dei filiarum hominum amore sunt CD, 15/ 22
cantat sponsa Christi, civitas Dei: Ordinate in me caritatem CD, 15/ 22
ordine perturbato Deum filii Dei neglexerunt et filias hominum CD, 15/ 22
dilexisse filias hominum filii Dei, idem dicti sunt etiam CD, 15/ 22
dicti sunt etiam angeli Dei. Unde illos multi putant CD, 15/ 22
possunt, sentientibus feminis misceantur. Dei tamen angelos sanctos nullo CD, 15/ 23
Angelos autem fuisse etiam Dei homines nuncupatos eadem Scriptura CD, 15/ 23
qui dicti sunt angeli Dei, et ex mulieribus, quas CD, 15/ 23
et prius quam filii Dei, qui et angeli Dei CD, 15/ 23
Dei, qui et angeli Dei dicti sunt, filiabus hominum CD, 15/ 23
illis; videntes autem angeli Dei filias hominum, quia bonae CD, 15/ 23
illud, cum intrarent filii Dei ad filias hominum, et CD, 15/ 23
super terram, quando filii Dei acceperunt uxores filias hominum CD, 15/ 23
illud, cum intrarent filii Dei ad filias hominum. Ergo CD, 15/ 23
antequam sic caderent filii Dei, Deo generabant, non sibi CD, 15/ 23
sui, sed cives civitatis Dei, quibus annuntiarent tamquam angeli CD, 15/ 23
quibus annuntiarent tamquam angeli Dei, ut ponerent in Deo CD, 15/ 23
speravit invocare nomen Domini Dei; in qua spe essent CD, 15/ 23
illos ita fuisse angelos Dei, ut homines non essent CD, 15/ 23
esset, quod videntes angeli Dei filias hominum, quia bonae CD, 15/ 23
quod caro sunt. Spiritu Dei quippe fuerant facti angeli CD, 15/ 23
quippe fuerant facti angeli Dei et filii Dei, sed CD, 15/ 23
angeli Dei et filii Dei, sed declinando ad inferiora CD, 15/ 23
quidem interpretes et angelos Dei dixerunt istos et filios CD, 15/ 23
dixerunt istos et filios Dei; quod quidem non omnes CD, 15/ 23
nam quidam nisi filios Dei non habent. Aquila autem CD, 15/ 23
ceteris anteponunt, non angelos Dei, nec filios Dei, sed CD, 15/ 23
angelos Dei, nec filios Dei, sed filios deorum interpretatus CD, 15/ 23
est. Nam et filii Dei erant, sub quo patre CD, 15/ 23
ambiguum, ut et filii Dei et filii deorum posset CD, 15/ 23
cives terrigenae societatis hominum; Dei autem filios, qui secundum CD, 15/ 23
eos. 25 "De ira Dei, quae incommutabilem tranquillitatem nulla CD, 15/ 25
nulla inflammatione perturbat." Ira Dei non perturbatio animi eius CD, 15/ 25
perficiendi sunt cives civitatis Dei in illa immortalitate, qua CD, 15/ 26
immortalitate, qua aequabuntur angelis Dei, sed sicut esse possunt CD, 15/ 26
quae ad illum ex Dei praecepto in arcam ingressa CD, 15/ 26
in hoc saeculo civitatis Dei, hoc est Ecclesiae, quae CD, 15/ 26
in quo pependit Mediator Dei et hominum, homo Christus CD, 15/ 26
hanc de qua loquimur Dei civitatem in hoc saeculo CD, 15/ 26
astruxit, Moysen scilicet hominem Dei eruditum, sicut scriptum est CD, 15/ 27
scilicet hominis actu, sed Dei nutu; ita sane, ut CD, 15/ 27
nullus hominum veri unius Dei cultor existeret, ad liquidum CD, 16/ 1
Unde idem dicit: Infirmum Dei fortius est hominibus, et CD, 16/ 2
est hominibus, et stultum Dei sapientius est hominibus. Quod CD, 16/ 2
corde infirmum et stultum Dei, quia fortius et sapientius CD, 16/ 2
eius Ecclesiam, quae civitas Dei est, esse referenda; cuius CD, 16/ 2
vel potius per eum Dei Spiritus, quibus non solum CD, 16/ 2
tamen pertinent ad civitatem Dei; quia et de hominibus CD, 16/ 2
potuit obtinere, in quo Dei civitas et in sanctis CD, 16/ 3
hoc est non filii Dei, sed illa societas secundum CD, 16/ 5
sint etiam ipsi cooperatores Dei, sicut Apostolus dicit: Dei CD, 16/ 5
Dei, sicut Apostolus dicit: Dei enim sumus cooperarii. 6 CD, 16/ 5
esse imaginem angelorum et Dei; recte illic intellegitur pluralitas CD, 16/ 6
Deus hominem ad imaginem Dei; non dixit: Fecerunt dii CD, 16/ 6
hic indicatur nostro modo. Dei quippe sublimior ante suum CD, 16/ 6
hoc opere de locutionibus Dei. Aut enim Veritas incommutabilis CD, 16/ 6
non est; quamvis iussu Dei sive permissu etiam opere CD, 16/ 7
in terris peregrinantem civitatem Dei, quae usque ad diluvium CD, 16/ 9
tendens ad Abraham civitatis Dei ordo dirigitur." Tenenda est CD, 16/ 10
ostendat post diluvium civitatem Dei, sicut eam series generationum CD, 16/ 10
septuaginta duabus gentibus civitatem Dei, non possumus affirmare illo CD, 16/ 10
fuisse a cultu veri Dei, ita ut in solis CD, 16/ 10
coepisset institui, fuerunt contemptores Dei, et in filiis Cham CD, 16/ 10
