ANIMALIBUS................18
generibus deorum, sicut in animalibus, mares et feminas? ) Sub CD, 3/ 12
mundum et mammam dare animalibus; nec tamen propter haec CD, 7/ 11
est. Nolo dicere, quod animalibus mammam praebere sugentibus magis CD, 7/ 11
quam plenam quidem videmus animalibus suis, verum tamen ipsam CD, 7/ 23
fecundat; qui fructus eius animalibus hominibusque largitur; qui causas CD, 7/ 30
qui tamen longe praeponitur animalibus aquatilibus, cum ipsas aquas CD, 8/ 15
elementa distribuens in terrestribus animalibus nos posuit cum ceteris CD, 8/ 16
omnia quattuor elementa suis animalibus plena sunt, immortalibus ignis CD, 8/ 17
intellegentiam omnibus esset praestantior animalibus terrestribus et natatilibus etCD, 12/ 24
Talibus igitur, id est animalibus, paulo post dicit: Et CD, 14/ 4
imaginem fecerat, qui ceteris animalibus praeposuerat, qui in paradiso CD, 14/ 15
serviunt voluntati. Omitto quod animalibus quibusdam naturaliter inditum estCD, 14/ 24
et nuribus, et cum animalibus, quae ad illum ex CD, 15/ 26
similitudo data est de animalibus, iuvenca et capra et CD, 16/ 24
figuris fictis facillime possunt animalibus concipientibus exhibere. 6 "QuoCD, 18/ 5
mortuorum carnes ab aliis animalibus devorentur, easdem leges per CD, 19/ 12
discerneretur species eorum ab animalibus ceteris; et rursum nisi CD, 21/ 8
terra vel a perniciosis animalibus casus metuunt agrorum fructibus CD, 22/ 22
 
 ANIMALIS..................5
poena suspendit, ut inferiorem animalis partem, id est corpus CD, 9/ 9
spiritu, spiritalibus spiritalia comparantes. Animalis autem homo non percipitCD, 14/ 4
ita non est aliud animalis homo, aliud carnalis, sed CD, 14/ 4
veluti corporatum in alicuius animalis effigie appareat sensibus alienis CD, 18/ 18
spiritalis corporis novitatem ex animalis corporis vetustate mutatum resurgetCD, 22/ 21
 
 ANIMALIUM.................33
ut etiam defecturum genus animalium crederetur. Quid? Hiems illa CD, 3/ 17
quod in rabie omnium animalium quae hominibus serviunt fuit CD, 3/ 23
ad eos constellationes mutorum animalium, quorum ortus propter hanc CD, 5/ 7
aut hominum aut quorumque animalium, si tamen voluntates appellandae CD, 5/ 9
tenet, verum etiam seminibus animalium praefecerunt, ad quantam turpitudinemCD, 7/ 21
hominibus terrenis." Omnium, inquiunt, animalium, in quibus est anima CD, 8/ 14
terris, satis nos admonet animalium merita non pro elementorum CD, 8/ 15
quia nulla morte, sicut animalium terrestrium, animi eorum solvuntur CD, 9/ 9
quales sunt inusitati partus animalium et caelo terraque rerum CD, 10/ 16
non solum in corporibus animalium, verum in herbis etiam CD, 10/ 17
cognitione omnium ex aquis animalium natatilium atque volatilium, dies CD, 11/ 7
cum in cognitione omnium animalium terrenorum atque ipsius hominis CD, 11/ 7
conditio; sicut ex aquis animalium, volucrum scilicet atque piscium CD, 11/ 29
pullulare mortalium, sicut aliorum animalium. 13 "Quid respondendum sit CD, 12/ 12
non eos dicimus creatores animalium, quam nec agricolas frugum CD, 12/ 25
effingunt formas similes corporibus animalium; alia vero, quae intrinsecus CD, 12/ 26
aut hominum aut quorumque animalium sive marium feminarumque mixtionibus CD, 12/ 26
deos effectores esse voluit animalium ceterorum, ut immortalem partem CD, 12/ 27
atque optimum, nisi omnium animalium, id est et immortalium CD, 12/ 27
mundi universi, ita omnium animalium species aeterna intellegentia continebatCD, 12/ 27
quem mundi universi, eum animalium quoque universorum, hoc est CD, 12/ 28
sunt aliorum tenerrimi fetus animalium; tamquam se tanto attollat CD, 13/ 3
terra reddenda est, unde animalium terrestria sumpta sunt corpora CD, 13/ 17
autem etiam interitum omnium animalium terrenorum volatiliumque denuntiat: magnitudinemCD, 15/ 25
alia omittam, si numerositas animalium cogebat arcae tantam fieri CD, 15/ 27
