DIIS......................254
crediderint profuturos." Ecce qualibus diis Urbem Romani servandam se CD, 1/ 3
nobis suscensent, cum de diis eorum talia dicimus; nec CD, 1/ 3
Non itaque, cum de diis victis illa conscriberentur atque CD, 1/ 3
Illuc incensis templis et diis erepta spolia portabantur, non CD, 1/ 4
imprudenter illudunt, quia, si diis eorum probro non fuit CD, 1/ 15
dignum sit saltem de diis vestris, quanto minus de CD, 1/ 29
religionem nostram referunt, qua diis suis sacrificare prohibentur. CommemorandaCD, 1/ 36
deorum nulla umquam a diis suis praecepta probitatis acceperint CD, 2/ 4
symphoniacos, ludis turpissimis, qui diis deabusque exhibebantur, oblectabamur, CaelestiCD, 2/ 4
licere voluerunt, cum viderent diis suis accepta et grata CD, 2/ 9
nullo modo putaverunt, vel diis suis etiam sic consimilari CD, 2/ 10
eosdemque scaenicos ludos etiam diis suis acceptos viderent, illos CD, 2/ 11
turpiter quidem, sed sane diis suis omnino congruenter, qui CD, 2/ 11
deorum vitam eisdem ipsis diis volentibus et libentibus carpi CD, 2/ 11
quia per eos victimas diis acceptabiles offerebant, et scaenicos CD, 2/ 11
illam voluptatem sive honorem diis exhiberi petentibus et, nisi CD, 2/ 11
exhibentur, ne vel omnibus diis suis, si et ludi CD, 2/ 11
de se quam de diis suis senserint." At Romani CD, 2/ 12
heroibus tantum, sed etiam diis ipsis praeferendum esse non CD, 2/ 14
corrigendos malos mores a diis suis possent accipere seu CD, 2/ 14
putarunt, et Romulum suum diis multis praetulerunt, quamvis et CD, 2/ 15
ipsum. 16 "Quod, si diis ulla esset cura iustitiae CD, 2/ 16
mutuari." Si autem a diis suis Romani vivendi leges CD, 2/ 16
Carthaginem intoleranda et horrenda diis suis imputare non audeant CD, 2/ 18
flagitiosissimam factam non imputant diis suis; adflictionem vero eius CD, 2/ 19
civitas Dei. 22 "Quod diis Romanorum nulla umquam cura CD, 2/ 22
caperetur, nisi saltem anseres diis dormientibus vigilarent. Unde paene CD, 2/ 22
fatentur etiam non propitiis diis suis posse accidere homini CD, 2/ 23
longaevitate cumulari et perfrui diis iratis; posse etiam homines CD, 2/ 23
doloribus excruciari et emori diis amicis. Quod si ita CD, 2/ 23
in animo Sulla haberet, diis iuvantibus implevisset. Ecce non CD, 2/ 24
suum agere, ut pro diis habeantur et colantur, ut CD, 2/ 24
maxime pertinet, sub qualibus diis esse cupiant, qui blasphemant CD, 2/ 24
minime dubitarunt. Quam perditionem diis suis non imputant, qui CD, 2/ 25
eversione publicae disciplinae Romani diis suis placandis sacraverint obscenaCD, 2/ 27
tales deos credere quam diis talibus peierare. Hoc enim CD, 3/ 2
dixit, ut se homines diis genitos mentiantur." Dixerit aliquis CD, 3/ 4
fortes, etiamsi falsum sit, diis genitos esse credant, ut CD, 3/ 4
civibus etiam de ipsis diis prodesse mendacia. 5 "Non CD, 3/ 4
lectitantur, quo modo possunt diis adulteria displicere hominum, quae CD, 3/ 5
quos sua calamitate propagaverat, diis illis communibus ad haec CD, 3/ 7
Romanorum? Aut si displicebat diis causa partium Sullanarum, cui CD, 3/ 7
convincerentur. 8 "An debuerit diis Iliacis Roma committi." Diis CD, 3/ 8
diis Iliacis Roma committi." Diis itaque Iliacis post Troiae CD, 3/ 8
cum cogitaret otiosus, quibusnam diis tuendam Romanam salutem regnumque CD, 3/ 11
Quae postremo sub tot diis tutoribus vita civitatis? Vides CD, 3/ 13
ergo illorum sub tot diis praesidibus in pace regnavit CD, 3/ 14
fuerit Romana res publica, diis non opitulantibus, quos colebat CD, 3/ 17
quando pestilentia maxima exorta diis inutilibus populus diu multumque CD, 3/ 17
contigerat et quod illis diis iam praesente Aesculapio gravius CD, 3/ 17