in filiis Cham cultores Dei; utrumque tamen hominum genus CD, 16/ 10
ergo etiam tunc populus Dei. Unde illud, quod dictum CD, 16/ 10
est, non de filiis Dei. Nam praemissum est: Deus CD, 16/ 10
poenam esse debuit populus Dei. Nec frustra lingua haec CD, 16/ 11
insignius atque eminentius in Dei populum coalescentes Dei Testamenta CD, 16/ 11
in Dei populum coalescentes Dei Testamenta et stirpem Christi CD, 16/ 11
iam videamus procursum civitatis Dei etiam ab illo articulo CD, 16/ 12
in qua unius veri Dei cultus et, quantum credibile CD, 16/ 12
ipse, sicut iam manifestior Dei populus in Aegypto, ita CD, 16/ 12
custodita est plantatio civitatis Dei. Denique sicut illic enumeratis CD, 16/ 12
ad Abraham factae promissiones Dei, quod ita scriptum est CD, 16/ 14
Abrahae, qua secundum praeceptum Dei exiit de Charra." Quod CD, 16/ 15
Post haec enim verba Dei, quae ad Abraham facta CD, 16/ 15
et cetera. Post quae Dei verba subiungitur: Et exiit CD, 16/ 15
neque enim post illa Dei verba egressus est de CD, 16/ 15
retento apud se praecepto Dei, et inde exisse septuagesimo CD, 16/ 15
ordine et qualitate promissionum Dei, quae ad Abraham factae CD, 16/ 16
Iam considerandae sunt promissiones Dei factae ad Abraham. In CD, 16/ 16
In his enim apertiora Dei nostri, hoc est Dei CD, 16/ 16
Dei nostri, hoc est Dei veri, oracula apparere coeperunt CD, 16/ 16
facta sint omnia, et Dei promissio, antequam in Charra CD, 16/ 16
18 "De iterato alloquio Dei ad Abraham, quo ei CD, 16/ 18
21 "De tertia promissione Dei qua terram Chanaan Abrahae CD, 16/ 21
Melchisedech, qui erat sacerdos Dei excelsi; de quo in CD, 16/ 22
cuius Apostolus meminit propter Dei gratiam commendandam: Credidit Abraham CD, 16/ 23
sequuntur in verbis praenuntiantis Dei, nullus dubitaverit ad Israeliticum CD, 16/ 24
Sicut enim afflictio civitatis Dei, qualis antea numquam fuit CD, 16/ 24
intemperanter! 26 "De testificatione Dei ad Abraham, qua eidem CD, 16/ 26
ubi tamen evidens opus Dei est vitiata et cessante CD, 16/ 26
anima eius, quia testamentum Dei dissipavit." Item potest movere CD, 16/ 27
nec ipse dissipaverit testamentum Dei, sed maiores, qui eum CD, 16/ 27
in illo uno testamentum Dei dissipaverunt, in quo omnes CD, 16/ 27
Multa quippe appellantur Testamenta Dei exceptis illis duobus magnis CD, 16/ 27
originale peccatum, quo primum Dei dissipatum est testamentum, generatio CD, 16/ 27
genere eius, quia testamentum Dei dissipavit, quando in Adam CD, 16/ 27
quod in ea testamentum Dei, quoniam non est circumcisus CD, 16/ 27
est Abrahae secundum promissionem Dei de Sarra filius, eumque CD, 16/ 31
Ierusalem, hoc est civitatis Dei, figuram gerit. 32 "De CD, 16/ 31
interrogante respondeat; ubi si Dei munus agnoverit, tunc pius CD, 16/ 32
filii carnis, hi filii Dei, sed filii promissionis deputantur CD, 16/ 32
est Christus, etiam iuratione Dei firmata promissio. Saepe enim CD, 16/ 32
iuraverat. Quid est autem Dei veri veracisque iuratio nisi CD, 16/ 32
filii carnis, hi filii Dei, sed filii promissionis deputantur CD, 16/ 34
per posteros Abrahae civitatis Dei procurrant tempora, videamus. A CD, 16/ 35
utique semen ad civitatem Dei, separatum est inde aliud CD, 16/ 38
ad caelum; et angeli Dei ascendebant et descendebant per CD, 16/ 38
est hoc nisi domus Dei et haec porta est CD, 16/ 38
nomen loci illius: Domus Dei. Hoc ad prophetiam pertinet CD, 16/ 38
caelum apertum et angelos Dei ascendentes et descendentes super CD, 16/ 38
populum christianum, in quo Dei civitas peregrinatur in terris CD, 16/ 41
missus in potestate Spiritus Dei superavit Pharaonis resistentes magos CD, 16/ 43
plagae, cum dimittere populum Dei nollent, aqua in sanguinem CD, 16/ 43
annos quadraginta duce Moyse Dei populus in deserto actus CD, 16/ 43
est in Evangelio digitus Dei, ut recordationem nostram in CD, 16/ 43
legis illae tabulae digito Dei scriptae referuntur. Defuncto Moyse CD, 16/ 43
peccata populi et misericordia Dei, alternaverunt prospera et adversa CD, 16/ 43
exordium quodammodo iuventutis populi Dei; cuius generis quaedam velut CD, 16/ 43
fuit huius generis populi Dei a Noe usque ad CD, 16/ 43
in isto procursu civitatis Dei, sicut superior unam eamdemque CD, 16/ 43
De temporibus prophetarum." Promissiones Dei, quae factae sunt ad CD, 17/ 1
