DICIMUR...................3
soli Deo deberi videtur. Dicimur enim colere etiam homines CD, 10/ 1
quod ea re frui dicimur, quae nos non ad CD, 11/ 25
habet finem. Hic autem dicimur quidem beati, quando pacem CD, 19/ 10
 
 DICIMUS...................85
de diis eorum talia dicimus; nec suscensent auctoribus suis CD, 1/ 3
pergentem sanctam vel corpore dicimus, ea sanctitate animi, per CD, 1/ 18
huic perspicuae rationi, qua dicimus corpore oppresso nequaquam proposito CD, 1/ 19
in ipso est." Hoc dicimus, hoc adserimus, hoc modis CD, 1/ 26
Nec nobis, quia hoc dicimus, boni Romani prudentesque suscenseant CD, 3/ 17
enim gravius vel graviora dicimus auctoribus eorum et stilo CD, 3/ 17
deos eorum horribiliora nos dicimus, quam eorum identidem auctores CD, 3/ 17
nobis suscensere, quod talia dicimus de diis eorum, et CD, 4/ 10
quid prandeat?): numquid ista dicimus, quando in moribus operibus CD, 5/ 3
atque impios et Deum dicimus omnia scire antequam fiant CD, 5/ 9
vero fato fieri non dicimus, immo nulla fieri fato CD, 5/ 9
immo nulla fieri fato dicimus; quoniam fati nomen ubi CD, 5/ 9
nomen accepit, non esse dicimus nullas, sed latentes, easque CD, 5/ 9
bonorum, quos Angelos Dei dicimus, seu malorum, quos angelos CD, 5/ 9
esse necessitas, secundum quam dicimus necesse esse ut ita CD, 5/ 10
est. Sic etiam cum dicimus necesse esse, ut, cum CD, 5/ 10
et verum procul dubio dicimus, et non ideo ipsum CD, 5/ 10
quosdam imperatores ideo felices dicimus, quia vel diutius imperarunt CD, 5/ 24
desiderarent. Sed felices eos dicimus, si iuste imperant, si CD, 5/ 24
neglegunt. Tales christianos imperatores dicimus esse felices interim spe CD, 5/ 24
quam male! Haec cum dicimus, videri fortasse cuipiam nimis CD, 6/ 6
Eam quippe vitam aeternam dicimus, ubi est sine fine CD, 6/ 12
divitiae, aliud pecunia. Nam dicimus divites sapientes, iustos, bonos CD, 7/ 12
Deum ipsum verum recte dicimus divitem, non tamen pecunia CD, 7/ 12
speciem sensibili praetulerunt. Sensibilia dicimus, quae visu tactuque corporisCD, 8/ 6
possunt. Non enim sicut dicimus locum medium nec summum CD, 9/ 13
quem nos verum Deum dicimus, sic a Platone praedicari CD, 9/ 16
dicunt: hoc dicunt quod dicimus, quolibet eos nomine appellent CD, 9/ 23
numero missos Angelos esse dicimus, qui Dei voluntatem hominibus CD, 9/ 23
ei tantum Deo deberi dicimus, qui verus est Deus CD, 10/ 1
tantum, sed utriusque Spiritum dicimus. Liberis enim verbis loquuntur CD, 10/ 23
Nos itaque ita non dicimus duo vel tria principia CD, 10/ 24
incipient demonstrari." Civitatem Dei dicimus, cuius ea Scriptura testis CD, 11/ 1
nuncupantur, quod ita ea dicimus esse prae sensibus, sicut CD, 11/ 3
facta sunt omnia, quem dicimus unigenitum Dei Filium; ut CD, 11/ 9
duo Patrem et Filium dicimus; et utrumque hoc cum CD, 11/ 10
naturam istam boni simplicem dicimus, quia Pater in ea CD, 11/ 10
illi tenebrae, quos angelos dicimus; sed simul ut facti CD, 11/ 11
non se potest amittere. Dicimus itaque immutabile bonum non CD, 12/ 1
Domino erimus, cui modo dicimus, quod sacer admonet Psalmus CD, 12/ 14
erat tempus, tam inconvenienter dicimus, ac si quisquam dicat CD, 12/ 16
insipientissimus dixerit? Sicut ergo dicimus creatum tempus, cum ideo CD, 12/ 16
mundo, tam non eos dicimus creatores animalium, quam nec CD, 12/ 25
solum igitur agricolas non dicimus fructuum quorumque creatores, cum CD, 12/ 26
Romulum, illam Alexandrum habuisse dicimus conditores: quanto potius non CD, 12/ 26
sunt quos agere animam dicimus, profecto qui nondum anima CD, 13/ 9
quemadmodum tria sunt cum dicimus: Ante mortem, in morte CD, 13/ 11
qui in somno sunt, dicimus dormientes, et qui in CD, 13/ 11
sibi videntur irridere, quod dicimus animae a corpore separationem CD, 13/ 16
distet inter praesentem quam dicimus sanitatem et immortalitatem futuram CD, 13/ 18
pnoen dixerit: cur non dicimus: Quid opus erat ut CD, 13/ 24
bona, si bonus. Quod dicimus, de Scripturis probemus. Concupiscit CD, 14/ 7