sunt templis, tamquam Romani diis suis dicerent: ponite quae CD, 3/ 19
vero quam stulte creditur, diis illis defensoribus Romam victore CD, 3/ 20
interminae. Pro istis autem diis, qui propterea coli perhibentur CD, 3/ 20
fides? An possunt et diis propitiis perire non solum CD, 3/ 20
ab adulescentia vita describitur diis dedita templisque nutrita, inimicorumCD, 3/ 21
vel potius amentia illa diis suis non imputant, et CD, 3/ 30
Christianis videret? Et tamen diis suis ista non tribuunt CD, 3/ 31
diuturnitatem imperii Romani illis diis audent tribuere, quos etiam CD, 4/ 3
et prolixum fuit, quare diis Romanis tribuitur Romanum regnum CD, 4/ 7
sed dii ab aliis diis forte vincuntur, qui sunt CD, 4/ 7
non credatur et de diis meliora sentiantur: cur ergo CD, 4/ 10
quod talia dicimus de diis eorum, et sibi non CD, 4/ 10
deorum. 11 "De multis diis, quos doctiores paganorum unum CD, 4/ 11
faceret strenuum, his omnibus diis et deabus publica sacra CD, 4/ 16
Talia quippe isti de diis opinati sunt, qualia si CD, 4/ 17
Volumnae, ut bona vellent; diis nuptialibus, ut bene coniugarentur CD, 4/ 21
nuptialibus, ut bene coniugarentur, diis agrestibus, ut fructus uberrimos CD, 4/ 21
struxit nec propter aliquid diis ceteris supplicavit, quando nihil CD, 4/ 23
dignior aptiorque videbatur, ab diis aliis cerneret praeoccupatum, non CD, 4/ 23
compulsos esse exhibere talibus diis, quae recto consilio poterant CD, 4/ 26
esse, quod multa de diis fingantur indigna; secundum non CD, 4/ 27
populis, ne tales honores diis immortalibus deferant, ubi crimina CD, 4/ 27
nullo modo habere possent; diis vero istis falsis et CD, 4/ 28
tollerentur. 30 "Qualia de diis gentium etiam cultores eorum CD, 4/ 30
potumque sumpserunt, sine tot diis puerilibus educati sunt, sine CD, 4/ 34
puerilibus educati sunt, sine diis coniugalibus coniugati, sine cultu CD, 4/ 34
Virtutis et Honoris, pro diis habentes quae dantur a CD, 5/ 12
Quas autem isti pro diis suis voces haberent, quanta CD, 5/ 23
iactare paganos, quod ille diis amicis protegentibus et opitulantibus CD, 5/ 23
ab eis, qui talia diis Romanis sacra non facerent CD, 5/ 23
auctores erunt cuipiam hominum diis immortalibus supplicanti, ut, cum CD, 6/ 1
vitam aeternam a talibus diis petere vel sperare, qui CD, 6/ 1
2 "Quid varronem de diis gentium sensisse credendum sit CD, 6/ 2
attinet ad ea, quae diis exhibenda sunt. Exhibentur enim CD, 6/ 3
exhibeant, de ipsis quoque diis tres conscripsit extremos, ut CD, 6/ 3
se scripturum fuisse de diis, postea de hominibus, si CD, 6/ 4
est rationis quae de diis explicatur, eorumque unum mythicon CD, 6/ 5
denique in hoc omnia diis attribuuntur, quae non modo CD, 6/ 5
etiam romanas! quod de diis immortalibus philosophi disputant, ferre CD, 6/ 5
Neque id tantum, sed diis quoque ipsis haec placere CD, 6/ 5
peti aut sperari ab diis poeticis, theatricis, ludicris, scaenicis CD, 6/ 6
dementiam. Quid? ab eis diis, quibus haec placent et CD, 6/ 6
vitam. Illa enim de diis turpia fingendo seminat, haec CD, 6/ 6
rebus amplectitur; illa de diis nefanda figmenta hominum carminibus CD, 6/ 6
potest ea sola de diis talibus maiestati indigna divinae CD, 6/ 6
est quod fabulosa de diis figmenta poetarum ad theatrum CD, 6/ 7
quas doctores pagani pro diis suis conantur ostendere." At CD, 6/ 8
pertinere, eo quod de diis indigna confinxerit, merito repudianda CD, 6/ 8
simulacra et sacra convincunt diis fabulosis apertissime reprobatis esse CD, 6/ 8
immundi spiritus, dum pro diis habentur, in hominum mentibus CD, 6/ 9
Deverram ab scopis, quibus diis custodibus contra vim dei CD, 6/ 9