per ordinem temporum procurrens Dei civitas indicabit. Quoniam ergo CD, 17/ 1
septuaginta annos reversis Israelitis Dei domus instauraretur, totum tempusCD, 17/ 1
tempus, quo reges in Dei populo esse coeperunt, propter CD, 17/ 1
quae pertinerent ad civitatem Dei regnumque caelorum, non immerito CD, 17/ 1
succedentibus suis membris civitas Dei per ista curreret tempora CD, 17/ 1
esse narrandis, si adiuvante Dei Spiritu considerata tractetur, vel CD, 17/ 1
regnoque caelorum, quae civitas Dei est, ut ad hoc CD, 17/ 1
ut huic operi in Dei voluntate peragendo nec ea CD, 17/ 1
tempore sit impleta promissio Dei de terra Chanaan, quam CD, 17/ 2
initio ad Abraham promissionum Dei duas res fuisse promissas CD, 17/ 2
de ipso populo promissionibus Dei magna iam ex parte CD, 17/ 2
iudicum impleta fuerat promissio Dei de terra Chanaan a CD, 17/ 2
superesset, quo terrena illa Dei promissio compleretur, nisi ut CD, 17/ 2
permaneret Hebraea, si Domini Dei sui legibus oboediret. Sed CD, 17/ 2
vero ad liberam civitatem Dei, id est veram Ierusalem CD, 17/ 3
ipsum, quod Ierusalem dicitur Dei civitas, et in ea CD, 17/ 3
ea prophetatur futura domus Dei, eaque prophetia videtur impleri CD, 17/ 3
aliquid ad supernam civitatem Dei eiusque filios in hac CD, 17/ 3
prophetavit." Procursus igitur civitatis Dei ubi pervenit ad Reguqu CD, 17/ 4
sacerdote reprobato substitutus in Dei servitium Samuel simul officium CD, 17/ 4
religionem christianam, ipsam civitatem Dei, cuius rex est et CD, 17/ 4
conditor Christus, ipsam postremo Dei gratiam prophetico spiritu sic CD, 17/ 4
in angustiis pressurarum sermo Dei non est alligatus nec CD, 17/ 4
Haec dicuntur adversariis civitatis Dei ad Babyloniam pertinentibus, de CD, 17/ 4
ut dicit Apostolus, ignorantes Dei iustitiam, id est quam CD, 17/ 4
ab illo impertitam, iustitiae Dei non sunt subiecti, utique CD, 17/ 4
suo putantes, non de Dei, posse placere se Deo CD, 17/ 4
sibi videntur, ut sine Dei dono atque adiutorio humana CD, 17/ 4
quibus credita sunt eloquia Dei? Sed in eo populo CD, 17/ 4
erat in omnibus gentibus Dei civitas, antequam iste fetus CD, 17/ 4
Christus est in dextera Dei sedens, salubriter utique mortificantur CD, 17/ 4
ad Heli sacerdotem homo Dei prophetico locutus est spiritu CD, 17/ 5
sacerdotem missus loquitur homo Dei, cuius quidem nomen tacetur CD, 17/ 5
est: Et venit homo Dei ad Heli et dixit CD, 17/ 5
semine Aaron ordinaretur, in Dei fuerat lege mandatum. Quod CD, 17/ 5
effigie factus ad imaginem Dei, adduntur et alae, quas CD, 17/ 5
quod hic iste homo Dei continuo secutus adiunxit: Veniet CD, 17/ 5
ad templum vel altare Dei, ut sacerdotem adorarent. Quid CD, 17/ 5
qui venit adorare sacerdoti Dei et sacerdoti Deo? Iacta CD, 17/ 5
abiectus esse in domo Dei; qualecumque et quantulumcumque membrum CD, 17/ 5
ille sacerdos est mediator Dei et hominum, homo Christus CD, 17/ 5
est secundum carnem mediator Dei et hominum, homo Christus CD, 17/ 7
non erant inde secundum Dei praescientiam, non secundum generis CD, 17/ 7
ad pugnam contra populum Dei tonuit Dominus super eos CD, 17/ 7
fidelibus Christi: Templum enim Dei sanctum est, quod estis CD, 17/ 8
Aethan Israelitae, commemorantur promissiones Dei factae regi David, et CD, 17/ 9
longum; secundum dispositionem autem Dei venturus suo tempore parabatur CD, 17/ 10
11 "De substantia populi Dei, quae per susceptionem carnis CD, 17/ 11
tuorum; non enim servi Dei nuncupandi sunt tales Iudaei CD, 17/ 12
haec verba, illi servi Dei talia dicere potuerunt, qui CD, 17/ 12
ignorans infidelitas gentium, cum Dei populum exsultabat atque insultabat CD, 17/ 12
fiat, fiat, universo populo Dei ad caelestem Ierusalem pertinenti CD, 17/ 12
eius aeterna eademque domus Dei. Domus enim David propter CD, 17/ 12
genus David; domus autem Dei eadem ipsa propter templum CD, 17/ 12
eadem ipsa propter templum Dei de hominibus factum, non CD, 17/ 12
igitur per tempora civitate Dei, primo in umbra futuri CD, 17/ 14
fide Israelitis civitas est Dei, quae ipsum quoque secundum CD, 17/ 16
igitur huic reginae civitati Dei tanto ante dictum sit CD, 17/ 16
in praedestinatione et praescientia Dei velut facta erant, quia CD, 17/ 18
disciplinae nostrae. Promittit scientiam Dei se habere et filium CD, 17/ 20
se habere et filium Dei se nominat. Factus est CD, 17/ 20