hominum taceretur, quam terrenam dicimus civitatem, quantum ei commemorandaeCD, 15/ 8
fecisse, cum res, quam dicimus, postulavit, quia non fecit CD, 15/ 13
commendaretur haec civitas, quam dicimus esse terrenam, ac deinde CD, 15/ 20
hominem vivens, quam terrenam dicimus civitatem: non loco movetur CD, 16/ 5
Finem boni ergo nunc dicimus, non quo consumatur, ut CD, 19/ 1
ad alterum, bigas non dicimus, sed ambo simul). Horum CD, 19/ 3
quos nos familiarius angelos dicimus. De bonorum autem et CD, 19/ 3
Haec est ergo quam dicimus miseria certe hominis, etsi CD, 19/ 6
beatitudo illi, quam finalem dicimus, beatitudini comparata prorsus miseriaCD, 19/ 10
divini iudicii ultimum diem dicimus, id est, novissimum tempus CD, 20/ 1
cum diem iudicii Dei dicimus, addimus ultimum vel novissimum CD, 20/ 1
sed sicut omnes christos dicimus propter mysticum chrisma, sic CD, 20/ 10
quod est Ecclesia; sicut dicimus: "Sedet in amicum", id CD, 20/ 19
illo. Hoc enim vobis dicimus in verbo Domini, quia CD, 20/ 20
Aut si recte non dicimus seminari nisi ea corpora CD, 20/ 20
concedant conflagrationi novissimae, quantum dicimus valuisse diluvium, qui nullisCD, 20/ 24
Et nunc nos beatos dicimus alienos, et aedificantur omnes CD, 20/ 28
credituri sunt. Sed sicut dicimus Iudaeis: "Vos occidistis Christum CD, 20/ 30
laeditur corpus. Sicut ergo dicimus corpora sentientia et corpora CD, 21/ 3
et vita: ita corpora dicimus et dolentia, cum dolor CD, 21/ 3
existimant falsa esse quae dicimus, ipsi de tot mirabilibus CD, 21/ 5
nobis crederet, si, quemadmodum dicimus futura hominum viva corpora CD, 21/ 5
eorum quae futura esse dicimus, ab infidelibus ratio posceretur CD, 21/ 5
sensumque transgreditur, omnipotentem Deum dicimus esse facturum, nec redditaCD, 21/ 7
nec umquam morituris corporibus dicimus, quia humanorum corporum naturam CD, 21/ 8
quippe portenta contra naturam dicimus esse; sed non sunt CD, 21/ 8
illam non dimittatur, cum dicimus: Dimitte nobis debita nostra CD, 21/ 27
quam sanctam et supernam dicimus civitatem, in qua res CD, 22/ 1
voluntatem, qua Deum velle dicimus quod alios efficit velle CD, 22/ 2
universa praescivit atque disposuit, dicimus: "Fiet quando Deus voluerit CD, 22/ 2
utrum futurum sit ignoramus, dicimus: "Fiet, si Deus voluerit CD, 22/ 2
videntur, sicut illam claritatem dicimus adfuisse non visam, a CD, 22/ 19
est. Non enim quia dicimus Deum et in caelo CD, 22/ 29
 
 DICIONI...................1
qua multum ille clamaverat, dicioni propriae subiugaret. 31 "Quam CD, 3/ 30
 
 DICIONIQUE................1
reges erant, Assyriorum regno dicionique parerent et quidquid imperaretur CD, 18/ 2
 
 DICIS.....................12
civiles velis nolisve perfundas. Dicis quippe fabulosos accommodatos esse CD, 6/ 6
respondisset atque dixisset: Statuas dicis, o Trismegiste? Tum ille CD, 8/ 23
nec a bono, ut dicis, purgare cupiente ab illis CD, 10/ 26
hoc est mentem nostram, dicis posse purgari, et ipsam CD, 10/ 27
virtute purgari. Aliquando etiam dicis, quod teletae non post CD, 10/ 28
Sed bene, quod metuendam dicis hanc artem vel legum CD, 10/ 28
per nullas teletas purgari dicis, sed per solum patrikon CD, 10/ 28
virtutem intellegentiae pervenire paucis dicis esse concessum. Non enim CD, 10/ 29
esse concessum. Non enim dicis: paucis placuit, vel: pauci CD, 10/ 29
pauci voluerunt; sed cum dicis esse concessum, procul dubio CD, 10/ 29
ipsis malis, propter quae dicis esse fugiendam? An ideo CD, 19/ 4
fugiendam? An ideo beatam dicis, quia licet tibi ab CD, 19/ 4
 
 DICIT.....................338
tales deos et victos dicit et, ut vel victi CD, 1/ 3
quidam vero, sicut Apostolus dicit: "divitias bonitatis et longanimitatis CD, 1/ 8
qua tandem fronte homini dicit: "interfice te, ne parvis CD, 1/ 27
molior explicare, si potero. Dicit deinde alia et sic CD, 2/ 9
familiares neque alios pati. Dicit deinde plura Sallustius de CD, 2/ 18
de qua Scriptura sancta dicit: Gloriosa dicta sunt de CD, 2/ 21
