DICENTI...................3
si quiescatur et obtemperetur dicenti Apostolo: Nec exhibueritis membra CD, 15/ 7
Numquidnam ergo contradicitur Stephano dicenti: Deus gloriae apparuit AbrahaeCD, 16/ 16
discipulus eius; ibi etiam dicenti Heliae: Domine, prophetas tuos CD, 17/ 22
 
 DICENTIBUS................5
ab eis fulminari velle dicentibus hilariter benigneque donavit. Inimicorum CD, 5/ 26
illis vera et concordantia dicentibus unus pacis Spiritus fuit CD, 18/ 43
crederent, quam quod nunc dicentibus nobis nolunt credere aliquando CD, 21/ 5
indoctis eam se vidisse dicentibus et scribentibus credidit mundus CD, 22/ 5
ergo eis et vera dicentibus et mira facientibus. Dicendo CD, 22/ 10
 
 DICENTIS..................4
receperunt consilium Domini sui dicentis: "Nolite vobis condere thesauros CD, 1/ 10
Sed habemus sententiam Platonis dicentis omnes deos bonos esse CD, 8/ 13
verba in Evangelio leguntur dicentis:Tulerunt Dominum meum et CD, 14/ 2
praeponenda, iuxta sententiam Dei dicentis: Misericordiam volo quam sacrificiumCD, 20/ 24
 
 DICENTIUM.................2
veris Academicorum argumenta formido dicentium: Quid si falleris? Si CD, 11/ 26
quaedam verba etiam superius dicentium: Omnis, qui facit malum CD, 20/ 28
 
 DICERE....................175
est praetereundum silentio quidquid dicere suscepti huius operis ratio CD, 1/ Pr
regi adversus eos irritando dicere: "Gens inimica mihi Tyrrhenum CD, 1/ 3
quos victos non dubitat dicere, sibi potius quam se CD, 1/ 3
institueram de ingratis hominibus dicere, parumper expediam ut possum CD, 1/ 3
tamquam non utentes, potuerunt dicere, quod ille graviter temptatus CD, 1/ 10
hac re poetis plausibiliter dicere: "Caelo tegitur, qui non CD, 1/ 12
una causa, de qua dicere coeperam, qua utile putatur CD, 1/ 27
non potest nisi sceleratissime dicere: "interfice te peccatis tuis CD, 1/ 27
Hoc quia nefas est dicere, nefas est profecto se CD, 1/ 27
cum de civitate Dei dicere instituissem, unde hoc universum CD, 2/ 2
terminavi librum. Deinceps itaque dicere institui, quae mala civitas CD, 2/ 2
sed fabulis poetarum. Nolo dicere illa mystica quam ista CD, 2/ 8
ipsam rem publicam placet dicere, quoniam eam rem populi CD, 2/ 21
tunc amissam non dubitent dicere. Recte autem abscesserant, ut CD, 2/ 22
humanis oculis exhibentes. Haec dicere compulsi sumus, quoniam pessimis CD, 2/ 25
Domini nostri auctores eorum dicere et scribere minime dubitarunt CD, 2/ 25
quisquam, ut arbitror, iam dicere audebit, quia Discessere omnes CD, 2/ 25
non, opinor, audebunt eam dicere ignobilem dii peregrini deam CD, 3/ 12
cetera quae ipse instituerat dicere. Mihi huc usque satis CD, 3/ 14
minime timuit hominis interitum dicere, quia disputator magis quam CD, 3/ 15
accepimus, et nullo modo dicere vel talia vel cuncta CD, 3/ 17
aliquid facerent. Audeo quippe dicere honestius illos pro amicis CD, 3/ 20
his, quae libenter faciunt, dicere institui. Unde illud magis CD, 3/ 21
sunt." De civitate Dei dicere exorsus prius respondendum putavi CD, 4/ 1
intellegeretur nullo modo eos dicere audere ista numina imperium CD, 4/ 8
consuetudine premeretur, nequaquam tamen dicere et scribere dubitaret, quodCD, 4/ 9
non erubescunt etiam Venerem dicere, ut vanescat in ancillis CD, 4/ 10
Dei trucidetur? Nolo omnia dicere, quae possunt occurrere cogitantibus CD, 4/ 12
in religione civitates. Quod dicere etiam in libris Rerum CD, 4/ 27
aliter turpiter atque inepte dicere ac facere; tres inter CD, 4/ 27