enim est iustus filius Dei, suscipiet illum et liberabit CD, 17/ 20
eis, qui Christum sapientiam Dei esse noverunt: Sapientia aedificavit CD, 17/ 20
vobis. Hic certe agnoscimus Dei sapientiam, hoc est Verbum CD, 17/ 20
Levi, quoniam sacerdotalis fuit, Dei, non regum servitio mancipata CD, 17/ 21
pertinebat magis, ubi erat Dei templum, cui serviebat. Diviso CD, 17/ 21
fuisse peccatum, sed voluntatem Dei vindicantis impletam. Qua cognita CD, 17/ 21
ne veniendo ad templum Dei, quod erat in Ierusalem CD, 17/ 22
regno suo et populum Dei secum simulacrorum cultu obstrictum CD, 17/ 22
certis existentibus causis misericordia Dei vel ira patesceret, donec CD, 17/ 23
erat unus, atque ad Dei templum, quod ibi erat CD, 17/ 23
De civitatum duarum, quarum Dei una, saeculi huius est CD, 18/ 1
cum prius inimicos civitatis Dei, qui conditori eius Christo CD, 18/ 1
in meo stilo cucurrisse Dei civitas; cum in hoc CD, 18/ 1
prius, ex quo apertiores Dei promissiones esse coeperunt, usque CD, 18/ 1
alterius civitatis ista, quae Dei est, procurrens distinctius appareret CD, 18/ 1
est, ut non sine Dei providentia, in cuius potestate CD, 18/ 2
peregrina in hoc mundo Dei civitate procurrat; res autem CD, 18/ 2
etiam Isaac ex promissione Dei natus est centenario patri CD, 18/ 3
Iacob pertinens ad civitatem Dei, de qua scribimus, maiore CD, 18/ 4
Post cuius mortem populus Dei mirabiliter crescens mansit in CD, 18/ 7
Moyses, per quem populus Dei de servitute Aegyptia liberatus CD, 18/ 8
mereri vocabulum, quam viri dei victricem fecerant ferendo suffragium CD, 18/ 9
Quo tempore Moyses populum Dei ex Aegypto eduxerit, et CD, 18/ 11
Moyses ex Aegypto populum Dei novissimo tempore Cecropis Atheniensium CD, 18/ 11
mortem Iesu Nave populus Dei iudices habuit, quibus temporibus CD, 18/ 13
prosperitates consolationum propter miserationem Dei. His temporibus fabulae fictaeCD, 18/ 13
et tamen eius velut dei nomine per immundos daemones CD, 18/ 13
Debbora; sed per illam Dei spiritus id agebat; nam CD, 18/ 15
Neque enim daemonibus iudicio Dei permissis huiusmodi praestigiae difficilesCD, 18/ 18
falsos deos cum veri Dei iniuria multos colant et CD, 18/ 18
qui templum illud nobilissimum Dei Hierosolymitanum condidit. Cuius temporeCD, 18/ 20
est latine: Iesus Christus Dei Filius Salvator. Hi autem CD, 18/ 23
quinque verbis: Iesus Christus Dei Filius Salvator; sed cum CD, 18/ 23
est latine: Iesus Christus Dei Filius Salvator, si primas CD, 18/ 23
qui pertinent ad civitatem Dei. Inserit etiam Lactantius operi CD, 18/ 23
scribit Eusebius, quo captivus Dei populus in Babylonia tenebatur CD, 18/ 25
vocabuntur et ipsi filii Dei vivi. Hoc testimonium propheticum CD, 18/ 28
ponam. Ex persona quippe Dei Patris loquens: Ecce, inquit CD, 18/ 29
Domini et in domum Dei Iacob, et ostendet nobis CD, 18/ 30
in honore nominis Domini Dei sui erunt; quoniam nunc CD, 18/ 30
et transferrentur in regnum Dei? Quod consequenter expressit addendo CD, 18/ 31
figuravit. Et quia iram Dei talem propterea passa est CD, 18/ 32
illa gens, quia ignorans Dei iustitiam suam voluit constituere CD, 18/ 32
est homo, etiam servus Dei dicitur idem Dei Filius CD, 18/ 34
servus Dei dicitur idem Dei Filius, sic eum prophetando CD, 18/ 34
prophetando praenuntiat ex persona Dei Patris: Et suscitabo, inquit CD, 18/ 34
apertissime dicit ex persona Dei: Non est mihi voluntas CD, 18/ 35
de ipso ex persona Dei: Testamentum meum erat cum CD, 18/ 35
res gesta in laudem Dei non longe ab his CD, 18/ 36
usque ad mortem pro Dei lege certaverunt et mala CD, 18/ 36
canone, quem recepit populus Dei. Cuius rei, fateor, causa CD, 18/ 38
quibus credita sunt eloquia Dei, nullo modo pseudoprophetas cum CD, 18/ 41
non hominis ingenium, sed Dei eloquium contemnere formidaret, qui CD, 18/ 41
42 "Qua dispensatione providentiae Dei Scripturae sacrae veteris TestamentiCD, 18/ 42
dona regia in templum Dei misit petivitque ab Eleazaro CD, 18/ 42
Et ideo tam mirabile Dei munus acceperant, ut illarum CD, 18/ 42
quid per homines dixerit Dei Spiritus, quidquid est in CD, 18/ 43
sed per illos Prophetas Dei Spiritus dicere. Quidquid vero CD, 18/ 43
Exortus et excursus Ecclesiae, Dei civitatis, proponuntur (45-54) 45 CD, 18/ 44
electis gentium domus aedificatur Dei per Testamentum Novum lapidibus CD, 18/ 45