quanto turpius celebrari solent. Dicit alio loco iam consul CD, 2/ 27
etiam nube rapuit, ut dicit, ne ab Achille occideretur CD, 3/ 2
Sed utile esse civitatibus dicit, ut se viri fortes CD, 3/ 4
fluviales, et, ut Varro dicit, certos atque incertos, in CD, 3/ 12
virtutis gloria. (Quod autem dicit eum subito non comparuisse CD, 3/ 15
ipse fulmine absumptus est, dicit in eisdem libris idem CD, 3/ 15
et alteri facile tribueretur. Dicit etiam aperte in invectivis CD, 3/ 15
tempus illud, quo usque dicit Sallustius aequo et modesto CD, 3/ 16
Roma concussa est. Ideo dicit aequo et modesto iure CD, 3/ 16
interceptas urbes cum populis dicit; abruptis etiam imbribus prolutas CD, 4/ 2
existimare debemus. Hoc Plato dicit, hoc alii philosophi, hoc CD, 4/ 18
a Romanis, verum etiam dicit quid ad quemque pertineat CD, 4/ 22
sit medicus ignorare: ita dicit nihil prodesse scire deum CD, 4/ 22
civitatis. Primum genus nugatorium dicit esse, quod multa de CD, 4/ 27
tradita est, debere si dicit, et ad eum finem CD, 4/ 31
Iesum Christum Dominum nostrum. Dicit etiam idem auctor acutissimus CD, 4/ 31
potius et animae Creatorem. Dicit etiam antiquos Romanos plus CD, 4/ 31
errorem. Quapropter cum solos dicit animadvertisse quid esset Deus CD, 4/ 31
falsas religiones voluerunt permanere." Dicit etiam de generationibus deorumCD, 4/ 32
enim non hoc primum dicit, quod postea dicturus est CD, 5/ 1
simili dissimilique valetudine." Cicero dicit Hippocratem, nobilissimum medicum, scriptumCD, 5/ 2
cui paratum se oboedire dicit, ut volens ducatur, ne CD, 5/ 8
sententia; sed quoniam Stoicos dicit vim fati asserentes istos CD, 5/ 8
enim eum adiuvat, quod dicit nihil quidem fieri sine CD, 5/ 9
futurorum, etiam sic nihil dicit aliud, quam quod ille CD, 5/ 9
loquente Iove idem poeta dicit: Quin aspera Iuno, Quae CD, 5/ 12
fallaciis ambiebant. Unde idem dicit: Sed primo magis ambitio CD, 5/ 12
nisi conscientiae suae. Unde dicit Apostolus: Nam gloria nostra CD, 5/ 12
libro huius operis, ubi dicit, iniurias validiorum et ob CD, 5/ 12
crescebat; sicut idem historicus dicit multa sibi legenti et CD, 5/ 12
instituendo principe civitatis, quem dicit alendum esse gloria, et CD, 5/ 13
non extollamur; quoniam, sicut dicit Apostolus,indignae sunt passiones CD, 5/ 18
ruina liberari a se dicit et in memoria bonorum CD, 6/ 2
a civitatibus instituta sunt. Dicit autem prius se scripturum CD, 6/ 4
est. Nam, ut ipse dicit, si omnis esset natura CD, 6/ 4
quod tria genera theologiae dicit esse, id est rationis CD, 6/ 5
Et tamen alio loco dicit de generationibus deorum magis CD, 6/ 6
Delectationis enim causa, sicut dicit, scribunt poetae, non utilitatis CD, 6/ 6
nisi illi naturali, quam dicit ad philosophos pertinere, in CD, 6/ 9
et ait: Hoc loco dicit aliquis: credam ego caelum CD, 6/ 10
et praecipuos nuncupatos. Unde dicit etiam ipse Varro, quod CD, 7/ 3
quarum divina natura sit." Dicit ergo idem Varro adhuc CD, 7/ 6
eius. Unde apertissime idem dicit deum se arbitrari esse CD, 7/ 9
cum alio loco Genium dicit esse uniuscuiusque animum rationalem CD, 7/ 13
operarius laboriosus? Deinde ideo dicit a quibusdam pueros ei CD, 7/ 19
ipsa subvertunt. Chronon appellatum dicit, quod Graeco vocabulo significat CD, 7/ 19
ad semen attinet, tanta dicit, quasi de Saturno nihil CD, 7/ 19
perdidit; et hanc ipsam dicit significare fecunditatem seminum; quae CD, 7/ 20
ex hoc sollemnia constituta. Dicit deinde multa in mysteriis CD, 7/ 20
in Italiae compitis quaedam dicit sacra Liberi celebrata cum CD, 7/ 21
in nostro corpore permanare dicit in ossa, ungues, capillos CD, 7/ 23
Hanc partem animae mundi dicit Deum, in nobis autem CD, 7/ 23
hos in mundo deos dicit, quam stultus est qui CD, 7/ 23
ossa et ungues homines dicit. Sed haec cum philosophis CD, 7/ 23
unam fecit deam, quam dicit esse Tellurem? Quod si CD, 7/ 23
conveniat. Deinde adiungit et dicit, Tellurem matrem et nominibus CD, 7/ 24
compellit. Adiungit enim et dicit: Cum quibus opinio maiorum CD, 7/ 24