fit, quod nihil umquam dicere potuerunt, cur in vita CD, 5/ 1
constellationibus de valetudine aliquid dicere, quando eis inspicienda conceptionalisCD, 5/ 5
tam excors, ut audeat dicere omnes arbores, omnes herbas CD, 5/ 7
sed pecus. Audent etiam dicere quale pecus, utrum aptum CD, 5/ 7
Libero pete, possit recte dicere: si vinum non habetis CD, 6/ 1
illos posse nec hi dicere ausi sunt, qui eis CD, 6/ 1
commendans. Sed quia oportebat dicere et maxime id exspectabatur CD, 6/ 3
intellegatur, neque hoc aperte dicere voluisse, sed intellegentibus reliquisseCD, 6/ 4
haec contra posteriores Romanos dicere auderes. Nam si et CD, 7/ 5
devoraret), quam istum deum dicere et tonantem et adulterantem CD, 7/ 9
Ruminus appellatus est. Nolo dicere, quod animalibus mammam praebere CD, 7/ 11
altero de diis incertis dicere ingressus ait: Cum in CD, 7/ 17
quid opus est plura dicere? Hoc potius advertamus atque CD, 7/ 19
turpitudinem pervenerint, piget quidem dicere propter sermonis longitudinem; sedCD, 7/ 21
iactatis, interpretamini hoc, nolo dicere secundum illam aeternam incommutabilemqueCD, 7/ 22
Varro noster, neque hoc dicere voluit; non enim hominem CD, 7/ 25
viverent exigebant, nihil Varro dicere voluit nec uspiam me CD, 7/ 26
Qua in re omitto dicere, quod Plato illas ideas CD, 7/ 28
ipsi viderint. Nolo enim dicere has artes etiam ante CD, 7/ 35
vindicari. Nolo, inquam, hoc dicere; fortassis enim talia tunc CD, 7/ 35
illi, quos quidem puduit dicere Deum corpus esse, verum CD, 8/ 5
incommutabilis est. Poterant isti dicere: corpore aliquo vulneratur caro CD, 8/ 5
audebant tamen omnino indignos dicere honore divino, maxime ne CD, 8/ 22
deos, aut contentus fuit dicere: errabant, nisi adderet et CD, 8/ 24
deos: nos quid oportet dicere, vel potius quid agere CD, 8/ 24
Dei honorem cultumque constructum, dicere in precibus: offero tibi CD, 8/ 27
appellant, quamvis ea nolint dicere bona vel mala. Nam CD, 9/ 4
ergo fictio poetarum deos dicere, qui dii non sunt CD, 9/ 7
philosophi providerunt, possunt quidem dicere de animo et corpore CD, 9/ 9
rationis expertia, recte possumus dicere. Quorum ergo ratio mentibus CD, 9/ 13
Item non possumus recte dicere nec mortales esse daemones CD, 9/ 13
se et ausi sunt dicere sapientiae compotes beatos esse CD, 9/ 14
laude vel servo suo dicere: Daemonem habes; sed cuilibet CD, 9/ 19
habes; sed cuilibet hoc dicere voluerit, non se aliter CD, 9/ 19
malunt deos quam daemones dicere eisque annumerare, quos a CD, 9/ 23
non etiam beatos audent dicere, aut certe ita immortales CD, 9/ 23
est insinuo quid velim dicere. Datreian quippe nostri, ubicumque CD, 10/ 1
vertitur quaestio, ut fidenter dicere valeamus religionem non esse CD, 10/ 1
Dei cultu compositum resonat, dicere maluerunt. Utrumlibet autem horum CD, 10/ 1
hominum est qui audeat dicere deberi nisi Deo. Multa CD, 10/ 4
sive, quod magis amat dicere, intellectualem, in sua posse CD, 10/ 9
non dubitet Plotinus infelicissimum dicere. Cum ergo ad hunc CD, 10/ 16
esse credendum, potest etiam dicere nec deos ullos curare CD, 10/ 18
quod nonnulli etiam philosophorum dicere non erubuerunt: Mihi voluptas CD, 10/ 18
quod melius velut meliores dicere visi sunt: Mihi virtus CD, 10/ 18
tres nobis licitum est dicere, quamvis de unoquoque loquentes CD, 10/ 24
medium, quem putamus te dicere Spiritum Sanctum, et more CD, 10/ 29
conspicere non cunctantur et dicere; verum etiam altiore, ut CD, 10/ 29
Spiritu docuit sapere ac dicere: In principio erat Verbum CD, 10/ 29