sane Alexander immolavit in Dei templo, non ad eius CD, 18/ 45
oppressi, ne obliti legem Dei ad hoc, de quo CD, 18/ 46
re vera, qui proprie Dei populus diceretur, nullus alius CD, 18/ 47
revelatus est unus mediator Dei et hominum, homo Christus CD, 18/ 47
ipsum fides omnes in Dei civitatem, Dei domum, Dei CD, 18/ 47
omnes in Dei civitatem, Dei domum, Dei templum praedestinatos CD, 18/ 47
Dei civitatem, Dei domum, Dei templum praedestinatos perducat ad CD, 18/ 47
quaecumque aliorum prophetiae de Dei per Iesum Christum gratia CD, 18/ 47
maiorem futuram gloriam domus Dei, quam primum fuisset, non CD, 18/ 48
esse completam." Haec domus Dei maioris est gloriae, quam CD, 18/ 48
persequi, quorum causa cultores Dei veri fuerant antea persecuti CD, 18/ 50
correptione haberi in civitate Dei, sicut civitas confusionis indifferenterCD, 18/ 51
in hoc mundo civitatem Dei vasa propria commovendo nihil CD, 18/ 51
persecutiones mundi et consolationes Dei peregrinando procurrit Ecclesia. 52CD, 18/ 51
exire inde inciperet populus Dei, putant ad hunc intellectum CD, 18/ 52
in mari Rubro populo Dei per siccum transeunte perierunt CD, 18/ 52
arboris, non pecoris, non Dei, sed hominis quaeritur, quid CD, 19/ 3
a nobis, quid civitas Dei de his singulis interrogata CD, 19/ 4
id saltem in adiutorio Dei facimus, ne carni concupiscenti CD, 19/ 4
approbamus. Nam unde ista Dei civitas, de qua huius CD, 19/ 5
decipi iustum est; magna Dei misericordia necessaria est, ne CD, 19/ 9
Et cui magna ista Dei misericordia necessaria est nisi CD, 19/ 9
et fideles unius veri Dei summique cultores ab eorum CD, 19/ 10
praesertim quia ipsi civitati Dei, de qua nobis est CD, 19/ 11
Odit ergo iustam pacem Dei et amat iniquam pacem CD, 19/ 12
pax hominis mortalis et Dei ordinata in fide sub CD, 19/ 13
potestate Ordinatoris effugit. Bonum Dei, quod illi est in CD, 19/ 13
non eum subtrahit iustitiae Dei, qua ordinatur in poena CD, 19/ 13
praecepta, hoc est, dilectionem Dei et dilectionem proximi, docet CD, 19/ 14
puniens. Testis est homo Dei Daniel, cum in captivitate CD, 19/ 15
sunt omnia, omnino civitas Dei talem dubitationem tamquam dementiam CD, 19/ 18
ut contemplationem non requirat Dei. In otio non iners CD, 19/ 19
Quamobrem summum bonum civitatis Dei cum sit pax aeterna CD, 19/ 20
colebant: in lege veri Dei scriptum est: Sacrificans diis CD, 19/ 21
hic tamen Iudaeos, tamquam Dei susceptores, recte dicit iudicasse CD, 19/ 23
honorant Hebraei. Tali oraculo dei sui Apollinis Porphyrius tam CD, 19/ 23
sanctis angelis et virtutibus Dei, quos beatissimos tamquam cives CD, 19/ 23
esse mens domina veri Dei nescia nec eius imperio CD, 19/ 25
utitur ad pietatem populus Dei, dum in hoc peregrinus CD, 19/ 26
ita per fidem populus Dei liberatur, ut apud hanc CD, 19/ 26
propheta Hieremias, cum populo Dei veteri praenuntiaret captivitatem et CD, 19/ 26
est oratio totius civitatis Dei, quae peregrinatur in terris CD, 19/ 27
pertinent ad istam civitatem Dei, erit e contrario miseria CD, 19/ 28
est, quae a vita Dei alienata erit, nec corpus CD, 19/ 28
De die ultimi iudicii Dei quod ipse donaverit locuturi CD, 20/ 1
professione tenet omnis Ecclesia Dei veri Christum de caelo CD, 20/ 1
autem, cum diem iudicii Dei dicimus, addimus ultimum vel CD, 20/ 1
nec de istis mediis Dei iudiciis, sed de ipso CD, 20/ 1
potest dici deesse iudicium Dei, quamvis nequeat vestigari." Nunc CD, 20/ 2
Nescimus enim quo iudicio Dei bonus ille sit pauper CD, 20/ 2
referri ad iudicium iustum Dei sive etiam benignum, ut CD, 20/ 2
malitia sua vel pro Dei misericordia consolarentur bonis, et CD, 20/ 2
magis inscrutabilia fiunt iudicia Dei et investigabiles viae eius CD, 20/ 2
Cum vero ad illud Dei iudicium venerimus, cuius tempus CD, 20/ 2
manifestabitur, quam iusto iudicio Dei fiat, ut nunc tam CD, 20/ 2
paene omnia iusta iudicia Dei lateant sensus mentesque mortalium CD, 20/ 2
vanitate numquid nisi iusto Dei rectoque iudicio similis eidem CD, 20/ 3
est, custos utique mandatorum Dei; quoniam qui hoc non CD, 20/ 3
disserendum de novissimo iudicio Dei Novi primum Testamenti ac CD, 20/ 4
Huius itaque ultimi iudicii Dei testimonia de Scripturis sanctis CD, 20/ 4
autem sine lege iustitia Dei manifestata est, testificata per CD, 20/ 4
