DIGNUS....................5
Deus est aut unde dignus probatur, cui deberent obtemperare CD, 19/ 22
et factus est malo dignus aeterno, qui hoc in CD, 21/ 12
me, non est me dignus; et qui amat filium CD, 21/ 26
me, non est me dignus. Verum qui has necessitudines CD, 21/ 26
nullus permittetur esse nisi dignus; vera pax, ubi nihil CD, 22/ 30
 
 DIGREDIENDUM..............1
proposito instituti operis longe digrediendum est, iamque de duabus CD, 11/ 34
 
 DIGRESSI..................3
perpetuum pollicetur." Cum ergo digressi essent separatimque habitarent AbrahamCD, 16/ 21
unde ad istum Psalmum digressi sumus: Et locutus es CD, 17/ 12
loco, unde ad illa digressi sumus, cum dixisset: Et CD, 20/ 21
 
 DII.......................195
ipsi dicant, ubi sint dii eorum, cum talia patiuntur CD, 1/ 29
omnes deos, quoniam omnes dii gentium daemonia, Dominus autem CD, 1/ 29
Neque enim erant illi dii suo pontifice meliores. Ecce CD, 1/ 32
aliquid sanum cogitare permittit! Dii propter sedandam corporum pestilentiamCD, 1/ 32
ne pessimos haberent, quare dii eorum curare noluerunt? Deus CD, 2/ 4
non colebatur, merito neglexit; dii autem illi, a quorum CD, 2/ 4
ubi populi audirent quid dii praeciperent de cohibenda avaritia CD, 2/ 6
pronum magis movet quid dii fecerint quam quid homines CD, 2/ 7
ludis scaenicis, in quibus dii non offenduntur editione suarum CD, 2/ 8
si poetae fallaciter prodiderunt, dii utique casti, quia tantum CD, 2/ 8
Debuisse intellegere Romanos, quod dii eorum, qui se turpibus CD, 2/ 13
esse nollemus, quae ipsi dii sacra esse voluerunt, cum CD, 2/ 13
intellecti sunt non esse dii veri nec omnino digni CD, 2/ 13
vitio morum irreperent humanorum. Dii eas sibi exhiberi petierunt CD, 2/ 13
absolvit. Proponunt Graeci: si dii tales colendi sunt, profecto CD, 2/ 13
Christiani: nullo modo igitur dii tales colendi sunt. 14 CD, 2/ 13
vel insita exstirpanda curarent dii tales, qui etiam seminanda CD, 2/ 14
res publicas perire confirment, dii eorum, ne suis cultoribus CD, 2/ 16
a viventibus. Illi habeantur dii veri, qui hanc adipiscendam CD, 2/ 20
rem cur non curarunt dii eorum, ne tunc periret CD, 2/ 21
Ut ergo non periret, dii custodes eius populo cultori CD, 2/ 22
omnes adytis arisque relictis dii, quibus imperium hoc steterat CD, 2/ 22
quod hac offensi eos dii sui deseruerint, quoniam quidem CD, 2/ 22
Nunc vero quales, quaeso, dii fuerunt, si noluerunt cum CD, 2/ 22
enim ad haec eum dii eorum non iuverunt, non CD, 2/ 23
magis Mario quam Regulo dii favisse existimantur. Metellus enim CD, 2/ 23
moribus cum periret, nihil dii eorum pro dirigendis vel CD, 2/ 23
hic responderi potest, quare dii curaverint velut felicia ista CD, 2/ 24
apparuit, qualia signa si dii iusti dare solerent ac CD, 2/ 24
corporibus perderet. Haec illi dii vere tristia vereque lugenda CD, 2/ 24
praecepta contra perditos mores; dii vero ipsorum nullis talibus CD, 2/ 25
omnes adytis arisque relictis Dii velut amici virtutibus, cum CD, 2/ 25
in corporibus, eo modo dii conciliabantur, quo virtus debellaretur CD, 2/ 27
emicans libertatem. Non sunt dii, maligni sunt spiritus, quibus CD, 2/ 29
quae isti sola formidant, dii eorum, quando ab eis CD, 3/ 1
publicae pertinerent. 2 "An dii, qui et a Romanis CD, 3/ 2
Troiae. Nescientes igitur tanti dii, Neptunus et Apollo, Laomedontem CD, 3/ 2
itaque causa est, quare dii, quibus, ut dicunt, steterat CD, 3/ 3
illud autem concedente Vulcano? Dii enim, credo, non zelant CD, 3/ 3
5 "Non probari quod dii adulterium Paridis punierint, quod CD, 3/ 5