illo opere virum ab diis adiuvari oportebat, non sufficeret CD, 6/ 9
illic artificum genus operatum diis immortalibus desidet. Et paulo CD, 6/ 10
legibus iussa, non tamquam diis grata. Et paulo post CD, 6/ 10
theologia id instituerunt, quod diis gratum esset vel ad CD, 6/ 10
esse constiterit, in selectis diis eam inveniri posse credendum CD, 7/ 1
auctor assignat, quae in diis selectis etiam regina est CD, 7/ 2
selecta non dantur a diis selectis, sed a quibusdam CD, 7/ 3
minutis operibus, quae minutatim diis pluribus distributa sunt, etiam CD, 7/ 3
et inveniamus a quibusdam diis, qui nequaquam seligendi putati CD, 7/ 3
etiam ipse Varro, quod diis quibusdam patribus et deabus CD, 7/ 3
dona conferre. Haec in diis selectis tenere apicem debuit CD, 7/ 3
4 "Melius actum cum diis inferioribus, qui nullis infamentur CD, 7/ 4
turpitudines celebrentur." Gratularetur autem diis istis selectis quisquam nobilitatisCD, 7/ 4
hoc libro quem de diis selectis ultimum scripsit; in CD, 7/ 5
et fines duobus istis diis duos menses perhibent dedicatos CD, 7/ 7
praeponerent Terminum eumque a diis selectis non alienarent. Quamquam CD, 7/ 7
cum in istis duobus diis initia rerum temporalium finesque CD, 7/ 7
existimare quam mundum, ut diis ceteris secundum istos suis CD, 7/ 9
et Diana ceterisque selectis diis quos partes mundi esse CD, 7/ 16
Varro opiniones suas de diis pronuntiarit ambiguas." Et sicut CD, 7/ 17
trium extremorum primum de diis certis cum absolvisset librum CD, 7/ 17
librum, in altero de diis incertis dicere ingressus ait CD, 7/ 17
hoc libello dubias de diis opiniones posuero, reprehendi non CD, 7/ 17
non solum istum de diis incertis, sed etiam illum CD, 7/ 17
tertio porro isto de diis selectis, postea quam praelocutus CD, 7/ 17
maiorum premebat auctoritas: De diis, inquit, populi Romani publicis CD, 7/ 17
Varro in eodem de diis selectis libro tres esse CD, 7/ 23
quoque aliis duobus quattuor diis faciunt rem divinam, Telluri CD, 7/ 23
finxerint, quod ea sint diis grata et accepta. Ut CD, 7/ 26
quam canere maluerunt. Hisne diis selectis quisquam consecrandus est CD, 7/ 26
Ista sunt certe, quae diis selectis per nescio quas CD, 7/ 30
alios ex mortalibus pro diis habent, sed ipsi etiam CD, 8/ 5
bene senserint, multis tamen diis sacra facienda censuerint." Sed CD, 8/ 12
modi et ipse Plato diis plurimis esse sacra facienda CD, 8/ 12
ab eis quaero, quibus diis istum cultum exhibendum arbitrentur CD, 8/ 13
exhibenda intellegantur; tunc enim diis exhibentur, quoniam nec dii CD, 8/ 13
ita est, (nam de diis quid aliud decet credere CD, 8/ 13
dixerunt, id est in diis caelestibus, in daemonibus aeriis CD, 8/ 14
medii, quem ad modum diis, quibus inferius habitant, postponendi CD, 8/ 14
sunt. Habent enim cum diis communem immortalitatem corporum, animorum CD, 8/ 14
est Plato, etiamsi non diis, quos ab omni humana CD, 8/ 14
proprium, quintum eos cum diis habere commune. Sed video CD, 8/ 16
habent, duo etiam cum diis habere. Animalia quippe esse CD, 8/ 16
hominibus, verum etiam cum diis pecoribusque commune est; quod CD, 8/ 16
quod mente rationalia, cum diis et hominibus; quod tempore CD, 8/ 16
quod tempore aeterna, cum diis solis; quod animo passiva CD, 8/ 16
eos diceret habere cum diis aeterna atque communia, profecto CD, 8/ 16
quod homines, ut commendentur diis bonis, daemonibus uti debeant CD, 8/ 18
ista crediderunt misceri homines diis et deos hominibus; dignum CD, 8/ 18
autem misceri daemones et diis et hominibus, hinc petita CD, 8/ 18
innocentia si quid ab diis impetrare voluerit, non poterit CD, 8/ 18
quaero, quales preces hominum diis bonis per daemones allegari CD, 8/ 19