absurdissimum et stultissimum est dicere, Porphyrii profecto est praeferendaCD, 10/ 30
est cogitare, quanto magis dicere. 7 "De qualitate primorum CD, 11/ 6
de sanctae civitatis exortu dicere institui, et prius quod CD, 11/ 9
quidem plus ausus est dicere, elatum esse scilicet Deum CD, 11/ 21
quis fecerit lucem, sufficeret dicere, fecit Deus lucem; si CD, 11/ 21
sententiam; verumtamen amborum eum dicere sanctitatem facilius ausus fuero CD, 11/ 24
vanitate etiam de terra dicere; nusquam enim legitur: Dixit CD, 11/ 34
civitatum, de quibus deinceps dicere institui, quantum satis esse CD, 11/ 34
malae, quid aliud cogimur dicere, nisi a bono fieri CD, 12/ 6
aliquando dominum non fuisse dicere non audeo, ita hominem CD, 12/ 16
dixerit? Possumus enim recte dicere: Erat tempus, quando non CD, 12/ 16
factus est mundus, possumus dicere: Erat tempus, quando non CD, 12/ 16
hoc tempus, recte possumus dicere; at vero: Erat tempus CD, 12/ 16
comprehendi: restat eis, ut dicere audeant atque huic se CD, 12/ 19
contemnere numeros et eos dicere ad Dei scientiam non CD, 12/ 19
in libro decimo commemoravi, dicere maluit animam propter cognoscenda CD, 12/ 21
nisi Deum credere ac dicere, et antequam possit intellegi CD, 12/ 25
nisi Deum debemus conditorem dicere naturarum, qui neque ex CD, 12/ 26
prohibetur peccatum, non dubitavit dicere virtutem esse peccati. Aculeus CD, 13/ 5
morte esse non dubitat dicere. Hinc enim est illud CD, 13/ 11
tamen eo modo possumus dicere eos, qui iam sunt CD, 13/ 11
adversum se ipsos malunt dicere, dum nobis non desinant CD, 13/ 16
formavit sive finxit quis dicere voluerit, quod Graece dicitur CD, 13/ 24
devitanda eis, qui formavit dicere maluerunt, eo quod in CD, 13/ 24
singulis loquimur. Quis enim dicere prohibetur cotidiani quadam lege CD, 13/ 24
litteris anteponimus, non aliud dicere amorem, aliud dilectionem vel CD, 14/ 7
sed ideo malui tristitiam dicere, quia aegritudo vel dolor CD, 14/ 7
ambiguitatis gratia tristitiam maluimus dicere, negaverunt esse posse aliquidCD, 14/ 8
Cupio, sed Volo potius dicere debuisse contendat? Porro apud CD, 14/ 8
seu vitiosas passiones audeat dicere? Quamobrem etiam ipse Dominus CD, 14/ 9
imaginatione iustitiae. Et audeo dicere superbis esse utile cadere CD, 14/ 13
enim audeat credere aut dicere, ut neque angelus neque CD, 14/ 27
res est, parco nunc dicere, et quaedam hinc adversus CD, 15/ 7
in plurimis, quae diversa dicere videntur, ex hebraeis codicibus CD, 15/ 14
sed prophetantium libertate aliter dicere voluisse credendum est. Unde CD, 15/ 14
quippe Adam divinitus admonitus dicere, postea quam Seth natus CD, 15/ 15
sunt ausi Latini hoc dicere saeculare, ne longe in CD, 16/ 26
nunc de hac re dicere aliquid latius instituti operis CD, 16/ 35
chrismate recte christos possumus dicere; quod tamen totum cum CD, 17/ 4
eum de proximo patre dicere, sed de illo Aaron CD, 17/ 5
moveri quispiam potest ac dicere: Quomodo confidimus venire omnia CD, 17/ 6
promissum, et eius desiderio dicere, non desperando, sed petendo CD, 17/ 12
illi servi Dei talia dicere potuerunt, qui expugnata terrena CD, 17/ 12
tertio resurrexit? Quod utique dicere non possunt de propheta CD, 17/ 18
Proverbiis legitur, viros impios dicere: Abscondamus in terra virum CD, 17/ 20
et bibet, quid credibilius dicere intellegitur, quam quod ad CD, 17/ 20
qui haec de illo dicere ausi sunt, severius punire CD, 18/ 13
qui futurus fuerat, intellegitur dicere: Et respondit Dominus ad CD, 18/ 31