missurum quasi religiosissime pollicetur. Dicit enim se ibi multis CD, 7/ 28
ideas tantam vim habere dicit, ut secundum eas non CD, 7/ 28
idem Varro a Persis dicit allatum, quo et ipsum CD, 7/ 35
sciscitari et nekromanteia Graece dicit vocari, quae sive hydromantia CD, 7/ 35
ac summum bonum Plato dicit Deum, unde vult esse CD, 8/ 8
mundi constitutione conscripsit, Deum dicit in illo opere terram CD, 8/ 11
haec extrema copularentur, aquam dicit et aerem; unde putatur CD, 8/ 11
potest. Deinde quod Plato dicit amatorem Dei esse philosophum CD, 8/ 11
sive potius, quo modo dicit Apostolus, quia quod notum CD, 8/ 12
non prospere fuerat eventurum; dicit enim apertissime et copiosissime CD, 8/ 14
ceteris terrestre animal hominem dicit, qui tamen longe praeponitur CD, 8/ 15
commoveri. Inter cetera etiam dicit ad eos pertinere divinationes CD, 8/ 16
habere. Animalia quippe esse dicit et deos, suaque cuique CD, 8/ 16
illa, quae daemonum esse dicit, annumeraret virtutem, sapientiam, felicitatemCD, 8/ 16
loco de his artibus dicit: Atque satas alio vidi CD, 8/ 19
illos negat; sed cum dicit ita inter deos et CD, 8/ 23
Aegyptius alios deos esse dicit a summo Deo factos CD, 8/ 23
subdita simulacra, hoc esse dicit deos facere eamque magnam CD, 8/ 23
de his, de quibus dicit Apostolus, quod cognoscentes Deum CD, 8/ 23
est. Multa quippe talia dicit de uno vero Deo CD, 8/ 23
Erit in illo die, dicit Dominus, exterminabo nomina simulacrorum CD, 8/ 23
nisi quod eadem scriptura dicit: Oculos habent, et non CD, 8/ 24
redigendo miserabiliter captivaverant. Unde dicit Apostolus: Scimus quia nihilCD, 8/ 24
appellet deos, tamen cum dicit a talibus hominibus factos CD, 8/ 24
sint. Omitto, quod Varro dicit omnes ab eis mortuos CD, 8/ 26
id est Mercurius, quem dicit avum suum fuisse, in CD, 8/ 26
perhibetur. Ecce duos deos dicit homines fuisse, Aesculapium et CD, 8/ 26
sui. Adhuc addit et dicit: Isin vero uxorem Osiris CD, 8/ 26
eo libro se legisse dicit A. Gellius hoc Stoicis CD, 9/ 4
sint." Quod si quisquam dicit, non ex omnium, sed CD, 9/ 7
procul autem a veritate dicit hanc esse fictionem, quoniam CD, 9/ 7
sunt. Denique hinc esse dicit homericam illam Minervam, Quae CD, 9/ 7
daemones esse post corpora." Dicit quidem et animas hominum CD, 9/ 11
ut noceant. Larvas quippe dicit esse noxios daemones ex CD, 9/ 11
quos deos omnes visibiles dicit: nec daemones hominum contaminantur CD, 9/ 16
hominibus dii, quos visibiles dicit, clarissima mundi lumina et CD, 9/ 16
solis obiectu illuminari putant. Dicit ergo ille magnus Platonicus CD, 10/ 2
ubi ei perhibens testimonium dicit: Nos omnes de plenitudine CD, 10/ 2
eius laudatoribus cedens utilem dicit esse mundandae parti animae CD, 10/ 9
capiuntur imagines. Hanc enim dicit per quasdam consecrationes theurgicas CD, 10/ 9
intellectualem, in sua posse dicit evadere, etiamsi quod eius CD, 10/ 9
modo confessione testatur, ubi dicit animam post mortem luendo CD, 10/ 9
obstrictos passionibus et perturbationibus dicit, quoniam sacris precibus adiurariCD, 10/ 10
territi nec, sicut ipse dicit, per metum valentioris numinis CD, 10/ 10
illud est, quod Apostolus dicit: Quoniam satanas transfigurat se CD, 10/ 10
omnes daemones reprobat, quos dicit ob imprudentiam trahere humidum CD, 10/ 11
modi mirabiliter operentur. Unde dicit alios opinari esse quoddam CD, 10/ 11
territi quod imperatur efficiant. Dicit etiam scripsisse Chaeremonem quemdamCD, 10/ 11
Osiridis membra dissipaturum terribiliter dicit, si facere iussa neglexerintCD, 10/ 11
inquietarent, frustra eos videri dicit coluisse sapientiam; illa etiam CD, 10/ 11
mendaciter scripta? Quisquis hoc dicit, si de his rebus CD, 10/ 18
sententia, sed ex aliorum, dicit bonum deum vel genium CD, 10/ 21
purgationem animae esse profitentur." Dicit etiam Porphyrius divinis oraculisCD, 10/ 23
praecipuos habent? Denique eodem dicit oraculo expressum principia posse CD, 10/ 23
principia tamquam Platonicus, novimus. Dicit enim Deum Patrem et CD, 10/ 23