et Prophetas; iustitia autem Dei per fidem Iesu Christi CD, 20/ 4
qui credunt. Haec iustitia Dei ad Novum pertinet Testamentum CD, 20/ 4
inquit, eruditus in regno Dei similis est viro patri CD, 20/ 4
mortui audient vocem Filii Dei, et qui audierint vivent CD, 20/ 6
mortui audient vocem Filii Dei; et qui audierint, vivent CD, 20/ 6
mortui audient vocem Filii Dei, et qui audierint, vivent CD, 20/ 6
ultimo et maximo iudicio Dei), quando omnes, qui in CD, 20/ 6
Iesu et propter verbum Dei, et si qui non CD, 20/ 7
potestatem; sed erunt sacerdotes Dei et Christi et regnabunt CD, 20/ 7
in malignitate adversus Ecclesiam Dei multum profunda sunt corda CD, 20/ 7
in Christo vias ingrediuntur Dei. Novit enim Dominus qui CD, 20/ 7
ut, quam fortem adversarium Dei civitas superaverit, cum ingenti CD, 20/ 8
eos ad praedestinatum filiorum Dei numerum pertinere. Neque enim CD, 20/ 8
foris adhuc erunt, adiuvante Dei gratia per considerationem Scripturarum CD, 20/ 8
isto tempore in regno Dei eruditur scriba ille, qui CD, 20/ 9
Christus est in dextera Dei sedens; quae sursum sunt CD, 20/ 9
Iesu et propter verbum Dei; subauditur quod postea dicturus CD, 20/ 9
Alioquin nec ad altare Dei fieret eorum memoria in CD, 20/ 9
populo fideli et civitati Dei. Imago vero eius simulatio CD, 20/ 9
mortui audiunt vocem Filii Dei, et qui audierint vivent CD, 20/ 9
non audierit vocem Filii Dei et ad vitam de CD, 20/ 9
ait: Sed erunt sacerdotes Dei et Christi et regnabunt CD, 20/ 10
Deum Christum dicendo: Sacerdotes Dei et Christi, hoc est CD, 20/ 10
quos ad persequendam Ecclesiam Dei solutus prope finem saeculi CD, 20/ 11
hoc a Deo, quia Dei munere insuperabiles fiunt sancti CD, 20/ 12
quod, cum dixisset: Sacerdotes Dei et Christi regnabunt cum CD, 20/ 13
Iesu et propter verbum Dei, non regnabant cum Christo CD, 20/ 13
illi cum suo rege Dei Filio iam diabolo non CD, 20/ 13
ut, cum audimus: Sacerdotes Dei et Christi regnabunt cum CD, 20/ 13
throno dicentem: Ecce tabernaculum Dei cum hominibus, et habitabit CD, 20/ 17
huius saeculi tempus gratia Dei desuper veniente per lavacrum CD, 20/ 17
adcrescunt. Sed per iudicium Dei, quod erit novissimum per CD, 20/ 17
et tam nova de Dei munere claritas apparebit, ut CD, 20/ 17
apostolus Petrus de novissimo Dei iudicio praedicarit." Nunc iam CD, 20/ 18
et per aquam constituta Dei verbo, per quae, qui CD, 20/ 18
ita ut in templo Dei sedeat, ostentans se tamquam CD, 20/ 19
Sed in quo templo Dei sit sessurus, incertum est CD, 20/ 19
idoli aut daemonis templum Dei Apostolus diceret. Unde nonnulli CD, 20/ 19
est, non in templo Dei, sed in templum Dei CD, 20/ 19
Dei, sed in templum Dei sedeat, tamquam ipse sit CD, 20/ 19
tamquam ipse sit templum Dei, quod est Ecclesia; sicut CD, 20/ 19
ad occultum iam iudicium Dei pertineat, quod ab illo CD, 20/ 19
iudicati seducentur illis iudiciis Dei occulte iustis, iuste occultis CD, 20/ 19
archangeli et in tuba Dei descendet de caelo, et CD, 20/ 20
promisimus, de hoc iudicio Dei novissimo etiam prophetici veteres CD, 20/ 20
sed gladium, et sermonem Dei dicit Scriptura gladium bis CD, 20/ 21
peccaverunt et egent gloria Dei. Et relicturum se dicit CD, 20/ 21
per cuiusque generis ministeria Dei, vel angelica vel humana CD, 20/ 21
Ecclesiae, perspicua nobisque notissima Dei miseratione dixisset, promisit etCD, 20/ 21
Antichristi et de iudicio Dei regnoque sanctorum." Daniel de CD, 20/ 23
spatio temporis sustinendum, donec Dei ultimo iudicio regnum sancti CD, 20/ 23
saeculi huius et novissimo Dei iudicio prophetentur." Multa de CD, 20/ 24
nullum eorum ab opere Dei, tam nullum eorum a CD, 20/ 24
quadragesimo nono de iudicio Dei novissimo intellegitur dictum: Deus CD, 20/ 24
vita iustorum: disponere testamentum Dei super sacrificia. Aut enim CD, 20/ 24
sacrificiis praeponenda, iuxta sententiam Dei dicentis: Misericordiam volo quamCD, 20/ 24
operibus disponunt iusti testamentum Dei, quia propter promissiones, quae CD, 20/ 24
De prophetia Malachielis, qua Dei iudicium ultimum declaratur et CD, 20/ 25
Iudam et Hierusalem ipsam Dei Ecclesiam debemus accipere, non CD, 20/ 25
ceteris fuisse iustiorem, secundum Dei mandatum soleret pro suis CD, 20/ 26
quia ipse est Sapientia Dei, de qua Salomon ait CD, 20/ 26
donec introeam in sanctuarium Dei et intellegam in novissima CD, 20/ 28