illa Vestalis, et ideo dii magis in Romanos sacrilegum CD, 3/ 5
De parricidio Romuli, quod dii non vindicarunt." Aliud adicio CD, 3/ 6
Troia meruerit, ut eam dii desererent, quo posset exstingui CD, 3/ 6
boni Roma, ut eam dii inhabitarent, quo posset augeri CD, 3/ 6
attendant defensores deorum. Deseruerint dii adulteros Iliumque flammis GraecorumCD, 3/ 7
Nunc autem non ei dii contulerunt illud otium, sed CD, 3/ 9
hoc tam magnum bonum dii illi Romae vel Pompilio CD, 3/ 9
Roma pacem habuit, quamdiu dii eorum, sed quamdiu homines CD, 3/ 10
bello provocaverunt; nisi forte dii tales etiam id homini CD, 3/ 10
audebunt eam dicere ignobilem dii peregrini deam civem Romanam CD, 3/ 12
tamen patiebantur studii sui dii illi praesides imperii Romani CD, 3/ 14
ipse successit. Hunc illi dii nefarium parricidam soceri interfectione CD, 3/ 15
Ubi ergo erant illi dii, qui propter exiguam fallacemque CD, 3/ 17
propter Romanorum amicitiam pereuntibus dii Romani auxilium non tulerunt CD, 3/ 20
miserunt. Hic aliquid agerent dii helluones atque nebulones, sacrificiorum CD, 3/ 20
consumpta est. Si ipsi dii tempestate atque fulminibus Hannibalem CD, 3/ 20
fidei servatae irascuntur illi dii, quaerant perfidos, a quibus CD, 3/ 20
Isto ergo pacto neminem dii adiuvant ad regnandum, quoniam CD, 4/ 5
ita est, aut infideles dii sunt, qui suos deserunt CD, 4/ 7
inter se belligerant, non dii ab hominibus, sed dii CD, 4/ 7
dii ab hominibus, sed dii ab aliis diis forte CD, 4/ 7
arbitratus sum), hi omnes dii deaeque sit unus Iuppiter CD, 4/ 11
et Pallor et Febris dii Romani esse meruerunt? His CD, 4/ 15
possent beneficia eius putari, dii habentur, dii vocantur, dii CD, 4/ 15
eius putari, dii habentur, dii vocantur, dii coluntur, ipsi CD, 4/ 15
dii habentur, dii vocantur, dii coluntur, ipsi pro suis CD, 4/ 15
coli, cuius partes ceteri dii putantur. Sed in illa CD, 4/ 20
esse felicem. Ipsi ergo dii si per auguria vel CD, 4/ 23
quod ei fecerunt tres dii, Mars, Terminus et Iuventas CD, 4/ 23
ludis scaenicis, quos sibi dii celebrari a suis cultoribus CD, 4/ 26
Quid nos fecimus! Ipsi dii ista suis honoribus exhibenda CD, 4/ 26
Quod eorum qui sint dii non habeant civitates vera CD, 4/ 27
deorum." Nullo igitur modo dii tales, qui talibus placantur CD, 4/ 28
enim confessuri sunt, quod dii cesserint Christo, qui Iovi CD, 4/ 29
vero, ut fabulae ferunt, dii bellis proeliisque caruerunt; nec CD, 4/ 30
duos exercitus contrarios alii dii ex alia parte defenderent CD, 4/ 30
adhuc, inquit, mansisset, castius dii observarentur. Cui sententiae suae CD, 4/ 31
credatur? Neque enim propterea dii tales vel terrenum regnum CD, 6/ 1
merito quisque contemnat, illi dii tales apparuerunt, ut indignissimi CD, 6/ 1
in tribus, qui restant, dii ipsi sequuntur extremi, quibus CD, 6/ 3
impensus est: in primo dii certi, in secundo incerti CD, 6/ 3
in tertio cunctorum novissimo dii praecipui atque selecti. 4 CD, 6/ 3
natus; in hoc, ut dii furati sint, ut adulterarint CD, 6/ 5
reliquerunt; in quibus est, dii qui sint, ubi, quod CD, 6/ 5
an a sempiterno fuerint dii; ex igni sint, ut CD, 6/ 5
sint hominum, nec alii dii rideantur in theatris, quam CD, 6/ 6
censeret, numquam eas ipsi dii praeciperent sibimet exhiberi. Sed CD, 6/ 6
ea tamen scribunt, quae dii expetant, populi exhibeant. 7 CD, 6/ 6
et Limentinus, qui limini, dii sunt masculi, atque inter CD, 6/ 7
est, detestentur; quam tamen dii ipsi tamquam in eodem CD, 6/ 9
qui sic propitios merentur? Dii autem nullo debent coli CD, 6/ 10