aut non aperte aliquid dicit; quamvis quem alium dicat CD, 10/ 23
intellectui; iste autem cum dicit medium, non postponit, sed CD, 10/ 23
eas impiis abundare perspiceret, dicit pedes suos paene fuisse CD, 10/ 25
quod se extulerunt, sicut dicit, fuisse deiectos et defecisse CD, 10/ 25
quippe caro mundatur. Unde dicit Dominus: Mundate, quae intus CD, 10/ 25
erunt. Partem deinde suam dicit ipsum Deum, non aliquid CD, 10/ 25
prophetico testimonio sequitur et dicit Apostolus: Ubi sapiens? Ubi CD, 10/ 28
carceres evertere minime dubitaret. Dicit etiam ad hoc Deum CD, 10/ 30
Deo coaeternam, sed creatam dicit esse, quae non erat CD, 10/ 31
firmitate securum. Cum autem dicit Porphyrius in primo iuxta CD, 10/ 32
sequi oporteret. Cum autem dicit vel a philosophia verissima CD, 10/ 32
Cum autem addit et dicit: Vel ab Indorum moribus CD, 10/ 32
suam notitiam historiali cognitione dicit esse perlatam: quid hac CD, 10/ 32
spiritibus beatis, de qua dicit Apostolus: Quae sursum est CD, 11/ 7
paris auctoritatis, ubi Deus dicit: Quando facta sunt sidera CD, 11/ 9
locum suaviter explicat, ubi dicit:Per arma iustitiae dextra CD, 11/ 18
causam condendi mundi iustissimam dicit, ut a bono Deo CD, 11/ 21
eius, aliam cuius princeps dicit: Haec omnia tibi dabo CD, 11/ 33
similitudinem spiritalium, secundum quam dicit Apostolus: Omnes enim vos CD, 11/ 33
quae omnia sexto die dicit esse perfecta, nullo modo CD, 11/ 33
immutabile bonum? Qui ergo dicit eum, qui consensit temptanti CD, 12/ 6
creaturae Creatori esse coaeternum. Dicit etiam Apostolus tempora aeterna CD, 12/ 17
de quo et propheta dicit: Qui profert numerose saeculum CD, 12/ 19
Porphyrius propter animae purgationem dicit corpus omne fugiendum simulque CD, 12/ 27
propter pendenda supplicia: quomodo dicit idem Plato aliter mundum CD, 12/ 27
colligati. Ecce deos Plato dicit et corporis animaeque colligatione CD, 13/ 16
cuius omnipotentissima voluntate Plato dicit nec orta interire nec CD, 13/ 18
commisit Plato, potuerunt, sicut dicit, ab igne removere urendi CD, 13/ 18
Testamenta in eis figurata dicit Apostolus; aut ideo de CD, 13/ 21
viventem; et tamen mortuum dicit Apostolus, quia iam moriendi CD, 13/ 23
possit. Denique sequitur et dicit: Sed non primum quod CD, 13/ 23
regenerationis fiat, sicut alibi dicit: Quotquot in Christo baptizati CD, 13/ 23
apud Isaiam, ubi Deus dicit: Omnem flatum ego feci CD, 13/ 24
sicut est de quo dicit Dominus in Evangelio: Accipite CD, 13/ 24
paremque illius sapientiae, quae dicit: Ego ex ore Altissimi CD, 13/ 24
hominem Adam factum esse dicit Apostolus, sic erat factum CD, 13/ 24
mortalis animantis (veluti cum dicit: Non omnis caro eadem CD, 14/ 2
poenam." Quod si quisquam dicit carnem causam esse in CD, 14/ 3
est diabolum non habere. Dicit enim inimicitias, contentiones, aemulationesCD, 14/ 3
quippe Paulus ad Corinthios dicit: Cum enim sint inter CD, 14/ 4
est animalibus, paulo post dicit: Et ego, fratres, non CD, 14/ 4
ab huiusmodi corporeis, ut dicit, pestibus omnibus eas asserit CD, 14/ 5
et amatorem boni Apostolus dicit esse debere, quem regendo CD, 14/ 7
Non est gaudere impiis, dicit Dominus; tamquam impii laetari CD, 14/ 8
Non est gaudere impiis, dicit Dominus. Unde, nisi quia CD, 14/ 8
non potest. Ita enim dicit: Video quod epistula illa CD, 14/ 8
namque ille, de quo dicit apostolus Ioannes: Timor non CD, 14/ 9
non potest. Unde Veritas dicit: Si vos Filius liberaverit CD, 14/ 11
utique ipsum ostendit, ubi dicit: Per unum hominem peccatum CD, 14/ 11
placuit, quando praesumpsit. Hoc dicit et sacer Psalmus: Imple CD, 14/ 13
ratio castitatis." Quisquis autem dicit non fuisse coituros nec CD, 14/ 23
generaturos, nisi peccassent, quid dicit, nisi propter numerositatem sanctorumCD, 14/ 23
exaltat caput suum; haec dicit Deo suo: Gloria mea CD, 14/ 28
diligit virtutem suam; haec dicit Deo suo: Diligam te CD, 14/ 28
et nunc. Sed quid dicit Scriptura? Eice ancillam et CD, 15/ 2