ut intellegatur Elias cor Dei Patris conversurus ad Filium CD, 20/ 29
enim sit in forma Dei Deus noster, formam servi CD, 20/ 29
divinarum de novissimo iudicio Dei, quae si omnia colligam CD, 20/ 30
hic comparavit pupillae oculi Dei propter excellentissimum dilectionis affectumCD, 20/ 30
super unigenitum. Numquid nisi Dei est auferre omnes gentes CD, 20/ 30
et misericordiae? Hoc utique Dei est, et ex persona CD, 20/ 30
est, et ex persona Dei dicitur per Prophetam; et CD, 20/ 30
maximum argumentum tenent veracem Dei omnipotentiam, quem certum habent CD, 20/ 30
civitates, quarum est una Dei, altera diaboli, cuiusmodi supplicium CD, 21/ 1
quod istis et similibus Dei miris operibus infirma mortalium CD, 21/ 5
cum in talibus operibus Dei deficiat ratio cordis et CD, 21/ 5
mirifica, quae mechanemata appellant, Dei creatura utentibus humanis artibusCD, 21/ 6
hanc esse voluntatem omnipotentis Dei? qui certe non ob CD, 21/ 7
enim contra naturam, quod Dei fit voluntate, cum voluntas CD, 21/ 8
hoc etiam prodigio promissioni Dei significarentur adiuncto. Sed ista CD, 21/ 8
inferiusque fluxisse, cum populus Dei ductore supra memorato Iesu CD, 21/ 8
uberiore fecunditate pollebat; nam Dei paradiso in divinis eloquiis CD, 21/ 8
luscum introire in regnum Dei quam duos oculos habentem CD, 21/ 9
qui fuerint a regno Dei separati, et ideo ignem CD, 21/ 9
contra quos defendimus civitatem Dei, iniustum putant, ut pro CD, 21/ 11
Quod omne opus gratiae Dei eruentis nos de profunditate CD, 21/ 15
eius; et quotquot Spiritu Dei aguntur, hi filii sunt CD, 21/ 15
aguntur, hi filii sunt Dei, sed gratia, non natura CD, 21/ 15
natura. Unicus enim natura Dei Filius propter nos misericordia CD, 21/ 15
natura filii hominis, filii Dei per illum gratia fieremus CD, 21/ 15
aetates." Verum tanta est Dei misericordia in vasa misericordiae CD, 21/ 16
vitia deputanda sunt, cum Dei amore vincuntur, quem nisi CD, 21/ 16
aliter nisi per Mediatorem Dei et hominum, hominem Christum CD, 21/ 16
deformius et contra recta Dei verba perversius, quanto sibi CD, 21/ 17
ergo isti volunt iudicii Dei comminationem non esse mendacem CD, 21/ 18
in genus humanum quasi Dei miserationem impunitatem falsam suis CD, 21/ 18
superabunt eos in praedicanda Dei misericordia, qui hanc impunitatem CD, 21/ 18
esse credantur? An forte Dei sententia, quae in malos CD, 21/ 23
sensum, qui in iudicio Dei omnibus reis propter sanctorum CD, 21/ 24
suas agentes causas contra Dei venire verba velut misericordia CD, 21/ 24
est oratio et exauditione Dei dignior, iam nullum habentium CD, 21/ 24
tunc aequales erunt angelis Dei, pro damnandis et angelis CD, 21/ 24
malis autem hominibus falsam Dei esse sententiam. Hoc enim CD, 21/ 24
miserationes suas? Ira enim Dei est etiam ista vita CD, 21/ 24
aerumnosissima vita, quae ira Dei est, vasa misericordiae mutat CD, 21/ 24
non pertinentes ad civitatem Dei sempiterno supplicio punientur. Sed CD, 21/ 24
manente in eis ira Dei, quae in aeterno est CD, 21/ 24
Sic enim et ira Dei manebit, et in ipsa CD, 21/ 24
est, non est iustitia Dei dulcis, quia nesciunt eam CD, 21/ 24
eis absconditur multitudo dulcedinis Dei; quoniam timent quidem Deum CD, 21/ 24
Domino glorientur. Iustitia quippe Dei Christus est, qui factus CD, 21/ 24
in Domino glorietur. Hanc Dei iustitiam, quam donat gratia CD, 21/ 24
constituere, et ideo iustitiae Dei, quod est Christus, non CD, 21/ 24
est multa multitudo dulcedinis Dei, propter quam dicitur in CD, 21/ 24
et ad dulcedinem misericordiae Dei credendo conversi clamarent illud CD, 21/ 24
qui talia agunt regnum Dei non possidebunt. Haec profecto CD, 21/ 25
quantalibet tempora liberati regnum Dei possidebunt. Sed quoniam falsa CD, 21/ 25
non est, profecto regnum Dei non possidebunt. Et si CD, 21/ 25
Et si in regni Dei possessione numquam erunt, aeterno CD, 21/ 25
qui talia agunt, regnum Dei non possidebunt. Unde nec CD, 21/ 25
qui talia agunt, regnum Dei non possidebunt; ac per CD, 21/ 25
non erunt, quia in Dei regno esse non poterunt CD, 21/ 25
inquit, cogitat quae sunt Dei, quomodo placeat Deo. Vide CD, 21/ 26
quisque cogitat quae sunt Dei, quomodo placeat Deo), quod CD, 21/ 26
non intrabit in regnum Dei; ipse etiam dixit: Nisi CD, 21/ 27