afferant desiderata, et a diis referant impetrata. Quaenam tandem CD, 8/ 20
sapientiam! quid aliud de diis isti sentiunt, quos omnes CD, 8/ 21
Hoc si ita est, diis istis bonis magis notus CD, 8/ 21
mihi isti dicerent, utrum diis daemones nuntiaverint de criminibus CD, 8/ 21
falsis criminibus infamari, ignotam diis esse voluerint, suam vero CD, 8/ 21
eorum quantum mali de diis bonis opinentur attendant. Si CD, 8/ 21
confessuri sunt non licuisse diis bonis habitare cum bono CD, 8/ 21
per eosdem daemones nuntios diis innotuisse responderint: hoc nuntiare CD, 8/ 21
ferat, si poetarum de diis immortalibus criminosa figmenta et CD, 8/ 21
cupiditatem et suavissimam voluptatem diis daemones nuntiaverunt, et quod CD, 8/ 21
in quolibet eorum de diis tam male sentiatur, restat CD, 8/ 22
liberet hominem ab eis diis, quos facit homo, et CD, 8/ 23
ad ista delabitur, ut diis, quos confitetur ab hominibus CD, 8/ 23
ut iterum dicat de diis, quos homines fecerunt, ita CD, 8/ 24
homines valeant. Hi enim diis bonis, quos sanctos Angelos CD, 8/ 24
secutus adiunxit: Terrenis etenim diis atque mundanis facile est CD, 8/ 26
et mortuorum, quos pro diis colebant, fuisse plenissimam. Sed CD, 8/ 26
quibus eorum factis tamquam diis sacra fuerint instituta. Absit CD, 8/ 27
sunt; quidam vero de diis meliora sentientes tantum eis CD, 9/ 1
eaque nullo modo a diis, quos omnes bonos volunt CD, 9/ 1
homine, sed de ipsis diis figmenta poetarum et magicarum CD, 9/ 1
quasi propinquiores et amiciores diis bonis conciliare homines bonos CD, 9/ 1
per quos tamquam medios diis, quos omnes bonos credit CD, 9/ 2
composque sapientiae, qua placeant diis et ad bonorum morum CD, 9/ 6
mediis, sed ab ipsis diis, quorum nomina poetae fingendo CD, 9/ 7
fieri crederentur. 8 "De diis caelestibus et daemonibus aeriis CD, 9/ 8
prius dixisset de caelestibus diis, ut commendatis duabus partibus CD, 9/ 8
poneret, unde vel cum diis aliquam beatitudinis partem, vel CD, 9/ 8
coniungens, animo autem non diis, sed hominibus similes daemones CD, 9/ 8
sed animorum aeternitatem cum diis habere daemones vellet intellegi CD, 9/ 8
si propterea communem cum diis aeternitatem non habent homines CD, 9/ 8
hoc autem habent cum diis melius, quod est in CD, 9/ 9
divinis humana iunguntur, cum diis habent corpus aeternum, vitiosum CD, 9/ 9
quasi religio, qua volunt diis homines per daemones iungi CD, 9/ 9
inferioribus habeant, et cum diis caelestibus in parte serviente CD, 9/ 9
ille: Alterum nobis cum diis, alterum cum beluis commune CD, 9/ 9
corpore: alterum nobis cum diis, alterum cum hominibus commune CD, 9/ 9
suspensi, servum corpus cum diis beatis, Dominum animum cum CD, 9/ 9
putaverit aeternitatem habere cum diis, quia nulla morte, sicut CD, 9/ 9
haberent corpus et cum diis animum beatum. Essent autem CD, 9/ 10
tria quae proposuit de diis laudabilia, eadem repetivit, aliis CD, 9/ 12
daemones, si nec cum diis beati nec cum hominibus CD, 9/ 13
animo passiva sunt; cum diis autem unum, quod tempore CD, 9/ 13
et ipse cum de diis et hominibus loqueretur: Habetis CD, 9/ 13
sinit, quia multum cum diis comparat multumque ab hominibus CD, 9/ 13
enim utrumque habeant cum diis, et beatitudinem scilicet et CD, 9/ 13
tamen contaminari daemones possunt, diis profecto meliores sunt, quia CD, 9/ 16
possunt, ut eos mundos diis incontaminatis possint adiungere, inter CD, 9/ 16
Nomen deorum falso ascribi diis gentium, quod tamen et CD, 9/ 23
est quos gentes pro diis habent, quae sunt daemonia CD, 9/ 23
est deorum, an plurimis diis religione sacrisque serviendo pervenire CD, 10/ 1