pulsae furor, ut sic dii placentur, quem ad modum CD, 6/ 10
Capitolio mimum agebat, quasi dii libenter spectarent, quem illi CD, 6/ 10
fortasse quam verius: Si dii eliguntur ut bulbi, utique CD, 7/ 1
non ex hoc, quod dii ex multis quidam selecti CD, 7/ 1
vel eorum cultores vel dii ipsi vituperandi sunt, sed CD, 7/ 1
videantur. 2 "Qui sint dii selecti, et an ab CD, 7/ 2
voluerunt, ut, quoniam plurimi dii selecti erubescenda perpetrando amiserantCD, 7/ 4
sit mundus, quare duo dii sunt Ianus et Iuppiter CD, 7/ 10
et dignitate diversa duo dii esse compulsi sunt; sed CD, 7/ 11
ab eis, qui non dii, sed daemones sunt. Item CD, 7/ 14
illae stellae sunt hi dii, quas eorum appellavere nominibus CD, 7/ 15
sufficeret; quid ad haec dii alii requiruntur, maxime Liber CD, 7/ 19
maioribus vestris, non ut dii plures vos regerent, sed CD, 7/ 22
ergo non magis homines dii sunt, qui eam fecundiorem CD, 7/ 23
quaestio; et tamen homines dii non habentur et, quod CD, 7/ 23
graviter dolendum, his, qui dii non sunt et quibus CD, 7/ 23
et terra, a quo dii partim dicuntur caelestes, partim CD, 7/ 28
ne pro uno tot dii colantur quot sunt opera CD, 7/ 30
ipsi etiam maiorum gentium dii, quos Cicero in Tusculanis CD, 8/ 5
diis exhibentur, quoniam nec dii erunt, si boni non CD, 8/ 13
Mali enim nulli sunt dii; bonis porro debitus, ut CD, 8/ 13
Qui sunt igitur isti dii, qui de scaenicis ludis CD, 8/ 13
audet auferre? Qui sane dii refellunt sententiam Labeonis; nam CD, 8/ 13
in deos, homines, daemones. Dii excelsissimum locum tenent, homines CD, 8/ 14
ita etiam naturarum. Proinde dii sunt hominibus daemonibusque potiores CD, 8/ 14
capiuntur affectibus, a quibus dii longe absunt et modis CD, 8/ 14
ob rem si propterea dii non perturbantur, quod animalia CD, 8/ 17
adhibeat, per quos illum dii exaudiant, qui haec amant CD, 8/ 18
An credendum sit quod dii boni libentius daemonibus quam CD, 8/ 20
daemonibus nuntiis et interpretibus dii utantur fallique se ab CD, 8/ 21
putentur colendi, per quos dii possint et quid in CD, 8/ 21
libero animum nostrum videre dii possunt, non ad hoc CD, 8/ 21
per corpus suum aetherii dii sentiunt et inde colligunt CD, 8/ 21
eorum iniuriis exsultabant, cum dii boni hominem bonum longe CD, 8/ 21
a daemonibus dixerint, ut dii omnino nescirent et Platonis CD, 8/ 21
humanis per internuntios daemones dii nosse utiliter possunt, quando CD, 8/ 21
est an insultare? Et dii utrumque sic audiunt, sic CD, 8/ 21
removenda tacuerunt; ut iam dii boni per tales nuntios CD, 8/ 21
non potuerunt persuadere quod dii sint, atque inter deos CD, 8/ 22
ut per eius cultum dii possint esse, quos fecit CD, 8/ 23
ecce ipsi non sunt dii; et alio loco: Erit CD, 8/ 23
omnes deos. Quia omnes dii gentium daemonia, Dominus autem CD, 8/ 24
deos, qui non erant dii. Verum est quippe illud CD, 8/ 24
ecce ipsi non sunt dii. Deos ergo tales, talium CD, 8/ 24
An inter daemones, quibus dii superiores sunt, sit aliqua CD, 9/ 2
poetarum deos dicere, qui dii non sunt, eosque sub CD, 9/ 7
deorum appellati vocabulis, qui dii non sunt, tales tamen CD, 9/ 7
atque infimis singula propria, dii corpus aetherium hominesque terrenum CD, 9/ 13
quid est quod isti dii propterea constituuntur longe in CD, 9/ 16
enim olfaciendo contaminari vel dii possent, si adessent, vel CD, 9/ 16
et loquendo et audiendo dii corporaliter misceri hominibus possent CD, 9/ 16
dixi, et non contaminantur, dii autem contaminarentur, si miscerentur CD, 9/ 16
si ita est, contaminatioribus dii miscentur daemonibus, qui, ne CD, 9/ 16