impediunt perventionem ad regnum Dei, ut tamen sanctorum amicorum CD, 21/ 27
ultimus disputationem de civitatis Dei aeterna beatitudine continebit, quaeCD, 22/ 1
bonum esset, profecto desertio Dei tamquam luminis sui malum CD, 22/ 1
similiter cum praevaricatione legis Dei per Dei desertionem peccaturum CD, 22/ 1
praevaricatione legis Dei per Dei desertionem peccaturum esse praesciret CD, 22/ 1
laetetur. 2 "De aeterna Dei et incommutabili voluntate." Multa CD, 22/ 2
a malis contra voluntatem Dei; sed tantae est ille CD, 22/ 2
fuit. Dicitur etiam voluntas Dei, quam facit in cordibus CD, 22/ 2
et velle, sicut iustitia Dei non solum qua ipse CD, 22/ 2
alio loco legamus: Lex Dei eius in corde eius CD, 22/ 2
est. Salus autem civitatis Dei talis est, ut cum CD, 22/ 6
quo recordantes mirabilia operum Dei de hac re saepe CD, 22/ 8
qui metuebatur, aderant servi Dei, sicut se adfuturos esse CD, 22/ 8
possent ad celebranda quae Dei sunt congregari. Non restitimus CD, 22/ 8
se tenuit a laudibus Dei? Clamantium gratulantiumque vocibus ecclesia CD, 22/ 8
in opere divino quamdam Dei eloquentiam non audire, sed CD, 22/ 8
esse cernebant. Exsultabant in Dei laudem voce sine verbis CD, 22/ 8
quod sacrificium sicut homines Dei, qui mundum in eius CD, 22/ 10
memoria sacrificet eorum, quia Dei sacerdos est, non illorum CD, 22/ 10
posse." Contra quod magnum Dei donum ratiocinatores isti, quorum CD, 22/ 11
Ecce qualibus argumentis omnipotentiae Dei humana contradicit infirmitas, quamCD, 22/ 11
mihi videntur opposita, misericordia Dei meis nisibus opem ferente CD, 22/ 13
tempore, hoc sunt illi Dei opere miro atque celerrimo CD, 22/ 14
conformatio ad imaginem filii Dei." Illud etiam, quod ait CD, 22/ 16
conformes fieri imaginis filii Dei, potest et secundum interiorem CD, 22/ 16
huic saeculo, ibi conformamur Dei Filio). Potest et sic CD, 22/ 16
et: Conformes imaginis filii Dei, nec in sexu femineo CD, 22/ 17
quae nulla erit, sed Dei laudetur sapientia atque clementia CD, 22/ 17
Ecclesia. Creatura est ergo Dei femina sicut vir; sed CD, 22/ 17
nescientes Scripturas, neque virtutem Dei; et cum locus esset CD, 22/ 17
sed sunt sicut angeli Dei in caelo; aequales utique CD, 22/ 17
fidei et agnitionem Filii Dei, in virum perfectum, in CD, 22/ 18
fidei et agnitionem Filii Dei, in virum perfectum, in CD, 22/ 18
filii aequales erunt angelis Dei, si non corpore, non CD, 22/ 20
spei nostrae gaudium propter Dei laudem non est tacendum CD, 22/ 21
circa genus humanum bonitatis Dei, quis poterit explicare? 22 CD, 22/ 21
nisi gratia Salvatoris Christi, Dei ac Domini nostri (hoc CD, 22/ 22
peccatum, alterum de iudicio Dei, id est supplicium, iam CD, 22/ 24
diximus. Nunc de bonis Dei, quae ipsi quoque vitiatae CD, 22/ 24
factus est ad imaginem Dei. Huic autem propagationi si CD, 22/ 24
virtutes vocantur et sola Dei gratia, quae in Christo CD, 22/ 24
earum reperiatur infirmius, quanta Dei bonitas, quanta providentia tanti CD, 22/ 24
aliquo vel labore, ubi Dei sapientia de ipso suo CD, 22/ 24
Ibi est enim pax Dei, quae, sicut dicit Apostolus CD, 22/ 29
angelorum? non enim et Dei. Si ergo sancti in CD, 22/ 29
Si ergo sancti in Dei pace victuri sunt, profecto CD, 22/ 29
debemus accipere, quia pacem Dei, qua Deus ipse pacatus CD, 22/ 29
iam tot libros scripsimus, Dei civitas ipsa communis. Sic CD, 22/ 29
nostri qui sunt angeli Dei, quemadmodum Christus Dei Christus CD, 22/ 29
angeli Dei, quemadmodum Christus Dei Christus est noster. Dei CD, 22/ 29
Dei Christus est noster. Dei sunt, quia Deum non CD, 22/ 29
sicuti est. Facies autem Dei manifestatio eius intellegenda est CD, 22/ 29
videbit omnis caro salutare Dei, sine ullius nodo difficultatis CD, 22/ 29
videbit omnis homo Christum Dei", qui utique in corpore CD, 22/ 29
autem ipse sit salutare Dei, multa sunt et alia CD, 22/ 29
non sicut nunc invisibilia Dei per ea, quae facta CD, 22/ 29
De aeterna felicitate civitatis Dei sabbatoque perpetuo." Quanta erit CD, 22/ 30
nullum latebit bonum, vacabitur Dei laudibus, qui erit omnia CD, 22/ 30
sempiterna felicitas, proficient laudibus Dei. Omnes quippe illi, de CD, 22/ 30
poterit; verum hoc quoque Dei munere, non suae possibilitate CD, 22/ 30
esse Deum, aliud participem Dei. Deus natura peccare non CD, 22/ 30
non potest: particeps vero Dei ab illo accepit, ut CD, 22/ 30