capere arcae illius quantitatem animalium genera tam multa in CD, 15/ 27
quod est venator, nisi animalium terrigenarum deceptor, oppressor, exstinctorCD, 16/ 4
apparet non tam reparandorum animalium causa quam figurandarum variarum CD, 16/ 7
inventum ferunt, ut fimo animalium agri fecundarentur, quod ab CD, 18/ 15
admiratio? In medio duorum animalium cognosceris, quid est nisi CD, 18/ 32
ut scripserunt qui naturas animalium curiosius indagarunt, salamandra in CD, 21/ 4
genera lapidum herbarum, lignorum, animalium, carminum, rituum. Ut autem CD, 21/ 6
appellatur; ubi cum afflictione animalium et servorum suorum domum CD, 22/ 8
 
 ANIMAM....................151
eos, qui corpus occidunt, animam autem non possunt occidere CD, 1/ 12
opinione eorum qui Deum animam mundi et mundum corpus CD, 4/ 12
qui crediderunt eum esse animam motu ac ratione mundum CD, 4/ 31
quod eum diceret esse animam, non potius et animae CD, 4/ 31
Deus, qui eum crederent animam mundum gubernantem, castiusque existimat CD, 4/ 31
incommutabilem, quae ipsam quoque animam condidisset, Deum verum esse CD, 4/ 31
eos, qui corpus occidunt, animam autem non possunt occidere CD, 5/ 18
aquas, fructus ipsiusque hominis animam corpus, sensus, mentem, vitam CD, 5/ 26
adissent doctrinae mysteria, possent animam mundi ac partes eius CD, 7/ 5
formam haberet humanam, significari animam rationalem, quod eo velut CD, 7/ 5
sed qui fecit omnem animam, quo solo illustrante anima CD, 7/ 5
interim vir iste doctissimus animam mundi ac partes eius CD, 7/ 5
pervenit enim usque ad animam, non usque ad verum CD, 7/ 5
Deum qui fecit et animam), quanto est abiectior et CD, 7/ 5
qua arbitratus est Deum animam esse mundi, qui tamen CD, 7/ 6
deum se arbitrari esse animam mundi, quem Graeci vocant CD, 7/ 6
Quid autem hoc ad animam, quid ad vitam aeternam CD, 7/ 8
mundus. Deos enim veros animam mundi ac partes eius CD, 7/ 9
ita dicturi sunt Iovem animam mundi, ut Ianus sit CD, 7/ 9
deum se arbitrari esse animam mundi et hunc ipsum CD, 7/ 9
Deus, sed saltem secundum animam mundi et partes eius CD, 7/ 22
haec etiam fallacibus prostitutam animam constuprantibus daemonibus suis. AdhucCD, 7/ 23
taedet paenitetque turbarum: sic animam vilem factam et immundis CD, 7/ 24
colere aut corpus aut animam, quanto magis nefarium est CD, 7/ 27
mundus his constat; nec animam vel animas per viventia CD, 7/ 29
sunt; qui fecit omnem animam, sive quocumque modo viventem CD, 7/ 29
seminum condidit; qui rationalem animam, quod dicitur animus, quibus CD, 7/ 30
ad mundum istum vel animam eius extendere potuit, isti CD, 8/ 1
sed etiam omnem omnino animam fecerit, et qui rationalem CD, 8/ 1
summum Deum, et ideo animam omnem mutabilesque omnes spiritus CD, 8/ 6
rationalem vel intellectualem hominis animam nisi participato lumine illiusCD, 10/ 1
quam credunt esse universitatis animam, aliunde beatam esse quam CD, 10/ 2
ergo ille magnus Platonicus animam rationalem, sive potius intellectualis CD, 10/ 2
qua differentia satis ostenditur animam rationalem vel intellectualem, qualisCD, 10/ 2
quae vere sunt. Denique animam rationalem sive, quod magis CD, 10/ 9
confessione testatur, ubi dicit animam post mortem luendo poenas CD, 10/ 9
Chaldaeus, qui theurgicis sacris animam purgare cupiebat, non invenit CD, 10/ 10
spirituum, qui extrinsecus in animam veniunt humanosque sensus sopitos CD, 10/ 11
se invisibilem colendum excitet animam adhuc visibilibus deditam; ubi CD, 10/ 12
et terram et omnem animam et omnem spiritum, qui CD, 10/ 15
anima et carne et animam credentium mundat et carnem CD, 10/ 24
purgatione theurgica neque intellectualem animam, hoc est mentem nostram CD, 10/ 27
qui non secundum intellectualem animam vivunt? 28 "Quibus persuasionibus CD, 10/ 27
Confiteris tamen etiam spiritalem animam sine theurgicis artibus et CD, 10/ 28
non post mortem elevant animam, ut iam nec eidem CD, 10/ 28