contrectationemque vitarunt. An forte dii possunt ab hominibus contaminatosCD, 9/ 16
contaminat, videntur ab hominibus dii, quos visibiles dicit, clarissima CD, 9/ 16
diffusi non contaminantur, et dii contaminarentur, si hominibus miscerenturCD, 9/ 16
homines contaminantes, daemones contaminati, dii contaminabiles praedicantur; et nonCD, 9/ 18
Sequitur enim: Quoniam omnes dii gentium daemonia, Dominus autem CD, 9/ 23
appellat. Ego, inquit, dixi, dii estis et filii Excelsi CD, 9/ 23
Si homines dicti sunt dii, quod in populo Dei CD, 9/ 23
evidentius dici debuerunt homines dii in populo Dei, ut CD, 9/ 23
deorum; quia etsi appellentur dii immortales illi et beati CD, 9/ 23
non tamen dicti sunt dii deorum, id est dii CD, 9/ 23
dii deorum, id est dii hominum in populo Dei CD, 9/ 23
dictum est: Ego dixi, dii estis et filii Excelsi CD, 9/ 23
Etsi sunt qui dicuntur dii, sive in caelo sive CD, 9/ 23
in terra, sicuti sunt dii multi et domini multi CD, 9/ 23
autem quod non solum dii alliciantur victimis, sed etiam CD, 10/ 11
si corpore et incorporalitate dii a daemonibus distinguuntur, quo CD, 10/ 11
non dubitat; et si dii sunt, quo modo alii CD, 10/ 11
homini impossibilia, ut illi dii tamquam insipientissimi pueri falsis CD, 10/ 11
gentium testis est, quarum dii se ostentare mirabiles potius CD, 10/ 18
miraculo sanitatis putati sunt dii, eisque Lycaonii victimas immolare CD, 10/ 19
vitia humana, ut possent dii vestri theurgis pronuntiare divina CD, 10/ 27
mundus atque in illo dii creati et semper fuerunt CD, 10/ 31
omnibus simul, non tres dii vel tres omnipotentes, sed CD, 11/ 24
est omne fugiendum, fugiant dii eorum de globis siderum CD, 13/ 17
habeatur. Illud dico: Si dii minores, quibus inter animalia CD, 13/ 18
secundum quem si viveretis, dii essetis. 5 "Quod de CD, 14/ 4
dictum est: Eritis sicut dii. Quod melius esse possent CD, 14/ 13
existendo principium per superbiam. Dii enim creati non sua CD, 14/ 13
Dei veri participatione sunt dii. Plus autem appetendo minus CD, 14/ 13
cum quibus et ipsi dii erant iuxta illud Psalmi CD, 15/ 23
illud Psalmi: Ego dixi: Dii estis et filii Excelsi CD, 15/ 23
Dei; non dixit: Fecerunt dii, aut: Ad imaginem deorum CD, 16/ 6
stuprum perpetrasse Neptunus, ne dii accusentur; sed poetis et CD, 18/ 12
his falsis ac turpibus dii placantur, ubi etsi fabula CD, 18/ 12
cum illo alios, qui dii non sunt, eisque exhibendo CD, 18/ 14
Aeneas et duodecimus Aventinus dii facti sunt." Latium post CD, 18/ 21
diligeret Petrus. Deinde isti dii qui sunt, qui possunt CD, 18/ 53
aut quasi in somnis dii eius maledixerint Christo et CD, 19/ 23
dicturi sumus. Christum enim dii piissimum pronuntiaverunt et immortalem CD, 19/ 23
Hoc autem, inquit, et dii praecipiunt et in superioribus CD, 19/ 23
Scripturis sanctis dicti sunt dii, non Hebraeorum, sed gentium CD, 19/ 23
posuerunt, dicentes: Quoniam omnes dii gentium daemonia), ne quis CD, 19/ 23
ut dicant, quod propterea dii eorum Hebraeam sapientiam laudaverint CD, 20/ 24
admirandum, quod ceteri, qui dii ex hominibus facti esse CD, 22/ 6
quaedam faciunt, ut ipsi dii esse credantur." Hic forte CD, 22/ 10
nobis martyres non sunt dii, quia unum eumdemque Deum CD, 22/ 10
magi Pharaonis, sic eorum dii victi sunt a martyribus CD, 22/ 10
impurae superbiae, quo eorum dii esse voluerunt; faciunt autem CD, 22/ 10
docti huius saeculi, quam dii quibusdam paucis, ait Tullius CD, 22/ 22
a seductore: Eritis sicut dii et recedentes a vero CD, 22/ 30
vero Deo, quo faciente dii essemus eius participatione, non CD, 22/ 30