multorum cavetur offensio, Apostolus dicit: Peccantes coram omnibus argue CD, 15/ 6
ipsa carnalis, de qua dicit Apostolus: Caro concupiscit adversus CD, 15/ 7
peccatum appellat Apostolus, ubi dicit: Non ego operor illud CD, 15/ 7
esse oportere. Propter quod dicit Apostolus: Qui diligit uxorem CD, 15/ 7
sit Scriptura incredibilis, quae dicit aedificatam ab uno homine CD, 15/ 8
impleri certius praenuntiata conspicimus. Dicit tamen etiam idem Plinius CD, 15/ 9
eius Cainan, quos annos dicit Scriptura centum nonaginta. Et CD, 15/ 12
societatem hominum praefigurat quae dicit: Ego autem sicut oliva CD, 15/ 21
Apostolus et alio modo dicit Iudaeos et Graecos; tricameratam CD, 15/ 26
plantavit vineam, de qua dicit propheta: Vinea Domini Sabaoth CD, 16/ 2
hic intellegatur, de quo dicit: Potestis bibere calicem, quem CD, 16/ 2
eius infirmitas, de qua dicit Apostolus: Etsi crucifixus est CD, 16/ 2
ex infirmitate. Unde idem dicit: Infirmum Dei fortius est CD, 16/ 2
cooperatores Dei, sicut Apostolus dicit: Dei enim sumus cooperarii CD, 16/ 5
patris eius factam esse dicit, quia iam mortuus erat CD, 16/ 15
egresso de terra Chaldaeorum, dicit Deus: Exi de terra CD, 16/ 15
fidelium, de qua Dominus dicit in Evangelio: Erit enim CD, 16/ 24
et eo iure, quo dicit Apostolus: Similiter et vir CD, 16/ 25
Apostolus, et ad hoc dicit Abrahae iam fuisse corpus CD, 16/ 28
similitudinem, nisi illius unde dicit Apostolus : Qui proprio filio CD, 16/ 32
Per me ipsum iuravi, dicit Dominus, propter quod fecisti CD, 16/ 32
tertius. Generationem quippe tertiam dicit filium, nepotem, pronepotem. DeindeCD, 16/ 40
dormisti, evangelista exponit, ubi dicit: Et inclinato capite tradidit CD, 16/ 41
legitur: Ecce dies veniunt, dicit Dominus, et consummabo domui CD, 17/ 3
et ego neglexi eos, dicit Dominus. Quia hoc est CD, 17/ 3
Israel post dies illos, dicit Dominus, dando leges meas CD, 17/ 3
eadem pietate, qua voverat. Dicit enim: Confirmatum est cor CD, 17/ 4
cives terrigenae, qui, ut dicit Apostolus, ignorantes Dei iustitiam CD, 17/ 4
et reducit. Quibus enim dicit Apostolus: Si mortui estis CD, 17/ 4
Nam quis ascendit, sicut dicit Apostolus, nisi qui et CD, 17/ 4
Heli et dixit: Haec dicit Dominus: Revelatus revelatus sum CD, 17/ 5
meo? Propter hoc haec dicit Dominus Deus Israel: Dixi CD, 17/ 5
in aeternum. Et nunc dicit Dominus: Nequaquam, sed glorificantes CD, 17/ 5
illo dicente propheta: Haec dicit Dominus Deus Israel: Dixi CD, 17/ 5
in aeternum. Et nunc dicit Dominus: Nequaquam, sed glorificantes CD, 17/ 5
igne examinatum. Quid ergo dicit iste, qui venit adorare CD, 17/ 5
quippe hic ipsam plebem dicit, cuius plebis ille sacerdos CD, 17/ 5
Christus Iesus. Cui plebi dicit apostolus Petrus: Plebs sancta CD, 17/ 5
significat populum christianum. Unde dicit apostolus Paulus:Unus panis CD, 17/ 5
eleganter expressit, de quo dicit sacerdos ipse: Panis, quem CD, 17/ 5
praedicatur aeternum. Hoc qui dicit, nondum intellegit aut non CD, 17/ 6
servo meo David: Haec dicit Dominus omnipotens: Accepi te CD, 17/ 8
gaudemus. Huic enim domui dicit Apostolus, hoc est fidelibus CD, 17/ 8
non mentiatur, adiungit et dicit:Semen eius in aeternum CD, 17/ 9
collapsa est, propter quod dicit alius Psalmus: Homo vanitati CD, 17/ 11
Christus Iesus? De quo dicit Apostolus, quod surgens a CD, 17/ 11
de qua in Evangelio dicit: Potestatem habeo ponendi animam CD, 17/ 11
per cuiusdam Psalmi prophetiam dicit ipse rex noster: Erues CD, 17/ 16
Deinde quod paulo post dicit: Iuravit Dominus, et non CD, 17/ 17
sensu vocasse, quia, sicut dicit Apostolus, infirma huius mundi CD, 17/ 20
tamen infirmis quod sequitur dicit: Derelinquite insipientiam, ut vivatis CD, 17/ 20
fallit spes, de qua dicit Apostolus: Spes autem non CD, 17/ 20
Spes autem non confundit; dicit et Psalmus:Etenim qui CD, 17/ 20
iracundia placaretur, triplici supplicio dicit idem auctor ab AtheniensibusCD, 18/ 9
postea spiritale; quoniam sicut dicit et verum est, primus CD, 18/ 11