eius incarnationem, qua hominis animam corpusque suscepit, summum esse CD, 10/ 29
dicitur Deus assumpsisse humanam animam et corpus? Vos certe CD, 10/ 29
etiam ad hoc Deum animam mundo dedisse, ut materiae CD, 10/ 30
mundatam ab omnibus malis animam et cum Patre constitutam CD, 10/ 30
Vidit hoc Porphyrius purgatamque animam ob hoc reverti dixit CD, 10/ 30
Contra argumentum Platonicorum quo animam humanam Deo asserunt esse CD, 10/ 31
pervestigare non possumus, quae animam quoque ipsam non Deo CD, 10/ 31
inconvenienter dicatur sic illuminari animam incorpoream luce incorporea simplicisCD, 11/ 10
carens luce), ita tenebrescere animam sapientiae luce privatam. Secundum CD, 11/ 10
nocere nulla res possit; animam vero, quae voluntate mutari CD, 11/ 22
quo ludibrio prorsus immortalem animam, etiam cum sapientiam perceperit CD, 12/ 14
Corruptibile enim corpus aggravat animam, et deprimit terrena inhabitatio CD, 12/ 16
decimo commemoravi, dicere maluit animam propter cognoscenda mala traditam CD, 12/ 21
suam. Talem quippe illi animam creavit, qua per rationem CD, 12/ 24
formasset ex pulvere eique animam qualem dixi sive quam CD, 12/ 24
sufflare quam flatum facere?), animam hominis esse voluisset, etiam CD, 12/ 24
potestatem et corpus et animam perdere in gehennam. Quod CD, 13/ 2
mortem perpeti possunt, quae animam seiungit a corpore; in CD, 13/ 3
alio loco: Qui perdiderit animam suam propter me, inveniet CD, 13/ 7
quanta sunt quos agere animam dicimus, profecto qui nondum CD, 13/ 9
una, in qua deseruit animam Deus. Ea significata est CD, 13/ 15
Corpus enim corruptibile aggravat animam. Addendo utique corruptibile non CD, 13/ 16
ex peccato consequente vindicta, animam perhibuit aggravari. Quod etiamsi CD, 13/ 16
igneis, Iovis autem ipsius animam, quem mundum istum volunt CD, 13/ 17
surgit, inclusam. Hanc enim animam Plato ab intimo terrae CD, 13/ 17
sicut ista, quae habent animam viventem, nondum spiritum vivificantem CD, 13/ 23
de terra terrenus in animam viventem factus est, non CD, 13/ 23
quod nunc est in animam viventem; et tamen mortuum CD, 13/ 23
autem ita erat in animam viventem, quamvis non in CD, 13/ 23
est primus homo in animam viventem. Isto igitur modo CD, 13/ 23
Factus est homo in animam viventem. In eo ergo CD, 13/ 23
est primus homo in animam viventem, voluit Apostolus intellegi CD, 13/ 23
esse primum hominem in animam viventem, spiritale autem in CD, 13/ 23
primus homo Adam in animam viventem. Numquid hoc post CD, 13/ 23
homo factus est in animam viventem vel illa quam CD, 13/ 24
factus est homo in animam viventem, non tunc animam CD, 13/ 24
animam viventem, non tunc animam primo homini datam, sed CD, 13/ 24
Et facti sunt in animam viventem. Quod quidem si CD, 13/ 24
esse docet Apostolus, cum animam accepit: Et factus est CD, 13/ 24
factus est istehomo in animam viventem, id est, formatus CD, 13/ 24
pulvis factus est in animam viventem. Iam, inquiunt, habebat CD, 13/ 24
viventem. Iam, inquiunt, habebat animam, alioquin non appellaretur homo CD, 13/ 24
singula hominis vocabulo appellet, animam scilicet interiorem hominem, corpusCD, 13/ 24
terram. Illud enim secundum animam rationalem dicitur, qualem Deus CD, 13/ 24
id est homo in animam viventem. Quapropter in eo CD, 13/ 24
ego feci 84, omnem animam sine dubitatione significans. Quod CD, 13/ 24
Factus est homo in animam, non adderetviventem, nisi animae CD, 13/ 24
superius legere: Producat terra animam viventem, quando animalia terrestriaCD, 13/ 24
diluvio? Si ergo et animam viventem et spiritum vitae CD, 13/ 24
dixisset spiritum? Sed intellegimus animam viventem et spiritum vitae CD, 13/ 24
intellegi, quibus inesset per animam perspicuus iste etiam corporis CD, 13/ 24
quibus dixit: Producat terra animam viventem, et quae itidem CD, 13/ 24
Spiritum Sanctum, sed eorum animam tali exprimens nomine. Sed CD, 13/ 24
exisse intellegitur, quem si animam crediderimus, consequens erit, ut CD, 13/ 24