sapientiam. Neque enim quisquam dicere audebit mirabilium disciplinarum eosCD, 18/ 39
auctoritate divina et aliud dicere potuit, tamquam propheta ille CD, 18/ 43
illos Prophetas Dei Spiritus dicere. Quidquid vero est apud CD, 18/ 43
per illos idem Spiritus dicere, sic ostendens utrosque fuisse CD, 18/ 43
utrosque invenitur, per utrosque dicere voluit unus atque idem CD, 18/ 43
longe posterius interpretati aliud dicere potuerunt, quod tamen ad CD, 18/ 44
nimis longum est cuncta dicere, Ecclesia crescendo pervenerit? Quod CD, 18/ 52
beatos illa finali beatitudine dicere audebimus? Iam vero illa CD, 19/ 4
atque consensu omnium hominum dicere: Duxi uxorem; quam ibi CD, 19/ 5
vera perfectio." Quapropter possemus dicere fines bonorum nostrorum esse CD, 19/ 11
feritatem semihominem quam hominem dicere maluerunt. Quamvis ergo huius CD, 19/ 12
velimus, Latine "superintendere" possumus dicere, ut intellegat non se CD, 19/ 19
vivere se praesumat, ut dicere Deo: Dimitte nobis debita CD, 19/ 27
potuit de illo mari dicere: Et mare iam non CD, 20/ 16
ut alia atque alia dicere videatur, cum aliter atque CD, 20/ 17
atque aliter haec ipsa dicere vestigetur. Verum in his CD, 20/ 17
quamdam commutationem non dubitat dicere perditionem futuram, cum tamen CD, 20/ 18
illos dixit, aperte hoc dicere noluit. Et ideo nos CD, 20/ 19
dubitavit Apostolus addere ac dicere: Ideo mittet illis Deus CD, 20/ 19
sermonem. Narrat namque Dominum dicere se venire, ut congreget CD, 20/ 21
plures erunt), sed, ut dicere coeperam, cum et in CD, 20/ 21
illa murmura corruerunt, ut dicere auderent: Vanus est qui CD, 20/ 28
est". Quod propterea poterunt dicere, ut respondendi nobis angustias CD, 21/ 6
canones sequendo ausi sunt dicere, hoc, quod de Lucifero CD, 21/ 8
loco eadem verba ter dicere. Quem non terreat ista CD, 21/ 9
si vindictam carnis propterea dicere voluit, quia hoc in CD, 21/ 9
71, mendacem non possumus dicere; et tamen factum non CD, 21/ 18
aeternum, inde vita aeterna. Dicere autem in hoc uno CD, 21/ 23
aeternam; nimiae praesumptionis est dicere cuiquam eorum aeternum suppliciumCD, 21/ 24
sequeretur, viderent se rem dicere absurdam atque ridiculam. Sic CD, 21/ 27
absurdissimum atque insanissimum est dicere, profecto si quaeratur, quae CD, 21/ 27
possumus illo modo locutionis dicere: "Vult Deus et non CD, 22/ 2
adversus corporum resurrectionem et dicere quod in tertio De CD, 22/ 4
alios tales homines deos dicere et mori maluit quam CD, 22/ 6
mori maluit quam non dicere? Aut vero aliqua gentium CD, 22/ 6
non fiunt? Possem quidem dicere necessaria fuisse, priusquam crederet CD, 22/ 8
et alii, de quibus dicere longum est. Hipponiensem quamdam CD, 22/ 8
exciperentur, prohibuerunt eos illi dicere, ne per publicum plangeret CD, 22/ 8
istorum argumentationibus deficit? Omitto dicere, quod iam in tertio CD, 22/ 11
resurrexit, nec fas est dicere, cum resurrectionis omnium tempus CD, 22/ 15
quod nostri interpretes Latine dicere non valentes in libro CD, 22/ 19
quas turpe est etiam dicere, sacrilegia, haereses, blasphemiae, periuria CD, 22/ 22
sive usque nunc confert, dicere institui. Neque enim damnando CD, 22/ 24
id verum esse affirmet dicere voluisse. Inducit enim hominem CD, 22/ 28
sit, si verum velim dicere, nescio. Non enim hoc CD, 22/ 29
est. Durum est enim dicere, quod sancti talia corpora CD, 22/ 29
aversus a vero, ut dicere audeat Deum corporalia ista CD, 22/ 29
idoneus cogitare, quanto magis dicere? Quod tamen futuri sint CD, 22/ 30