et Virgilius notioribus litteris dicit: Is genus indocile et CD, 18/ 15
illorum mysteriorum veluti semine dicit exortos. 18 "Quid credendum CD, 18/ 17
Israel, propterea sequitur et dicit: Et congregabuntur filii Iuda CD, 18/ 28
quia factus est, sicut dicit Apostolus, ex semine David CD, 18/ 28
Secundum hoc enim nobis dicit Apostolus: Si resurrexistis cum CD, 18/ 28
nomen meum super eos, dicit Dominus faciens haec. 29 CD, 18/ 28
cui nisi Domino Christo dicit: Domine, audivi auditionem tuam CD, 18/ 32
arcum tuum super sceptra, dicit Dominus, hoc est, comminaberis CD, 18/ 32
diebus Iosiae prophetasse se dicit; sed quousque, non dicit CD, 18/ 33
dicit; sed quousque, non dicit. Prophetavit ergo Ieremias non CD, 18/ 33
ait: Ecce dies veniunt, dicit Dominus, et consummabo super CD, 18/ 33
interim ponam: Exspecta me, dicit Dominus, in die resurrectionis CD, 18/ 33
apertius brevitate prophetat: Haec dicit Dominus exercituum: Adhuc unum CD, 18/ 35
cernimus propagatam, Iudaeis apertissime dicit ex persona Dei: Non CD, 18/ 35
nomen meum in gentibus, dicit Dominus. Hoc sacrificium per CD, 18/ 35
potuerit nisi per ipsum? Dicit enim paulo post de CD, 18/ 35
De ipso quippe iterum dicit:Ecce mittam angelum meum CD, 18/ 35
vos vultis. Ecce venit, dicit Dominus omnipotens; et quis CD, 18/ 35
ubi ait: Ecce venit, dicit Dominus omnipotens, et quis CD, 18/ 35
super me verba vestra, dicit Dominus, et dixistis: In CD, 18/ 35
audiamus: Et erunt mihi, dicit Dominus omnipotens, in diem CD, 18/ 35
illos dies, qui adveniet, dicit Dominus omnipotens; et non CD, 18/ 35
in quo ego facio, dicit Dominus omnipotens. Hic est CD, 18/ 35
misericordiae suae, quoniam, sicut dicit Apostolus, delictum illorum salus CD, 18/ 46
nisi electa, de quibus dicit Apostolus: Sicut elegit nos CD, 18/ 48
quiescere iubet ille, qui dicit: Non est vestrum scire CD, 18/ 53
utriusque rei bonis constare dicit, et animae scilicet et CD, 19/ 3
est vitium, cum, sicut dicit Apostolus: Caro concupiscit adversus CD, 19/ 4
est, cum, sicut idem dicit: Spiritus concupiscit adversus carnem CD, 19/ 4
non commisit, commisisse se dicit. Quo damnato et occiso CD, 19/ 6
societatis humanae. Unde Apostolus dicit: Quisquis autem suis et CD, 19/ 14
Sicut autem supernus Dominus dicit: Omnis, qui facit peccatum CD, 19/ 15
aggravat animam (quoniam, sicut dicit Apostolus: Ex parte scimus CD, 19/ 18
iudicibus recta sentientibus Christum dicit occisum, tamquam illis iuste CD, 19/ 23
tamquam Dei susceptores, recte dicit iudicasse de Christo, quod CD, 19/ 23
diis eradicari non formidaverit. Dicit etiam bona philosophus iste CD, 19/ 23
quem iudicibus recta sentientibus dicit occisum; ista hominem piissimum CD, 19/ 23
terrenisque spiritibus, quos iste dicit minimos vel minores, ne CD, 19/ 23
etiam sicut ipse alibi dicit: Inscrutabilia sunt iudicia eius CD, 20/ 1
malis videmus esse communia. Dicit etiam illud, quod et CD, 20/ 3
se pertinere demonstrat, cum dicit: Nescitis quia angelos iudicabimus CD, 20/ 5
secunda." Deinde adiungit et dicit: Amen, amen dico vobis CD, 20/ 6
caritatis suae, sicut Apostolus dicit. Nam seducere illum gentes CD, 20/ 7
morientibus. Nam paulo post dicit, quod solutus diabolus seductas CD, 20/ 8
epistula sua de quibusdam dicit: Ex nobis exierunt, sed CD, 20/ 8
hic Ecclesia, colligentur. Item dicit: Qui solverit unum de CD, 20/ 9
in regno caelorum. Utrumque dicit in regno caelorum, et CD, 20/ 9
scribis enim et Pharisaeis dicit alio loco: Quoniam dicunt CD, 20/ 9
terram; de qualibus item dicit, quod eorum conversatio sit CD, 20/ 9
Domino moriuntur. Amodo etiam dicit Spiritus, ut requiescant a CD, 20/ 9
mortuis. Propterea enim, sicut dicit Apostolus, mortuus est Christus CD, 20/ 9
transibit. Sequitur enim et dicit: Haec resurrectio prima est CD, 20/ 9
quibus et diabolum ligatum dicit et sanctos regnare cum CD, 20/ 13
civitas inimica passura est. Dicit enim: Et diabolus, qui CD, 20/ 14
pusilli et magni, recapitulando dicit tamquam ad id rediens CD, 20/ 14