primus homo Adam in animam viventem, novissimus Adam in CD, 13/ 24
quidam putaverunt Christo humanam animam defuisse. Sicut enim a CD, 14/ 2
corpus quidem corruptibile aggravat animam. Unde etiam idem Apostolus CD, 14/ 3
gravabit. Aggravat ergo nunc animam corpus corruptibile, et deprimit CD, 14/ 3
corruptio corporis, quae aggravat animam, non peccati primi est CD, 14/ 3
poena; nec caro corruptibilis animam peccatricem, sed anima peccatrix CD, 14/ 3
secundum carnem sive secundum animam sive secundum totum hominem CD, 14/ 5
carnis accusat, profecto et animam carnaliter appetit et carnem CD, 14/ 5
et extra omne corpus animam constitutam ipsa esse compellat CD, 14/ 5
autem diligit iniquitatem, odit animam suam, et illud apostoli CD, 14/ 7
intellegi, quia et secundum animam legitur tale aliquid dictum CD, 14/ 21
dixit Deus: Producat terra animam vivam, multo clarius apparet CD, 16/ 7
sit parvuli, cuius dixit animam perituram, nec ipse dissipaverit CD, 16/ 27
sua iniuste interire incircumcisi animam parvuli nisi originalis obligationeCD, 16/ 27
et dixerunt: Salvam fac animam tuam, ne respexeris retro CD, 16/ 29
dicens: Potestatem habeo ponendi animam meam et potestatem habeo CD, 16/ 41
eius agnoscitur: Non derelinques animam meam in inferno, eumdem CD, 17/ 4
faciat: non arbitremur habere animam Deum, cum sit conditor CD, 17/ 5
solus eruendi ab inferis animam suam habuit potestatem." Post CD, 17/ 11
non videbit mortem, eruet animam suam de manu inferni CD, 17/ 11
tamen mortuus fuerit, sed animam suam eruerit de manu CD, 17/ 11
dicit: Potestatem habeo ponendi animam meam et potestatem habeo CD, 17/ 11
spe; quoniam non derelinques animam meam in inferno, nec CD, 17/ 18
sum solus, et quaerunt animam meam, responsum est esse CD, 17/ 22
Si dederitis pro peccato animam vestram, videbitis semen longaevum CD, 18/ 29
vult auferre a dolore animam eius, ostendere illi lucem CD, 18/ 29
eos, qui corpus occidunt, animam autem non possunt occidere CD, 18/ 50
meo consolationes tuae iucundaverunt animam meam. Hinc est et CD, 18/ 51
Psalmo: Consolationes tuae iucundaverunt animam meam. Dolor autem ipse CD, 18/ 51
esse quaedam, corpus et animam, et horum quidem duorum CD, 19/ 3
quidem duorum melius esse animam longeque praestabilius omnino non CD, 19/ 3
modo se habens ad animam, sicut poculum ad potionem CD, 19/ 3
elegit tertium hominemque nec animam solam nec solum corpus CD, 19/ 3
nec solum corpus, sed animam simul et corpus esse CD, 19/ 3
Sapientiae: Corpus corruptibile aggravat animam et deprimit terrena inhabitatioCD, 19/ 4
atque excludendam de corpore animam concitantem quanta posset festinatione CD, 19/ 12
corporis corruptibilis, quod aggravat animam. Idcirco rerum vitae huic CD, 19/ 17
quod dum corrumpitur, aggravat animam, sed spiritale sine ulla CD, 19/ 17
corpus corruptibile, quod aggravat animam (quoniam, sicut dicit Apostolus CD, 19/ 18
eum dixit et eius animam, sicut et aliorum piorum CD, 19/ 23
corpore corruptibili, quod aggravat animam, non perfecte vitiis imperat CD, 19/ 27
factus est homo in animam vivam); tamquam diceretur: "Terra CD, 20/ 20
carere moriendo. Prima mors animam nolentem pellit e corpore CD, 21/ 3
e corpore, secunda mors animam nolentem tenet in corpore CD, 21/ 3
dicitur corporis, magis ad animam pertinet. Animae est enim CD, 21/ 3
et dolor, magis ad animam pertineret mori, ad quam CD, 21/ 3
supplicio punitorum et igne animam non amittant et sine CD, 21/ 4
ipsa passione ingravescente et animam de corpore excludente finierint CD, 21/ 14
quia pro ista fide animam posuit suam. Fiunt ergo CD, 22/ 8
veris eas discernere nequeamus, animam miseram sensusque perturbet? Qua CD, 22/ 22
redituras. Porphyrius autem dixit animam purgatissimam, cum redierit ad CD, 22/ 27
iam corpus corruptibile adgravabit animam, sed incorruptibile nihil impedietCD, 22/ 29