qua scriptum est: Sacrificans diis eradicabitur, nisi Domino soli CD, 10/ 3
descendit, ubi legitur: Sacrificans diis eradicabitur, nisi Domino soli CD, 10/ 7
malevolus impeditor. Aut si diis iustis homo, pro quo CD, 10/ 10
exaudiat invidum et timorem diis incutiat ne bene faciant CD, 10/ 10
exaudiat benevolum et timorem diis auferat ut bene faciant CD, 10/ 10
vana et insana hominem diis minari, nec quibuslibet, sed CD, 10/ 11
illos, quibus conversatio cum diis ad hoc esset, ut CD, 10/ 11
inquam, eisne sacrificandum sit diis vel angelis, qui sibi CD, 10/ 16
non sibi, sed eis diis volunt, quorum deorum angeli CD, 10/ 16
putant haec visibilia sacrificia diis aliis congruere, illi vero CD, 10/ 19
apud eos, qui multis diis sacrorum obsequium deferendum putant CD, 11/ 5
Plato inducat summum deum diis minoribus promittentem quod num CD, 13/ 16
donum a Deo summo diis ab illo factis dicat CD, 13/ 16
est istum mundum, ceteris diis, qui infra eum sunt CD, 13/ 17
nonne immortalitas, quam talibus diis, velut Deo summo loquente CD, 13/ 17
corporibus separationem audent dare diis suis, ne illos mortales CD, 13/ 17
corporibus aut corpora relicturos, diis immortalibus anteponere, quibus DeusCD, 13/ 19
opinione praecepit saltem ne diis corporatis religionis obsequio subderenturCD, 13/ 19
ausuros esse non arbitror, diis beatissimis et tamen in CD, 13/ 19
et filii deorum, quoniam diis geniti erant, cum quibus CD, 15/ 23
ita in Mesopotamia servisse diis alienis Iesu Nave narrante CD, 16/ 12
reus fieret, iudicantibus duodecim diis in eo pago sex CD, 18/ 10
accepit, sacra sunt instituta diis falsis a regibus Graeciae CD, 18/ 12
potius tyrannus Busiris suis diis suos hospites immolabat, quem CD, 18/ 12
refellunt et a suis diis repellunt ista doctiores, qui CD, 18/ 12
theologi dicerentur, quoniam de diis carmina faciebant, sed talibus CD, 18/ 14
carmina faciebant, sed talibus diis, qui licet magni homines CD, 18/ 14
deos coluerunt, non pro diis culti sunt; quamvis Orpheum CD, 18/ 14
mandatumque est litteris ab diis vel potius daemonibus Arcadibus CD, 18/ 18
eas regi atque muniri diis adiutoribus et tutoribus disputabant CD, 18/ 41
sed impia vanitate cum diis eum falsis colendum putans CD, 18/ 45
sint immundissimi spiritus, tamquam diis sacrificari volunt: tamen quod CD, 19/ 21
non spiritibus immundis, sed diis bonis atque sanctis in CD, 19/ 21
Dei scriptum est: Sacrificans diis eradicabitur nisi Domino tantum CD, 19/ 21
bonis igitur nec malis diis sacrificari voluit, qui hoc CD, 19/ 21
audiendus fuit dicens: Sacrificans diis eradicabitur nisi Domino tantum CD, 19/ 23
Deus iste dixerit: Sacrificans diis eradicabitur, miror quod ipse CD, 19/ 23
non perhorruerit et sacrificans diis eradicari non formidaverit. Dicit CD, 19/ 23
errore implicari. Propterea ergo diis exosi, quia, quibus fato CD, 19/ 23
Deum nec dona ab diis accipere, his fataliter dedit CD, 19/ 23
fatum non concessit ab diis dona obtinere neque habere CD, 19/ 23
valde minaciter dicens: Sacrificans diis eradicabitur. Et ne quisquam CD, 19/ 23
lege scriptum est: Sacrificans diis eradicabitur nisi Domino tantum CD, 19/ 23
eradicatio consequatur. Sacrificans, inquit, diis eradicabitur, nisi Domino tantumCD, 19/ 23
credamus. Denique illi talibus diis suis et templa aedificaverunt CD, 22/ 10
nostris non templa sicut diis, sed memorias sicut hominibus CD, 22/ 10
veniamus, quae facta a diis suis opponunt martyribus nostris CD, 22/ 11
qui dicit summum Deum diis promisisse, ut numquam corporibus CD, 22/ 26
iuxta eumdem philosophum, ubi diis a se factis promisit CD, 22/ 26
audiunt, non utique dubitant diis factis ab illo Deo CD, 22/ 26