fecit. Propter quod ei dicit etiam per Isaiam: Ego CD, 20/ 17
inquiunt, quam Ioannes novissimam dicit, exierunt multi haeretici de CD, 20/ 19
medio Ecclesiae, quos multos dicit Antichristos: ita omnes tunc CD, 20/ 19
nos videtur urgere, ubi dicit: In Christo omnes vivificabuntur CD, 20/ 20
patiemur angustias, sive ubi dicit: Tu quod seminas, non CD, 20/ 20
nisi moriatur, sive ubi dicit: Omnes resurgemus aut: Omnes CD, 20/ 20
idem ipse Apostolus apertissime dicit, in ictu oculi futuram CD, 20/ 20
Propheta sic loquitur: Haec dicit Dominus: Ecce ego declino CD, 20/ 21
se in eos declinare dicit, quibus tantam beatitudinem pollicetur CD, 20/ 21
ipsum Dominum quasi ignem dicit esse venturum, eis profecto CD, 20/ 21
appellantur a Domino, ubi dicit: Non permanebit spiritus meus CD, 20/ 21
gladium, et sermonem Dei dicit Scriptura gladium bis acutum CD, 20/ 21
Cantico canticorum caritate se dicit sancta Ecclesia vulneratam, velut CD, 20/ 21
gloriam. Omnes enim, sicut dicit Apostolus, peccaverunt et egent CD, 20/ 21
Dei. Et relicturum se dicit super eos signa, quae CD, 20/ 21
nova manebit coram me, dicit Dominus, sic stabit semen CD, 20/ 21
hanc esse Hebraeorum opinionem dicit Hieronymus), iudicium novissimum prophetatCD, 20/ 25
prophetat dicens: Ecce venit, dicit Dominus omnipotens; et quis CD, 20/ 25
qui non timent me, dicit Dominus omnipotens; quoniam ego CD, 20/ 25
quid aliud intellegendum est? Dicit tale aliquid et Isaias CD, 20/ 25
victuri sunt. Sed cum dicit: Et emundabit filios Levi CD, 20/ 25
mutor". Testem vero se dicit futurum, quia in iudicio CD, 20/ 26
ubi ait: Erunt mihi, dicit Dominus omnipotens, in die CD, 20/ 27
succendet eos dies veniens, dicit Dominus omnipotens, et non CD, 20/ 27
cinis sub pedibus vestris, dicit Dominus omnipotens. Haec distantia CD, 20/ 27
septuagesimo secundo paene commotos dicit fuisse pedes suos et CD, 20/ 28
propterea quia, cum ibi dicit Dominus Deus se esse CD, 20/ 30
ita scriptum est: Haec dicit Dominus omnipotens: Post gloriam CD, 20/ 30
omnipotens misit me. Ecce dicit Dominus omnipotens a Domino CD, 20/ 30
suas, quod eum Psalmus dicit non esse facturum. Non CD, 21/ 18
corpore constituti, de quo dicit Apostolus: Unus panis, unum CD, 21/ 20
Scriptura, quae neminem fallit, dicit eis Deum non pepercisse CD, 21/ 23
det illis Deus, sicut dicit Apostolus, paenitentiam et resipiscant CD, 21/ 24
factus est nobis, sicut dicit Apostolus, sapientia a Deo CD, 21/ 24
autem, sicut ipse alibi dicit, malum non operatur. Nec CD, 21/ 25
membra meretricis. Denique ipse dicit: Qui manducat carnem meam CD, 21/ 25
est, inquiunt, de quo dicit apostolus Paulus: Ipse autem CD, 21/ 26
in rixam, si unus dicit: "Etiamsi mala opera quis CD, 21/ 26
ergo non fratri suo dicit: Fatue, qui cum hoc CD, 21/ 27
Fatue, qui cum hoc dicit, non ipsi fraternitati, sed CD, 21/ 27
numero est Apostolus, qui dicit: Misericordiam consecutus sum, ut CD, 21/ 27
humilis quisque commendat et dicit: "Memor mei esto", atque CD, 21/ 27
mandatis eius, de qua dicit Apostolus: Deus enim est CD, 22/ 2
Marcus Tullius Cicero propterea dicit divinitatem Romuli mirabiliter creditamCD, 22/ 6
maneat hic civitas, sicut dicit, aeterna, quamvis morientibus et CD, 22/ 6
foliorum. Mors quippe, ut dicit, non hominum singulorum, sed CD, 22/ 6
unde nobis alio loco dicit: Nolite conformari huic saeculo CD, 22/ 16
unde et Apostolus aedificationem dicit corporis Christi, quod est CD, 22/ 17
intellegi; unde et alibi dicit: Capilli capitis vestri numerati CD, 22/ 19
illa, qua Scriptura sancta dicit dilecti filii latera esse CD, 22/ 22
Platonis sententia destruatur, qui dicit summum Deum diis promisisse CD, 22/ 26
fuisse promissum. Qui enim dicit: Vos quidem immortales esse CD, 22/ 26
immortales eritis, quid aliud dicit quam: "Id quod fieri CD, 22/ 26
congruebant. Labeo etiam duos dicit uno die fuisse defunctos CD, 22/ 28
pax Dei, quae, sicut dicit Apostolus, superat omnem intellectum CD, 22/ 29